Friday, June 27, 2014

چگونگي و رابطه عرش و كرسي



چگونگي و رابطه عرش و كرسي
احمد شماع زاده
از روايت‌هاي معدود ولي بسيارمهمي كه در اين زمينه وجوددارد و در ‹قاموس قرآن› آمده، بهره‌مندمي‌شويم:
از امام جعفر صادق:
السموات‌والارض و جميع ما خلق‌الله في‌الكرسيّ
الكرسيّ وسع‌السموات والارض، والعرش و كلّ شيء خلق‌الله في‌الكرسي
از رسول اكرم(ص): ماالسّموات‌السّبع والارضون‌السّبع في‌الكرسيّ الا كحلقه ملقاه بارض بلاقع و انّ فضله علي‌العرش كفضل‌الفلات علي‌الحلقه
از اين سه روايت نكته‌هاي بديعي در مورد شناخت و جايگاه ارزشي و مادي هر يك از ‹عرش› و ‹كرسي› به‌دست‌مي‌‌آيد، و مشكل‌گشاي مسائل كيهان‌شناسي طبيعي و قرآني است: و چه‌نيكو، چه‌زيبا، و چه‌‌قدر كامل و بي‌بديل ترسيم و به‌تصويركشيده‌شده‌اند. به تحليل آنها مي‌پردازيم:
ـ از حديث‌هاي نقل‌شده از امام صادق(ع) متوجه‌مي‌شويم كه كرسي همة آنچه را كه خداوند آفريده يعني كل كيهان را شامل مي‌شود.
ـ و از حديث رسول اكرم مشخص‌مي‌شود كه جايگاه مادي و ارزشي ‹عرش› و ‹كرسي› چگونه است:
ـ از سويي، جايگاه آسمان‌ها و زمين‌هاي هفتگانه در كرسي، مانند يك حلقة آهني(چيزي كه مادي است،‌ وزن دارد، و وزنش هم سنگين است.) در يك بيابان بي‌آب‌وگياه است.(كه هيچ چيزي جز همان حلقة آهني در آن نمود واقعي ندارد.)
ـ از سوي ديگر، برتري كرسي بر عرش همانند برتري آن بيابان است كه اكنون آبادشده ولي عرش تنها همان ويژگيها را كه براي حلقة آهني آمد، دارد: يعنيسنگيني و هيمنه.

نتيجه‌گيري:
ـ سنگيني كيهان در عرش و گستردگي ِآن در كرسي است.
ـ كرسي همان پوسته(لاك) حلزون كيهاني، و حدفاصل هستي و نيستي است. به زبان كيهان‌شناسي اين پوسته دربرگيرندة فضا ـ زمان(spacetime یا جاي‌گاه) است، و با گسترش آن، جاي‌گاه نيز بيشتر به‌وجودمي‌آيد.
ـ عرش بخشي از كرسي، يعني هستة حلزون كيهاني است كه ممكن است همزمان با گسترش كرسي(جاي‌گاه- spacetime) بخشي از انرژي خود را به لايه‌هاي بالاتر حلزون كيهاني گسترش‌داده و در ظلماني‌كردن گيتي مؤثرباشد؛ چنانكه برخي دانشمندان اشاره‌كرده‌اند.
ـ عرشواقعي است و كرسيمجازي، و تنها نام و عنواني قرآني براي حلزون كيهاني است. در قرآن از كرسي يك بار يادشده تا چيز مهمي مثل جاي‌گاهدر اين كتاب جامع از قلم نيفتد. ولي از عرش نظر به مسائل مختلف، بسيار يادشده‌است.

برای آگاهی بیشتر به مقاله سازمان کیهان در قرآن که در وب در دسترس هست بازگشت کنید.

Thursday, June 26, 2014

بهشت را به بهانه هم مي‌دهند

بهشت را به بهانه هم مي‌دهند

ان‌الله‌اشتري من‌المؤمنين انفسهم و اموالهم بانّ لهم‌الجنّه يقاتلون في سبيل‌ الله فيقتلون و يقتلون وعدالله حقاً في‌التوريه والانجيل والقرآن(توبه: 111)
شادروان ‹شهيد بهشتي› در يكي از سخنراني‌هاي خود پس از آغاز جنگ تحميلي،‌ در شرح اين آية قرآن،‌ تأكيدداشت كه:
بهشت را به بها مي‌دهند، نه به بهانه.
از سوي ديگر مي‌دانيم كه ظريفي در سال‌هايي بسيار دور گفته:
بهشت را به بهانه مي‌دهند نه به بها.

و گفتار شهيد بهشتي پاسخي به اين جمله بوده‌است. حقيقت اين است كه از كلام خداوند و رفتار او با بندگانش برمي‌آيد كه هيچيك از اين دو برداشت، به تنهايي درست نيست، بلكه هم اين درست است و هم آن؛ اما چگونه؟
كلام خداوند كه مشخص است و آيه صراحت‌دارد. اما روية خداوند نشان مي‌دهد، او كه منبع رحمت و رحيميت است، همواره درپي بهانه‌اي است، تا بنده‌اش را ببخشايد و قرين رحمتش‌كند. از ديگر آيات قرآن كريم نيز برمي‌آيد كه خداوند چنين است.
گذشته از قرآن، از پيشامدهايي كه در طول تاريخ انسان رخ‌داده، و از كلام بسياري از پيامبران، چه آنها كه در قرآن آمده و چه آنها كه در انجيل و تورات و ديگر كتاب‌هاي آسماني آمده، از همه برمي‌آيد كه خداوند چنين است.
بويژه آنكه اگر كسي به شهادت دسترسي نيافت،‌ و در طول زندگي خود نيز از خداوند غافل بوده، چه بايد بكند تا بهشت نصيبش شود؟ هركاري بكند،‌ بازهم دربرابر بهشت خداوند قابل نيست. اينجاست كه رحمت خداوند چاره‌ساز مي‌شود و خداوند به دنبال بهانه‌اي مي‌گردد تا بنده‌اش را به بهشت ببرد؛ چگونه؟

مثلاً اين‌گونه:
آمده‌است كه يكي از جاهل‌هاي محله‌هاي تهران كه اين قشر معمولاً لاابالي و نسبت به انجام امور شرعي بي‌قيد بودند، شبي در كمال ناراحتي و نااميدي به دليل مشكلي كه برايش پيش‌آمده‌بود، درحالي كه گوشتي خريده و به خانه مي‌برد، در راه به سگي ضعيف و ناتوان، كه از بي‌رمقي در حال مرگ بود، برخوردمي‌كند؛ دلش به‌رحم‌آمده و گوشت را جلو آن سگ مي‌اندازد. به خانه مي‌رود‌ و مي‌خوابد. 
در رؤيا، يكي از بزرگان را ‌مي‌بيند كه به او مي‌گويد آن گوشتي كه به آن سگ دادي ماية‌ نجات تو شده و خداوند تو را بخشيده‌است. يكّه‌اي مي‌خورد و از خواب برمي‌خيزد. از آن پس وي توبه‌كرده و در جمع خانوادة مؤمنين كه خداوند وليّ آنان است، قرارمي‌گيرد.
چند روز در خانه مي‌ماند. پس از ظاهرشدن در ميان مردم، آنان مي‌بينند كه جاهل محل، با آن همه يكّه‌تازي و قدرقدرتي به‌طور‌كلي تغييررويه داده و مؤمن شده‌است؛ از او ماجرا را مي‌پرسند او در پاسخ، جملة بسيار زيبا، پرمعنا، و ظريفي را بيان مي‌كند:
سگي را به سگي بخشيدند.
احمد شماع‌زاده

دولت اسلامی در عراق و شام(داعش)

دولت اسلامی در عراق و شام (شرق مدیترانه)

ISIS 

شکلگیری- منابع مالی و پشتیبانی و اهداف آن

مشکلات خاورمیانه تمام شدنی نیست. آرامش و صلح پایدار در خاورمیانه به خواب و خیال شباهت دارد.  جهل و تعصب و عدم توسعه یافتگی سیاسی و فرهنگی  از بخش عمده خاورمیانه جهنمی بزرگ ساخته است که به این سادگی رهایی از آن ممکن نیست حالا ها مردم خاورمیانه باید هزینه  ها پرداخت کنند . هزینه ای که جهالت و تعصب بخشی از جامعه آن را ایجاد کرده است. 
 نقشه  دولت خلافت اسلامی داعش 
 در جغرافیای جهان اسلام قدیم اقلیم های – فارس – شامات – خراسان – مغرب و حبشه – و روم  جایگاه مهمی دارد.  در نقشه های قدیم خلافت اسلامی ایالت یا اقلیم  فارس از همه بزرگتر است اما در نقشه جدید داعش  که  بسیار ناشیانه طراحی و نام گذاری شده  بلاد   فارس وجود ندارد؟!  و بخش عمده  آن را خراسان پر کرده است  بر این اساس تروریست ها با انضمام پاکستان و افغانستان، بخش هایی از چین و آسیای میانه به ایران، عنوان ولایت خراسان را بر آن اطلاق کرده اند. علاوه بر کشورهای منطقه ،  هند و کشورهای اروپایی نیز تهدیدات داعش و نقشه های آنها را جدی گرفته اند. 
.KHORASAN ISIA Lلقاعده

امروزه عملا  اکنون عراق به سه منطقه تقسیم شده است :
۱- دولت مرکزی بغداد و حکومت  منتخب و دولت  ائتلافی مالکی ۲- دولت کردستان ۳- منطقه سنی نشین که در اختیار شورشیان قرار دارد.
“دولت اسلامی در عراق و شام” ISIS  یا  ISIL  مرزها بخصوص مرزهای  عربی را  که ناشی از ترسیم کاغذی  سایکس پیکو است برسمیت نمی شناسد.”دولت اسلامی در عراق و شام” ISIS
دارای ۱۱ تا ۱۵ هزار جنگجو دارد که ۳ تا ۵ هزار آنها در داخل سوریه هستند . با فتح استانهای سنی نشین عراق  این گروه قدرتمند تر شده است .
“دولت اسلامی در عراق و شام” ISIS  در سال ۲۰۱۳ از ادغام دو گروه ” جبهه النصره” و “دولت اسلامی در عراق” بوجود آمد.  “دولت اسلامی در عراق” را شماری از گروه‌های مسلح عراق در اکتبر ۲۰۰۶ تشکیل دادند و “ابوعمر البغدادی” را به‌عنوان رهبر خود معرفی کردند. این گروه مسئولیت بسیاری از حمله‌های تروریستی از آن سال به بعد را بر عهده گرفت.  ابوعمر البغدادی در سال ۲۰۱۰ کشته شد. به جای وی ابوبکر البغدادی / ابراهیم عواد ابراهیم / رهبر گروه شد. فعالیت گروه در زمان ابوبکر گسترش یافت و از زمان جنگ داخلی در سوریه عناصر “دولت اسلامی در عراق” در سوریه نیز فعال شدند.
در سوریه از اواخر سال ۲۰۱۱ “جبهه النصره لاهل الشام” تشکیل شد که شاخه “دولت اسلامی عراق” در سوریه به شمار می‌رفت. ابوبکر البغدادی در سال ۲۰۱۳ ادغام “دولت اسلامی در عراق” و “جبهه‌النصره” را اعلام کرد که در نتیجه “داعش” بوجود آمد. بخشی از افراد سوری جبهه النصره راه خود را جدا کردند و وفاداری به رهبری  مرکزی القاعده  ایمن ظواهری را اعلام کردند .  
در اواخر سال ۲۰۱۳ و اوایل ۲۰۱۴ “داعش” توانست وارد فلوجه درعراق شود.

ارتباط با القاعده و ترکیب نیروها
داعش گروهی متشکل از فرماندهان و افسران زبده ارتش سابق عراق، عشایر سنی مذهب و پیکارجویان خارجی است،از حدود ۷۰ تا ۸۰ کشور خارجی جنگجویانی در جمع داعش در عراق و سوریه حضور دارد چچنی ها ،  کشورهای شمال آفریقا ، انگلیسی ها، فرانسوی ها و  چینی ها – افغان ها – اندونزیایی ها بیشترین اعضای  این ترکیب هستند.جالب این که جنگجویان خارجی عموما از طبقات مرفه و یا متوسط جامعه هستند  و بر خلاف تروریستهای پاکستان  و شمال آفریقا که  عموما تحت تاثیر مدارس مذهبی و مساجد و موعظه های  مذهبی هستند و یا از مدارس   مذهبی سر آورده اند ، اینها عموما در مدارس مدرن و حتی  بعضا در دانشگاههای فنی و مهندسی  تحصیل کرده اند و افراد سر خورده بیکار هم نیستند اینطور نیست که  فقط  طبقات فقیر بخاطر پول جذب این تروریستها شده باشند بلکه عقاید و باورهای مذهبی بزرگترین انگیزه برای  اکثریت این جهادگران است. مثلا جنگجویانی که از انگلیس / منطقه ولز  و   فرانسه در عراق و سوریه هستند افراد طبقه متوسط هستند. خود بن لادن از طبقه مرفه و ثروتمند عرب بود جنازه او را در دریا  افکندند  اما ایدئولوزی او با او دفن نشد.
پایتخت ولز، ورزشگاه میلینیوم: مرکز پرورش تروریست های داعش

اگر سابقه افراد  گروه  “داعش” را کمی به عقب برگردانیم انها را در جمع  گروه زرقاوی بنام “توحید و جهاد” خواهیم دید  که نهضت مقاومت در عراق در سال ۲۰۰۳ برای مقابله با تهاجم آمریکا علیه عراق را پایه گذاشته بود. این گروه در عراق تنها به سربازان آمریکایی حمله نمی‌کرد، بلکه با حمله‌های انتحاری شیعیان و مسیحیان را نیز هدف تهاجم خود قرار می‌داد.
نخستین رهبر “توحید و جهاد” ابومصعب الزرقاوی بود که اهل اردن بود و بخاطر بی‌رحمی‌هایش مشهور است. او شیعیان را کافر و جهاد علیه شیعیان را همانند جهاد علیه یهود و نصارا عنوان کرد.
از “توحید و جهاد” به عنوان شاخه عراق القاعده یاد می‌شود.  الزرقاوی در سال ۲۰۰۶ به دست آمریکایی‌ها کشته شد و به جای او “ابوحمزه المهاجر” ریاست “توحید و جهاد” را بر عهده گرفت. در همان سال بود که “دولت اسلامی در عراق” نیز به رهبری “ابوعمر البغدادی” تاسیس شد.
المهاجر و ابوعمر نیز در عملیات مشترک نیروهای عراقی و آمریکایی در سال ۲۰۱۰ کشته شدند.
ریاست “توحید و جهاد” را نیز از آن پس ابوبکر البغدادی بر عهده گرفت که از همان سال رهبری “داعش” را نیز در دست داشت.  بغدادی مدعی است که از سلاله رسول الله است  طرفدارانش  برای اینکه به او مشروعیت بدهند از این ابزار استفاده تبلیغاتی می کنند او را از این بابت نیز یک رهبر معنوی با نفوذ می دانند.
 تصاویر اعدام‌های دسته‌جمعی هزاران کودک و بزرگسال، زن و مرد، پیر و جوان، انسان‌هایی که کنار هم ردیف شده و سپس به رگبار گلوله بسته شده‌اند، پرسش‌های عمیقی درخصوص انسان، فرهنگ، ‌تمدن، تاریخ، پیشرفت و توسعه … مطرح می‌کند.
 اعدام سربازان

جبهه‌های جنگ “داعش” و فعالیتش

در حال حاضر اولویت “داعش” در جنگ عبارت است از :
۱-  علیه حکومت بعثی بشار اسد 
۲- علیه گروه‌های شورشی‌ای میانه رو که در سوریه در رقابت با هم هستند.
۳-  علیه ارتش عراق. 
اما هدف بعدی آنها رژیم اردن است و بعد از آن اولویتهای دیگری دارند و هدف آنها استقرار دولت امارت اسلامی در تمام سرزمین های مسلمان نشین دنیا است. از مراکش تا خلیج فارس تا اندونزی.

قدرت “داعش” از بهار ۲۰۱۳ فزونی یافت. در آن زمان این سازمان وارد جنگ داخلی سوریه شد. “داعش” در آن‌جا با جبهه النصره درگیر شد که متشکل از سلفی‌های سوری بود، اگر چه هم داعش و هم جبهه النصره به شبکه تروریستی القاعده نزدیک بودند.
“داعش” بخصوص برعلیه شیعیان و کردها دست به کشتار می زند. در جنوب شرقی سوریه به شهرهای کردنشین حمله می‌کند و مردم غیرنظامی را می‌کشد. این سازمان در عراق از اختلاف میان احزاب سنی کشور و دولت نوری المالکی که شیعیان در آن بیشترین نفوذ را دارند سود می‌برد.
به گفته محافل امنیتی، این سازمان بیش از ده هزار نفر عضو مسلح دارد.  این سازمان مسئول درگیری‌های مسلحانه، سوء‌قصدها، گروگان‌گیری‌ها و حمله‌های انتحاری بسیاری در سوریه و عراق  است.
این گروه همچنین دست به حمله علیه غیرنظامیان و کارمندان سازمان‌های امدادگر می‌‌زند. 

اهداف داعش
داعش در اصول کلی اعتقادی از همان اصول عقاید القاعده پیروی می کند یعنی اسلام سنی سلفی وهابی جهادی.
مبارزه با کفر و شرک و اشغالگران موضوعی است که همواره در بیانیه های خود عنوان می کنند.
 هدف فعلی “داعش” مبارزه برای برپایی حکومتی اسلامی است که دایره اقتدار آن از عراق تا سوریه باشد. اما هدف بعدی بسیار بزرگ تر است.
داعش  مرزهای جغرافیایی را که استعمار بوجود آورده  (سایکس  پیکو SYKES- PICOT )    ۱۹۱۶  را از میان می برد قبل از داعش پان عرب ها نیز با مرزهای جغرافیایی استعماری سایکس پیکو مخالف بودند صدام خود از مخالفان  مرزهای عربی بود حالا آن ایده ناسیونالیستی عربی با ایده اسلام سیاسی داعش پیوند خورده است.  سایکس  یک انگلیسی و پیکو یک فرانسوی با قلم نقشه خاورمیانه را نقاشی کردند و آن نقاشی شد مرزهای امروز خاورمیانه – عراق – عربستان – اردن – مصر و فلسطین و … داعش می خواهد حداقل سرزمین های عربی را در درجه اول زیر پرچم حکومت لا الله الا الله بیاورد.  اما هدف نهایی و آرزوی غایی آنها برپایی حکومت اسلامی جهانی است. بدین خاطر است که این سازمان مسلح تنها در عراق نمی‌جنگد بلکه علیه دولت علوی بشار اسد در سوریه نیز مبارزه می‌کند. و از سوی با شبکه جهانی القاعده که در آسیا و شبه جزیره عربی می جنگند همدردی می کند. خلافت اسلامی در فاز دوم شامل تمام خراسان بزرگ تا مغرب بزرگ می شود.
حامیان مالی “داعش”
confrence on woman rights arabs

منابع مالی: پول و ثروت
مالی این گروه  ابتدا بطور عمده از عربستان و قطر تامین شده است . دارایی گروه تا  قبل از تصرف موصل ۹۰۰ میلیون دلار بوده است اما اکنون آنها دو میلیارد دلار سرمایه دارند.
“داعش” هزینه‌های خود را از طریق کمک‌های مالی قطر و عربستان سعودی  و موسسات  خیریه سنی  و زکات در کشورهای خلیج فارس تامین می‌کند. همچنین مالیات راهی یا مالیات عبور که این سازمان در طول مرز میان عراق و سوریه می‌گیرد پاسخگوی بخشی از نیازهای مالی آن است. نیازهای تسلیحاتی آنها  حداقل تا چندی قبل از سوی دولتهای ترکیه و کشورهای غربی تامین شده است 
در صف “داعش” مسلمانانی از کشورهای گوناگون می‌جنگند، مسلمانانی از شمال آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، همچنین برخی اروپایی‌ها یا آمریکایی‌هایی که به اسلام گرویده‌اند و یا افرادی که تبار عرب و اسلامی دارند. در این میان تعداد چچنی ها بیشتر از هر گروه دیگر است.

جنگ درون گروهی
در سوریه خشونت های این گروه باعث شد که همتایان دیگر آنها مانند جبهه اسلامی و آرتش آزاد سوریه در ژانویه ۲۰۱۴  حملات خونینی را علیه داعش انجام دادند  و دهها نفر از طرفین کشته شدند. این درگیری ها در الپو / حلب تلفات سنگینی بر جای گذاشت و درنهایت و به تقویت ارتش سوریه کمک کرد..

شیوه و عملکرد داعش
شیوه داعش همانند القاعده است یعنی کشتار حداکثری هرچه بیشتر و سبوعانه تر و ایجاد رعب و وحشت. کشتار برای ایجاد رعب و وحشت ابزار مهمی است آنها معتقدند باید در دل کفار و مشرکین رعب انداخت تا تسلیم شوند. برای رسیدن به هدف کشتار حداکثری کاملا توجیه دارد در منطق آنها محاکمه و دادرسی بی معنا است گلوله بهترین قاضی است که در جنگ سخن می گوید. آنها می گویند تا زمانیکه دولت با ثبات ایجاد نکرده اند محکمه بی معنا است.
هر که با ما نیست دشمن است و باید کشته شود بخصوص اگر خوف و یا شبهه  دشمنی از سوی فرد وجود داشته باشد. گروه داعش در کشتار بیگناهان آنقدر  خشن و بی رحم است که تازه گروه بی رحم القاعده  خود را از خشونتها  و کشتارهای انجام شده توسط داعش مبرا کرده و گفته کارهای  افراطی  آنها مورد تایید القاعده نیست و در کمال ناباوری این گروه نیز  رهبران القاعده  را سازشکار خوانده است! 
خشونت های وحشیانه قرون وسطی داعش محصول کجا و تولیدی کدام مزرعه است.مربی آن کیست؟ اساس فکری آن کدام است؟ و به چه جامعه تعلق دارند؟
مقررات حاکم بر شهرهای تحت سلطه : 
همانطور که طالبان پس از فتح شهرهای افغانستان مقررات ویژه برای شهروندان وضع کردند داعش نیز در شهرهای تصرف شده قوانین و شریعت اسلامی را وضع کرده است از جمله آنها :
  • پوشیدن شلوار جین برای  مردان و برای زنان.  پوشش کامل برای زنان 
  • کوتاه کردن مو. ریش نباید  کمتر از اندازه یک مشت باشد 
  • نمایش لباس‌های زنانه در ویترین و کار کردن مردان در فروشگاه لباس زنانه
  • ورود مردان به مغازه‌های لباس خیاطی زنانه
  • تبلیغ آرایشگاه‌های زنانه
  • استفاده از کلمه داعش
  • مراجعه زنان به دکتر زنان و زایمان
  • شانه کردن موی سر و صورت (برای مردان
  • کشیدن سیگار و قلیان
  • نشستن زنان بر صندلی و مبل 
  • راجع به تحصیل و دانشگاه  برای خانم ها  هنوز بیانیه خاصی صادر نکرده اند اما تحصیل دختران را در دانشگاهها و مدارس مختلط حرام می دانند.
تهاجم برق آسای داعش و پیروزی های اخیر ان نشان می دهد که آنها بخوبی آموزش دیده اند و تحت نظارت متخصصین حرفه ای کار می کنند.از  اردن و عربستان  ژنرالهایی بصورت داوطلب به داعش کمک می کنند. 

جایگاه داعش در سازمان ملل
اگر چه دبیرکل سازمان ملل اعمال خشونت آمیز داعش را محکوم کرده است  اما نام داعش هنوز رسما در فهرست گروههای تروریستی سازمان ملل قرار ندارد. اما با توجه به اینکه این گروه با القاعده مرتبط است می توان آنرا بخشی از القاعده دانست و آنرا جزو فهرست به حساب آورد. اما بطور مشخص تر لازم است که برای این نام تصمیم جداگانه گرفته شود زیرا می تواند مدعی هویتی مستقل باشد.
اگر شورای امنیت بطور خاص قطعنامه ای راجع به داعش منتشر کند و این گروه را در فهرست تروریستها قرار دهد.  و یا آنها را به فهرست القاعده و بوکو حرام  اضافه کند  برخورد نظامی با این گروه ساده تر خواهد شد قطعنامه های سازمان ملل در مورد تروریزم به کشورها اجازه می دهد برای مبارزه با تروریزم اقدامات پیشگیرانه احتیاطی انجام دهند . ایران می تواند وارد جنگ با تروریزم شود و تقریبا منع حقوقی نخواهد داشت بخصوص اگر دولت عراق از ایران درخواست کرده باشد. تا کنون کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا این گروه را در فهرست تروریستها قرار داده اند.
طالبان- داعش- بوکو حرام و … محصول جهل، تعصب ، عقب‌ماندگی،  توسعه‌نیافتگی سیاسی و اجتماعی  است.   در شبه قاره هند و جنوب شرق آسیا و در آسیای میانه و در آفریقا  گروههای عقب مانده متحجر پیرو خط و مشی القاعده زیاد هستند  بوکو حرام یکی از این گروههای جهادی تکفیری است.
در سال ۱۹۹۹ گروه تکفیری به نام “جماعت اهل السنة للدعوة و الجهاد”  توسط محمد یوسف تشکیل شد که عضو “جماعت تجدید اسلامی” بود و با هدف تاسیس دولت اسلامی فعالیت داشت. “ و از دل اینها جماعت “بوکوحرام” در سال ۲۰۰۹درآمد که برای تشکیل دولت اسلامی به   جهاد  اعتقاد دارند. بوکو  یعنی آموزش نوین  آنها با هرگونه  تعلیم و تربیت نوین مخالفند به این دلیل مردم به آنها بوکو حرام لقب داده اند. در مدرسه های مورد نظر آنها  استفاده از  برق و موبایل و هر وسیله مدرنی  ممنوع است. تنها وسیله مدرن مورد باور آنها اسلحه مدرن است.
این گروه به جنگ علیه دولت برخاستند و برای کلانتری‌ها و پلیس و بخش‌های مختلف مناطق غیدم و غاشوا دشواری ایجاد کردند و دست به تاراج و کشتار زدند و خود را علنا از محمد یوسف جدا نمودند، ولی دولت  نیجریه شهری را که این گروه برای خود ساخته بود در آن منطقة بمباران کرد، و کسی از آنها از این شهر خارج نشد.
“بوکوحرام”ی‌ها به هیچ کس رحم نمی‌کنند حتی تعدادی از سلفی‌ها را هم که مخالف آنها هستند کشتند،  البته دولت نیز در چهار ایالت (۱- میدوغری مرکز ایالت. ۲- بوشی مرکز ایالت بوشی. ۳- فوتسکوم در ایالت یوبی. ۴- وودیل در ایالت کانو)  در طول دو روز نزدیک به سه هزار نفر در شهر میدوغری (مرکز بوکو حرام) کشته  است. تروریستها بیشتر در مثلث میان نیجر- نیجریه و مالی  فعال هستند.

صداق زیبا کلام می گوید:
اگر از جرم هزاران نفری که قتل عام شده اند  از  گروههای کشتارگر مانند بوکو حرام و داعش بپرسیم به ما خواهند گفت که جرم آنها صرفا این بوده که شیعه و یا کافر هستند؛ همین و بس. اینکه چه جرمی مرتکب شده بودند، کدام خبط و خطای مهمی انجام داده بودند که باید بدون محاکمه و فقط به رگبار بسته می‌شدند، پرسش‌هایی هستند که داعش و داعش‌ها در طول تاریخ نتوانسته‌اند به آن پاسخی بدهند. بسیاری خواهند گفت که از گروهی که فکر و عقیده‌ای را که کاملا با فکر و عقیده آنان یکسان نیست شرک، نفاق، بدعت و کفر می‌پندارند و در نتیجه آنان را واجب‌القتل می‌دانند، خیلی انتظار دیگری نمی‌توان داشت. 
بسیاری خواهند گفت که از یک گروه تندرو که شست‌وشوی مغزی داده شده‌اند که هرکس مثل ما فکر نمی‌کند، ما تکلیف و وظیفه شرعی داریم که او و آنها را به قتل برسانیم، انتظار زیادی نمی‌توان داشت. بسیاری خواهند گفت از انسان‌هایی که در روستاها، بیابان‌ها و مناطق محروم و دورافتاده عربستان، افغانستان، پاکستان، یمن یا چچن زندگی می‌کنند خیلی انتظار بیشتری نمی‌توان داشت؛ انسان‌هایی که در فقر و محرومیت بزرگ می‌شوند و تنها پنجره‌ای که به دنیا دارند پنجره‌ای است که روحانیون وهابی و سلفی به روی آنها گشوده‌اند. پنجره‌ای که در بیرون آن هر که و هر چه هست گمراه و فاسد است و فقط سلفی‌ها بندگان شایسته، برگزیده و راهی بهشت موعودند. پنجره ای رو به بهشت.درک «داعش»، درک القاعده، درک طالبان خیلی پیچیدگی ندارد. خاستگاه آنها جوامع عقب‌‌افتاده و محروم از توسعه سیاسی و اجتماعی بوده است. اگر هم در اروپا بزرگ شده اند عقبه فکری آنها از خانواده های عقب مانده  خاورمیانه است.
نه در ترکیه، نه در مالزی، نه در اندونزی، نه در بنگلادش و نه در هیچ کشور اسلامی دیگری که یک درجه‌ای از توسعه سیاسی و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی صورت گرفته، «داعش» و گرایشات «داعش» وجود ندارد. اما در عراق که طی نیم قرنی که از استقلالش می‌گذرد، کمتر روی توسعه سیاسی و پیشرفت را به خود دیده، یا در عربستان که اساسا چیزی به نام جامعه مدنی در آن به چشم نمی‌خورد، یا در اردوگاه‌های فلاکت‌زده آوارگان افغانی در وزیرستان و لاهور پاکستان که به جز فقر و عقب‌ماندگی و محرومیت و به جز تعلیم و تربیت دینی اسلام رادیکال سلفی آموزش دیگری وجود ندارد، ‌خیلی تصادفی نیست که ملامحمد عمر و «داعش» ظهور کنند. 
در عین حال «داعش» فقط محصول جهل، عقب‌ماندگی، محرومیت، فقر و توسعه‌نیافتگی سیاسی و اجتماعی نیست. «داعش» در عین حال محصول خشونت سیاسی حاکم در خاورمیانه هم هست. و می‌رسیم به سطح سوم خشونت و نسل‌کشی «داعش» در عراق. رفتار «داعش» در عراق از یک منظر تاریخی خیلی هم بی‌سابقه نیست. نسل‌کشی «داعش» در عراق یادآور نسل‌کشی توتسی‌ها و رواندایی‌ها در آفریقا، تامیل‌ها و سنگالی‌ها در سریلانکا، صرب‌ها علیه مسلمانان در بوسنی، اعدام‌های دسته‌جمعی در کامبوج توسط پل پت و خمرهای سرخ و جنایات و نسل کشی صدام و حزب بعث علیه کردهای عراقی است. 
در جریان آنچه تحت عنوان سیاست «انفال» در فاصله ۶۹-۱۳۶۵توسط صدام در مناطق کرد نشین عراق صورت گرفت بیش از ۱۵۰ هزار کرد یا در اردوگاه‌های اکراد در بغداد و سایر شهرهای عراق یا در جریان اعدام‌های دسته‌جمعی یا بمباران‌های تعمدی شهرها و روستاهای کردنشین کشته شدند تا کردها مجبور به ترک مناطق کردنشین بشوند و بالاخره به‌ کار گرفتن سلاح شیمیایی از جمله در حلبچه قریب به ۱۶۳هزار کرد از بین رفتند. فی‌الواقع از بعد تاریخی هر چه عقب‌تر می‌رویم کارنامه ما انسان‌ها در نسل‌کشی و کشتار دسته‌جمعی هولناک‌تر می‌شود. شیعیانی که در موصل، کرکوک، تکریت و شمال سامرا به دست شبه‌نظامیان «داعش» قتل‌عام شدند، همان گناهی را دارند که اکراد در زمان صدام داشتند. اگر جنایات «داعش» را محصول عقب‌ماندگی سیاسی، توسعه‌نیافتگی اجتماعی، اقتصادی، فکری و فرهنگی بدانیم، جنایات اروپایی‌های پیشرفته در طول جنگ جهانی دوم را به کدام دلیل و انگیزه‌ای باید نسبت دهیم؟

گاهشمار : 
آوریل ۲۰۰۳  : سقوط بغداد توسط ارتش آمریکا
 ژوین ۲۸  :    انتقال قدرت به دولت عراق
  ۲۰۰۵: :    انتخابات چندین حزبی  و تحریم آن از سوی سنی ها
۲۰۰۶: :   انهدام  حرمین در سامرا توسط تکفیری ها  و آغاز جنگ خونین شیعه و سنی
می ۲۰ :   مالکی دولت را تشکیل می دهد.
۳۰ دسامبر:   صدام حلق آویز می شود.
 ۲۰۱۱ :  : نیروهای آمریکایی از عراق خارج می شوند.
* ۲۰۱۲  . دسامبر :  تظاهرات در انبار – و درخواست کناره گیری مالکی
۲۰۱۳/۰۴/۰۹    : طی  اعلامیه صوتی از الجزیره   تاسیس دولت اسلامی عراق و شام (شرق مدیترانه  ) توسط شبکه الجزیره  اعلام شد.
 ۲۰۱۳/۰۷/۲۷ : ارتش سوریه از شهر خان عسل در حومه شهر حلب در مقابل دولت اسلامی در عراق عقب نشینی کردند و  ده ها تن از سربازان  ارتش سوریه در جنگ کشته شده بودند، ده ها تن از سربازان  زنده دستگیر  و  اعدام شدند .
  ۲۰۱۳/۷/۲۱   : سربازان دولت اسلامی عراق و شرق مدیترانه هزاران نفر از  زندانیان  جهادی سنی را  از  زندان تاجی زندان مرکزی بغداد فراری دادند.
۲۰۱۳/۰۵/۰۸    : فرودگاه نظامی مینگ  Meng  به دست دولت اسلامی عراق و سوریه  منهدم شد . ۲۹/۰۹/۲۰۱۳    : دولت اسلامی  عراق و شام ، با هدف قرار دادن پایگاه  امنیت عمومی “آسایش” در شهرستان اربیل (مرکز منطقه کردستان در شمال عراق)، آن را منهدم کردند آنها از خودروهای بمب گذاری شده و بمب گذاران انتحاری و با پوشیدن کمربندهای انفجاری و انتحاری استفاده کردند
۲۰۱۳ . ۲۳ آوریل : درگیری در حویجه  ۲۴۰ کشته
اوت ۱۰ –  ۷۰ نفر کشته شدن و داعش مسئولیت ان را بر عهده گرفت.
وقایع مهم در سال ۲۰۱۴ ژوئن ۱۰ – مقررات دولت از شبه نظامیان اسلامی در عراق و شرق مدیترانه در عراق در کنترل از استان نینوا
 ۲۰۱۴ – ژوین ۲-۴ .:  فلوجه و رمادی بدست القاعده افتاد.
آوریل ۳۰  . حزب مالکی برنده انتخابات شد.
۲۸می  : ۷۴  نفر در نتیجه درگیری کشته شدند.
۱۰ – ژوئن : استان نینوا و مرکز آن موصل بدست داعش افتاد.
۲۵ ژوین : مالکی شرط کشورهای غربی برای تشکیل دولت وحدت ملی را رد کرد.
 
منابع:
world feels new terror heat
times of India  ۱۹ June  ۲۰۱۴

Islamic State in Iraq and Greater Syria

 نگاهی از درون به تشکیلات مخوف القاعده.  محمد عجم   منتشر شده در همشهری – بازتاب-  اردیبهشت  ۱۳۸۵ 
http://www.cfr.org/iraq/islamic-state-iraq-greater-syria/p14811
http://www.understandingwar.org/sites/default/files/ISWBackgrounder_ISIS_Annual_Reports_0.pdf

کتابخانه واتیکان و فرازمینیها

کتابخانه واتیکان و فرازمینیها

 

کشف اسنادی پیرامون بازدید فرازمینیها از زمین توسط پروفسور روس در کتابخانه واتیکان در دهه های پیشین

 
مطالعات پروفسور گریک لادویک
http://ufolove.files.wordpress.com/2014/06/bbb9c-aliens_codes_alchemy_vatican_library.jpg?w=560

دانشمند روس پروفسور گریک ماوکیویچ لادویگ پژوهشگر در زمینه زبانهای باستانی، که زمانی زندانی گولاگ نیز بوده است(1) کدهای باستانی را در کتابخانه واتیکان در قرن بیستم یافت که دلیلی بر دیدار فرازمینیها از زمین در زمانهای گذشته بوده است. 
او فردی آزادفکر(2) یا غیرمذهبی بود و شخصیتی قوی داشت که از فشار و تهدید باکی نداشت و حقایق و اسرار را بازگو میکرد. ولادیمر کوچرایانت در سال 1960 دانش آموز او بود اما وی چند سالی است که به مطالعات استاد خود دست یافته است. با این وجود وی هنوز نتوانسته به بیشتر مطالبی که استادش در مورد آنها کار کرده دست یابد. در نتیجه هنوز مشخص نیست که پروفسور لادویگ تا چه اندازه پیرامون فزازمینیها آگاهی داشته و به اسرار آنها آگاه بوده است.
دکتر لادویگ و همکارش در طی اقامتشان در کتابخانه واتیکان با استفاده از نسخ خطی بسیار شگفت انگیز  در مورد پدیده‌ یوفو و فضانوردان باستانی پژوهش کرده و مقاله ای را در ساورشنو سکرتو(Sovershenno Sekretno article) درج کرده اند. او در کتابخانه واتیکان پیرامون آنچه که در عهد عتیق پیرامون ماورای کره خاک آمده است مطالعه کره بود و سپس تمدن مایاها و نمادهای کشتی پرنده و ایستگاههای فضایی آنها را تشریح کرده بود.
افزون بر همه اینها وی نسخ خطی حاوی دانش کیمیاگری و کدهای باستانی را یافته بود. وی از این نسخه ها عکسبرداری کرده و آنها را در کلاس درس به شاگردانش نشان داده بود. این نوشته ها اطلاعاتی پیرامون فرازمینیها که به زمین آمده بودند را در برمیگرفت و نیز دربردارنده منشأ اسطوره ها و نگارگریهای فرازمینیها بود. 
پروفسور لادویگ در مورد آتشی که تمدن باستانی را نابود کرده و همچنین عکسهایی از سنگر های نظامی در بابل باستان که با درجه حرارت بالا یعنی به احتمال زیاد در نتیجه انفجار اتمی ازبین رفته اند را برای دانش آموزان خود شرح میداده است. 
پروفسور لادویگ به تمدن سومر علاقه ای زیاد داشته و در مورد آن پژوهشهای بسیاری انجام داده بود. او از رمزورازهای اهرام مصر پرده برداشته و معتقد بود این اهرام نوعی ماشین انرژی بوده اند. وی در مورد کابالا نیز اطلاعاتی داشته و در سال 1973 از دنیا رفته است.
http://ufolove.files.wordpress.com/2014/06/cb469-professorludwiggulag.jpg?w=560
عکس سمت چپ و وسط پروفسور لادویگ  در گولاگ عکس سمت راست پروفسور لادویگ در  سال1970
1. اداره کل اردوگاه‌های کار و اصلاح که سرواژه آن به زبان روسی واژه (گولاگ) را تشکیل می‌داد، نام نهادی بود که اردوگاه‌های کار اجباری در نواحی دور افتاده اتحاد جماهیر شوروی از قبیل سرزمین سردسیر و یخبندان سیبری و استپ‌های قزاقستان، بیابان‌های ترکمنستان را در زمان حکومت ژوزف استالین اداره می‌کرد. محکومین سیاسی که حدود یک دهم شهروندان شوروی شامل محکومین عادی و سیاسیون در اردوگاه‌های کار اجباری به سر بردند، درزمان استالین سه چهارم افسران و تمام پیشکسوتان کمونیست و یاران لنین بجز خود استالین محاکمه و بجرم خیانت اعدام شدند یا با یک درجه تخفیف محکوم به کار اجباری در گولاگ شدند منبع: ویکیپدیا
2. آزاد فکر به کسی گفته میشد که فکرش آزاد و دغدغه مذهبی نداشته باشد.