Monday, October 6, 2014

اهرام مصر و فرعون زمان

اشاره:


به نظر نمیرسد نظری را که نویسنده داده درست باشد زیرا همان گونه که خود اشاره کرده است(اگر موضوع دیگری در کار نباشد) آتش برافروختن بر گل معنای آجرپزی برای برپایی یک رصدخانه را میرساند تا ایجاد اهرام. زیرا منظور فرعون طبق ادامه آیه دیدن آسمان و رصد ستارگان برای آگاهی بیشتر از خدایی است که موسی مدعی آن بوده است. بنابراین و با توجه به موارد زیر این نظر منتفی میگردد:
-         تاکنون در میان کارکردهای اهرام مصر کمتر به کیهانشناسی به وسیله آنها اشاره شده است.
-         رصد ستارگان بر نوک تیز اهرام آنهم با آن سختی که برای رسیدن به قله هر هرم وجود دارد معقول به نظر نمیرسد.
-         اگر چنین کارکردی برای ساخت اهرام در نظر بوده چرا چند تا در اندازه های متفاوت ایجادشده و نه یکی؟
-         آگاهی سازندگان اهرام از کیهان تا آنجا پیشرفت داشته است که نسبت بزرگی و فاصله هریک از اهرام سگانه با بزرگی و فاصله سیاره هایی در منظومه شمسی برابری میکند. هرچند دانشمندان در این زمینه اتفاق نظرندارند ولی آنچه که مسلم است ارتباط کلیه هرمهای موجود در مصر با صور فلکی و ستارگان (orion) راه شیری است که در این نقشه به صورت زیبا پیداست. مراکز A ،B ،C  و D قبلا هرمهایی بودند که تخریب شده اند ولی بقایای آنها باقی است.

معماری اهرام مصر و ارتباط آن با صورت های فلکی آسمان

     

با توجه به آگاهی هوشمندانه سازندگان اهرام از کیهان و اینکه خود مقاله اذعان دارد سنگهای اهرام مصر دارای ترکیباتی هستد که در زمین یافت نمیشوند و بویژه آنکه باز هم در خود مقاله آمده است که ساخت اهرام را برخی دانشمندان به دوازده هزار سال پیش میرسانند و مشخص میشود که اهرام مصر پیش از رامسس دوم که همگاه حضرت موسی بوده وجودداشته است گمان ما بر اینکه اهرام را فرازمینیها ساخته باشند بیشتر میشود.

 مهرماه نودوسه- احمد شماع زاده

 

اشاره قرآن به نحوه ساخته شدن اهرام مصر


مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده‌است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان محسوب می‌شود. قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر می‌رسد که نام‌های آنها عبارتند از هرم خوفو،هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفتگانه است.[1]
مساحت جیزه در حدود ۸ کیلومتر است. سه هرم اصلی مجموعه عبارتند از هرم خوفو،هرم خفره و هرم منکور. علاوه بر آن چندین هرم کوچکتر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده‌است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از ۱۲ هزار سال پیش نسبت می‌دهند که هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌است.[2]
building
در مورد ساخته شدن اهرام مصر نظریات مختلفی وجود دارد و اختلاف های زیادی بین صاحب نظران وجود دارند عده ای اظهار میکنند که اهرام مصر توسط موجودات فضایی ساخته شده اند و نحوه ساخته شدن اهرام مصر همیشه مورد بحث بوده است زیرا همه فکر میکردند که اهرام مصر از قطعات بزرگ سنگی ساخته شده و این قطعات اساسا در کشور مصر وجود نداشته اند و امکان حمل آنها نیز به مصر فراهم نبوده است.
قرنها تصور میشد که اهرام مصر از قطعات سنگی بزرگ هفتاد تنی ساخته شده است ولی مطالعات دانشمندان به تازگی نشان داد که سنگ های اهرام مصر دارای ترکیباتی هستند که در هیچ کجای دنیا یافت نمیشود.
یک محقق و استاد مهندسی مواد به نام میشل بارسون از دانشگاه کسل با بررسی ساختار بلوکهای سازنده اهرام مصر به نتایج عجیبی در این مورد دست یافته است او میگوید بلوکهای سنگی اهرام مصر از مخلوط سنگ آهک ، خاک رس، آهک، و آب ساخته شده است و مشاهدات میکروسکوپ الکترونی نیز این مساله را تایید کرده است که اهرام مصر از بلوک های بتونی ساخته شده است.[3] [4]
و این به این معنی است که قرنها تصورات در مورد بلوکهای سنگی اشتباه بوده است و قطعات سنگی مانند آجر در داخل مصر ساخته شده است. جالب این است که تا همین نزدیکی نیز تصور میشد اهرام مصر از قطعات سنگی ساخته شده است. در حالی که قرآن کریم در 1400 سال قبل در سوره القصص به نحوه ساخته شدن اهرام مصر اشاره کرده است:
وَقَالَ فِرْعَوْنُ یَا أَیُّهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَکُم مِّنْ إِلَهٍ غَیْرِی فَأَوْقِدْ لِی یَا هَامَانُ عَلَى الطِّینِ فَاجْعَل لِّی صَرْحًا لَّعَلِّی أَطَّلِعُ إِلَى إِلَهِ مُوسَى وَإِنِّی لَأَظُنُّهُ مِنَ الْکَاذِبِینَ ﴿۳۸﴾
و فرعون گفت اى بزرگان براى شما خدایى جز خود نمیشناسم، پس اى هامان براى من آتش بر گل برافروز [/ آجر بپز] و براى من برجى[بلند] برآور، باشد که به خداى موسى پى ببرم، همانا گمان میبرم از دروغگویان است.
-----------
[1] و [2] اهرام مصر از ویکی پدیا دانشنامه آزاد.
[3] The Surprising Truth About How the Great Pyramids Were Built
[4] Riddle Of The Great Pyramids Of Giza: Professor Finds Some Building
 Blocks Were Concrete
برگرفته از یوفو لاو

No comments:

Post a Comment