Friday, February 28, 2014

میانپرده!(روانشاناسی اجتماعی)

میانپرده! در دو پرده!
(روانشاناسی اجتماعی)
      
پرده اول:
پسربچه ای خردسال که از در و دیوار بالا میره میپرسه: مامان بزرگ چرا بابا و مامانم از هم جداشدن؟
-         مگر بده؟
-         چرا بد نباشه؟
-         برای اینکه اون موقع که با هم بودند تو تنها یه خونه داشتی الان سه خونه داری!
-         چطوری؟
-         تو یه روز خونه مامان بزرگت که من باشم هستی یک روز دیگه خونه مامان بابات هستی و یک روزم خونه مامانت. پس تو سه خونه داری و همه نازت رو میکشن و تحویلت میگیرن!! همه چیز برات میخرن و ...
-         راس راسی راس میگی ها...!!

پرده دوم:
پس از مدتی پدر و مادر تصمیم میگیرند دوباره با هم زندگی کنند... ولی کودک آرامش خود را از دست میدهد و زبان به اعتراض میگشاید که:
-         چرا میخواین با هم زندگی کنید؟ مادر باسخ میدهد:
-         مگر بده!
-         آره!
-         چرا؟
-         چون من الان سه خونه دارم. یه روز خونه تو یه روز خونه مامان بزرگ و یه روز خونه مامان بابا. اگه با هم زندگی کنید من تنها یه خونه دارم و تنها بعضی وقتها میتوانم خونه اونا برم!!
 مادر ظاهرا پاسخی ندارد که بدهد... شما چه طور؟

No comments:

Post a Comment