Monday, October 20, 2014

پدیدیه اسیدپاشی محصول تندروی و حمایت از تندروان!!

پدیده اسیدپاشی محصول تندروی و پشتیبانی از تندروان!!

ای مردم! بیدار شوید. به خداوندی خداوند سوگند که همه مسؤولیم!!

در حالی که این وقایع در کشور اتفاق میافتد و نشانه گسترش و حمایت از تندروی و پروبال دادن به تندروان در مجلس و محافل مذهبی است رهبر نارضایتی خود را از روند  اسلامی کردن! علوم انسانی با نوشتن نامه به شورای انقلاب فرهنگی ابراز میدارد!!

وای بر ما که جان و آبروی انسانها و بویژه هموطنانمان برایمان چندان ارزشی ندارد!

و شما! ای که بر صدر قوه قضا نشسته ای! آیا اینها بزرگنمایی فساد در کشوری است که ادعای مسلمانی دارد و شما برای فاش کنندگان آن خط و نشان کشیدی که آنان را به محاکمه خواهی کشاند؟ آیا وظیفه شما تهدید فاشگویی است یا اینکه وظیفه داری مجرمین به حقوق دیگران و بویژه محرکین و حامیان آنان را به جزا برسانی؟!! و از تندروان حمایت مکنی؟ نکند فردا اعلام کنی که اینها کار سرویسهای اجنبی بوده است!! 
شمایان هرگاه نمیخواهید چیزی را آشکار کنید و به مردم اطلاع دهید جرمها را به سرویسهای بیگانه نسبت میدهید. همانند قتلهای زنجیره ای که در آغاز به آنان نسبت دادید هرچند میدانستید. ولی بدانید که این گونه پوشاندن حقوق و حقایق راه به جایی نمیبرد و کسی باورتان نمیکند. لاپوشی کردن بس است. با مردم روراست باشید هرچند بسیار میترسید که روراست باشید و اصولا نمیتوانید و خود میدانید چرا نمیتوانید.

وای بر تو! وای بر ما!

Monday, October 20, 2014  بیست و هشتم مهرماه نودوسه - احمد شماع زاده

پلیس ۴ مورد اسیدپاشی در اصفهان را تایید کرد

·         18 اکتبر 2014 - 26 مهر 1393
سرتیپ حسین اشتری، جانشین فرمانده پلیس ایران، چهار مورد اسیدپاشی به زنان اصفهانی را تایید کرده است. مقام‌های محلی هم از 'اقدامات امنيتی' برای ردگیری عاملان اسيدپاشی خبر داده‌اند.
پیش از این پلیس تایید کرده بود که مهاجمان موتورسوار به دو زن اسید پاشیدند.
جانشین فرمانده پلیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قربانیان به دلیل شکل پوشش خود مورد حمله قرار گرفته‌اند، گفت: "افرادی که مورد هدف قرار گرفتند از قشر خاصی نبودند و این موضوع در دست بررسی است."
رسول ياحی، معاون سياسی امنيتی استانداری اصفهان، گفته است پیگیری‌ها در این باره به‌شدت ادامه دارد. او از "اقدامات امنيتی" در این باره خبر داده و در عین حال گفته است آنها قابل طرح در رسانه‌ها نیستند.
(همینکه میترسید موضوع رسانه ای شود نشان از آن دارد که اگر هم آنان شناسایی شوند مانند بسیاری موارد دیگر چون به دیگر تندروان وابسته اند که در همه جا نفوذ دارند کاری از پیش نخواهید برد. باید جلو تندروی در همه جا و بویژه مجلس گرفته شود. که اقدام به ارائه طرحهای تندروانه میکند.)

فضای رعب و وحشت

در همین حال برخی از رسانه‌ها از شمار بیشتر قربانیان این حمله‌ها خبر داده‌اند.
از جمله روزنامه شهروند، چاپ تهران، نوشته است که شایعات درباره حمله به هشت زن است و از جمله شش زن جوان قربانی اسیدپاشی در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده‌اند.
به نوشته این روزنامه، آمار اسیدپاشی‌هایی که در سال‌های گذشته در اصفهان رخ داده در مقایسه با آمار این حمله‌ها در تهران بسیار کمتر بوده و این نشان‌دهنده روند خاصی در افزایش یک‌باره این جنایت در شهر اصفهان است.(روند خاصش معلوم است روند رو به افزایش تندروی در کشور است.)
این روزنامه چاپ تهران از قول چند شهروند نوشته است که در اصفهان "فضای رعب و وحشت" درباره خبرهای مربوط به اسیدپاشی شکل گرفته است.
روزنامه ایران، نشریه رسمی دولت، از "شکار چهره" موتورسواران اسیدپاش با دوربین‌های ترافیکی خبر داده و نوشته است در روزهای اخیر "چندین مورد" از حمله اسیدپاشی در اصفهان رخ داده است.(زحمت میکشند ولی هنگامی که برایشان مشخص شد که کیستند در آغاز تقاضای عفو و سپس اگر زندانی شوند بخشوده میشوند. باید از هم اکنون رسانه ها اعلام کنند که جزای این عمل قصاص به مثل است و عفوی هم در کار نیست تا بلکه از گسترش آن کم شود. ولی بدانید که این کار را نمیکنند زیرا بسیاری از آنان وابسته اند.)
خبرگزاری ایسنا با چند نفر از قربانیان و نزدیکانشان مصاحبه کرده است و همه آنها مورد حمله قرار گرفتن به دلیل خصومت شخصی را رد کرده‌ و گفته‌اند مهاجمان ناشناس بوده‌اند.(دلیلی بر شخصی نبودن و بلکه تحریک به وسیله تندروان است.)
آنها در عین حال این موضوع را که "بدحجابی" دلیل حمله بوده است رده کرده‌اند.(هیچکس نمیآید بگوید من بدحجابم و اصولا کلیت زنان جامعه ما بدحجاب نیستند. تندروان درامدن موی زن به بیرون از روسری را بد حجابی میدانند!)
یکی از قربانیان به ایسنا گفته است: "در آگاهی متوجه شدم تنها من نیستم که قربانی این جنایت شده‌ام و چندین نفر دیگر از نقاط مختلف شهر مورد این جنایت مشابه قرار گرفته‌اند."
این قربانی اسیدپاشی درباره مساله "بدحجابی" هم گفته است: "من در یک خانواده مذهبی بزرگ شده‌ام و هیچ وقت به خود اجازه نداده‌ام که با پوشش نامناسب از منزل بیرون بیایم. من آن روز فرم دانشگاه را به تن داشتم."
رسانه‌های مختلف ایرانی در روزهای گذشته از احتمال ارتباط این اسیدپاشی‌ها با مساله پوشش زنان و تلاش گروه‌های تندرو برای محدودیت آنها صحبت کرده‌اند.  
(یقینا بیشتر موارد مربوط است به گروهها تندرو. اگر مواردی به تندروان ربطی نداشته باشد مربوط به کسانی است که مشکل روانی دارند وهنگامی که خبر بیتفاوتی مسؤولین را میبینند به این اعمال دست میزنند. گروهی که کلیپ هپی را درست کردند به سرعت دستگیرشدند ولی اکنون چندین روز و بلکه بیش از دو سه هفته از این موضوع میگذرد و خبری از دستگیری کسی پخش نشده و اگر هم دستگیر کرده باشند به دلیل ملاحظاتی که دارند آنها را رسانه ای نمیکنند تا بلکه راه دیگری بیابند.)

No comments:

Post a Comment