Wednesday, December 6, 2017

دردنامه دادکان (خروجی حاکمیت جابرانه)

دردنامه دادکان
(خروجی حاکمیت جابرانه)

چه كسي میتواند با حقوق ماهانه يك ميليون تومان زندگي كند؟
ببينيد مسؤولان چقدر در فساد نقش دارند؟
به غير از مسؤولان چه كسي فساد ميكند؟
از بالا تا پايين فساد ميكنند. بارها گفته ام الان هم ميگويم. سويس با چاقو، ساعت و اعتبار بانكي، جهان را در اختيار گرفته است. اين كشور هيچ چيز هم ندارد؛ اما ما با اینکه نفت، گاز، طلا و خاك داريم، مردم ما مشكل دارند. اين سرمايه ها كجا ميرود؛ كه نميتوانيم مردم خودمان را تأمين كنيم؟
برويد و ببينيد در دادگاهها چقدر پرونده وجود دارد. اگر كسي اين حرفها را بزند ضد نظام صحبت كرده است؟
رييس جمهور كره جنوبي خلاف ميكند و بلافاصله بركنار ميشود؛ اما در ايران رييس جمهور وقتي كارش تمام ميشود، هزار جور انگ به او ميزنند. يعني همه پولها را رييس جمهور روز آخر خورده است؟
اگر رييس جمهور فساد ميكند، سال اول بايد جلوی او را بگيرند. چرا ميگذاريد كار كند؟
اين سم فساد در پای همه وجود دارد.

كشوری كه اينقدر ثروت دارد چرا همه نبايد از اين ثروت لذت ببرند؟
اين ثروت را چه كسي آورده است؟
آيا جمهوري اسلامي اين ثروت را به دست آورده يا شاه ساخته است؟
اين ثروت را خدا به مردم ايران عطا كرده است.
يكي از همكاران اتحاديه اروپا ميگفت با آن ۸۰۰ ميليارد دلار درآمد نفتي در هشت سال رياست جمهوري احمدی نژاد، ميشد ۵ كشور اروپايي را با خاك يكسان كرد و دوباره از نو ساخت! اما ما آمديم مسكن مهر به طور كاملاً بي كيفيت ساختيم. بعد تلويزيون برنامه ميگذارد و فوتبال را نقد ميكند. خجالت بكشيد. برنامه بگذاريد با عنوان نقدوبررسي ثروتهاي ۴۰ ساله مملكت! يا نقدوبررسي مسائل اجتماعي همچون فساد و فحشا!

پولها در مملكت ما در دست چند نفر است؟
خيلي ها به من ميگويند آقای دادكان شما كه وضعتان خوب است، براي چي صحبت ميكنيد؟
من ميگويم نبايد براي مردم صحبت كنم؟
وقتي در دانشگاه ميبينم يك دختر هزينه ۲۰۰ هزار توماني تحصيلش را ندارد كه پرداخت كند ناراحت ميشوم. شما با اين وضعيت ميتوانيد شب سرتان را روي بالش بگذاريد و راحت بخوابيد؟

با خانواده به تركيه و دوبي رفته بودم و در آنجا دختراني را ديدم كه براي پول چه كارهايي میكردند! واقعا خجالت آور است! ما سرمان را زير برف فروكرده ايم و هيچ چيز را نميبينيم، اين دين خداست؟
فقط ميگوييم مولاعلي وقتي كار خليفه گری اش تمام ميشد شمع كارش را خاموش مي كرد و شمع شخصي اش را روشن ميكرد. پس چرا کمی از علی یاد نمیگیرید؟
ما چه امكاناتي به جوانان داده ايم و اين همه ثروت كجا ميرود؟
هر كسي هم كه به تلويزيون ميآيد فقط تعريف ميكند. يك نفر را بياوريد كه شير حلال خورده باشد و حرف حق بزند.

در خبرها ميشنويم كه ميگويند بانك بدون مجوز تعطيل شد.
چگونه ميشود يك بانك چندين سال تابلو بالاي سر خود داشته باشد و كار كند و هيچكس هم به كارش نظارت نكند؟ و در مقابل يك نفر كه در خيابان سيگار ميفروشد را به راحتي و سريع دستگير ميكنند!

دست برداريد چندين سال است كه ميگويند دلار بالا ميرود به خاطر سفرهای مردم است و هر كه درباره اين موضوع صحبت كند ضد دين و ضد نظام صحبت كرده است؟
يك كلام بگوييد توان اداره اقتصاد كشور را نداريد. اقتصاد كشور ما هزار تكه است بهتر است به مردم راست بگوييم. برويد و آمار طلاق را بررسي كنيد. طبق آماري كه خودشان داده اند ۶۵ درصد طلاق وجود دارد. در ادامه ٢٠ درصد در دادگاهها هستند و ۱۵ درصد هم هيچ خبري از آنها نيست.

سال ۱۳۵۸ خانه ای ١٨۵متري به مبلغ ۹۰۰ هزار تومان كه تمام وسايل را هم داشت خريدم اما الان با ۹۰۰ هزار تومان به شما يك تلويزيون ۲۰ اينچي مي دهند.
جامعه را به كجا برده ايد و فقط به به و چه چه ميكنيد؟
در مملكت ما چهل بخش فرهنگي وجود دارد كه بودجه دريافت مي كنند اما بياييد ببينيد كه اين چهل بخش فرهنگي چه كاري انجام دادند؟ قسم ميخورم كه هيچ كاری نكرده اند و پسرفت كرده ايم.
من قبل از انقلاب و در سال ۵۵ هم انتقاد كردم و تركشهای آن انتقاد را هم خوردم. آن زمان كه انقلابي وجود نداشت؛ اما وقتي ميديدم دلم وجود دارد حرف ميزدم. حال من از شما ميخواهم سوال كنم، ما را به خاطر چه چيزي در دنيا مي شناسند؟ به خاطر ورزش است كه ما را در دنيا ميشناسند. از نظر ورزشي هم واقعا جالب هستيم فلسطين قرار بود به ايران بيايد كه نيامد كشوري كه كمكهای زيادي از ما گرفته به ايران نيامد و در ادامه كاپيتان تيم ملي آنها مصاحبه كرد و گفت ايران مشكلات زيادي دارد و ما به آنجا نميرويم. بهتر است بگوييم موفق نبوديم و كار را به كاردان بسپاريم.
محمد دادکان
ویرایشگر: احمد شمّاع زاده

No comments:

Post a Comment