Friday, September 18, 2015

چو دشمن مباشد تن من مباد!!!

خانه از داربست ویران است   خواجه در فکر نقش ایوان است!!
بی بی سی
 
رهبر ایران در سخنرانی امروز ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) گفته "اگر ما بیدار باشیم امید دشمن ناامید خواهد شد، باید پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی را بسیار مستحکم کرد."
آقای خامنه‌ای گفته "این وظیفه اساسی نخبگان سپاه و همه نخبگان انقلابی کشور است."
آیت الله خامنه ای خطاب به فرماندهان و کارکنان سپاه گفته "اولین کسی که باید سپاه را گرامی بدارد خود شما هستید. بافت معنوی، فکری، عقیدتی و عملی سپاه را هرچه مستحکمتر کنید و از بهانه هایی که ممکن است کسانی بگیرند بشدت بپرهیزید."
رسانه های ایران می گویند آیت‌الله خامنه ای در سخنرانی امروز خود "بر دنبال کردن خط مستقیم و درست انقلاب در زمینه های گوناگون اقتصادی، مالی، سیاسی" تاکید کرده و گفته "دنبال چیزهایی که می‌تواند به کرامت سپاه لطمه وارد کند مطلقا نروید و این شأن و حیثیت واقعی را باید حفظ کرد."
رهبر ایران انقلاب را "یک امر دائمی" عنوان کرده و گفته "عده‌ای در داخل و خارج این حرف ها را تکرار می‌کنند که انقلاب تمام و به جمهوری اسلامی تبدیل شد. این اصلا قابل تبدیل نیست. جمهوری اسلامی باید مظهر انقلاب و همان حالت تحول دائمی باشد."
گفته‌های امروز رهبر ایران، اولین سخنرانی او در جمع فرماندهان سپاه پاسداران پس از توافق جامع اتمی ایران و گروه ۱+۵ است. آیت‌الله خامنه‌ای دو سال پیش در جمع فرماندهان سپاه موضوع "نرمش قهرمانانه" را مطرح کرد که زمینه ساز مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا و منجر به توافق نهایی اتمی شد.
آقای خامنه‌ای در سخنرانی امروز گفته "دشمن برای نفوذ فرهنگی سعی می‌کند باورهایی که جامعه را سرپا نگه داشته دگرگون، مخدوش و در آنها رخنه ایجاد کند... برای نفوذ سیاسی سعی می‌کنند در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد در مراکز تصمیم‌سازی نفوذ کنند... وقتی یک کشور این‌گونه تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت، حرکت و جهت‌گیری‌های آن کشور طبق اراده‌ مستکبرین خواهد بود‌."
رهبر ایران گفته "‫نفوذ اقتصادی و امنیتی در مقابل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی اهمیت کمتری دارد، البته مسئولان گوناگون از جمله سپاه جلوی نفوذ امنیتی را با کمال قدرت می‌گیرند، چشمان بینای مسئولان اقتصادی باید در مقابل نفوذ اقتصادی باز باشد‌."
پس از حصول توافق جامع اتمی ایران و گروه ۱+۵، اشتیاق کشورهای غربی به همکاری تجاری و اقتصادی با ایران بیشتر شده و سفر مقام‌های ارشد اروپایی به تهران با هدف تسهیل همکاری‌های دوجانبه پس از رفع تحریم‌ها، به طور چشمگیری افزایش داشته است.
حسن روحانی رئیس جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته‌اند که همکاری تنگاتنگ اقتصادی ایران با قدرت‌های جهانی، زمینه تحریم احتمالی ایران در آینده را کاهش می‌دهد و هزینه هرگونه تحریم ایران را برای این کشورها بالا می‌برد.

No comments:

Post a Comment