Friday, October 3, 2014

توان هسته ای ایران(ساده- کوتاه- مفید)



توان هسته ای ایران
(ساده- کوتاه- مفید)

یک- از آغاز تشکیل  دولت اسرائیل تاکنون سران این کشور ساخته دست انگلیس برای نگهداشت موجودیت خود همواره با پیشدستی در خونریزی بقای خود را تضمین کرده اند و هیچگاه هم مجازات نشده اند زیرا صهیونیستهایی که گردانندگان سیاست و اقتصاد آمریکا هستند و بیشترشان یا در کنگره عضویت و یا در آن نفوذ دارند از این کشور به گونه ای همه جانبه پشتیبانی مکنند.


دو- با توجه به این ویژگی اسرائیل و با بیتوجهی به آن یک خطای استراتژیک بزرگ پس از انقلاب در ایران رخ داد و آن اینکه گفته شد: "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود".


سه- با توجه به این دو مورد استراتژی سران اسرائیل بر این قرارگرفت که کشور ایران باید مورد حمله اتمی قرارگیرد تا از توانش کاسته شود و همواره درپی تحقق این امر بودند ولی دستاویز لازم برای اجرای آن فراهم نشد. جنگ ایران و عراق نیز در راستای اجرای همین استراتژی بود.


چهار- پس از فاش شدن اقدامهای مهم هسته ای ایران این نکته نیز بر استراتژی اسرائیل افزوده شد که باید به گونه ای عمل کرد که پس از حمله اتمی به ایران این کشور نتواند آن را تلافی کند.


پنج- پس از یک دوره رفت و آمدها و نشست و برخاستها و محاسبه و بررسی معادله ها در سازمانها و مناسبتهای جهانی گروه کشورهای 5+1 برای حمایت از استراتژی اسرائیل تشکیل شد.


شش- وظیفه کارگزاران این گروه در مذاکرات هسته ای با ایران آن است که نگذارند توان هسته ای ایران به آن حد و اندازه ای برسد که بتواند در کوتاه مدت هرگونه حمله ای را که به این کشور صورت گیرد تلافی کند. اراده ای که در پشت تغییر حکومت در سوره هست نیز همین هدف را دنبال میکند. زیرا به زعم آنان کشور سوریه تبدیل به پایگاه مناسبی برای ایران در جهت تلافی خواهدشد.


هفت- کشورهای جهان بویژه کشورهای مذاکره کنننده خود میدانند که ایران نمیتواند در پی حمله اتمی به اسرائیل باشد زیرا:

-         ایران برای نابودی اسرائیل نیازی به بمب اتمی ندارد بلکه با موشکهای دوربرد خود میتواند این کار را بکند.

-         ایران هم میداند که اگر این کشور بخواهد کوچکترین حمله ای به اسرائیل بکند مورد حمله ای سختتر از سوی اسرائیل و حامیانش قرارمیگیرد.

هشت- پس راه چاره برای خروج از بن بست اتمی ایران و به تبع آن خروج از بخش عمده ای از مشکلات بیشمار این منطقه از جهان بویژه موضوع فلسطینیان چیست تا بیش از این خونها ریخته نشوند و خانمانها و دودمانها بربادنروند و حرث و نسل بیهوده تلف نشوند و در تحقق هدف آفرینش گامی فرا پیش نهاده باشیم؟


نه- با توجه به تمام موارد بالا به نظر میرسد تنها راه چاره آن است که واقعبینانه در استراتژی شعارگونه خود دگرگونی بنیادین ایجاد کنیم تا استراتژی اسرائیل در مقابله با ایران ناکارامد و خنثی شود


ده- استراتژی ما باید بر این مبنا دگرگون شود و آن را با سربلندی به جهان اعلام کنیم که:

شعار سالهای آغازین انقلاب ما هوشمندانه و حسابگرانه نبود بلکه تنها شعاری تاریخی بود که در سخنرانیها بیان شد و تضمینی هم برای اجرا نداشت. ما تنها یک کشوریم و همان گونه که نمیخواهیم کشوری همچون فلسطین محو شود خواهان محو هیچ کشور دیگری نیستیم.


یازده- پس از اعلام این استراتژی ایران میتواند صحنه گردان صلح خاورمیانه شود و با اعلام آمادگی برای شناسایی دو کشور فلسطین و اسرائیل مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای خود را که تاکنون با پروپاگاندا ناسالم جلوه داده شده برای افکار عمومی جهان ثابت کند.


دوازده: نباید فراموش کرد که اسرائیل هم از نظر نیاز به آرامش و با توجه به تحولاتی که پس از انقلاب ایران رخ داده مانند چهل سال پیش فکر نمیکند بلکه در پی موقعیتی و راه چاره ای است تا با رهایی از کابوس ایران به آرامشی دوامدار دست یابد.


سیزده: در این صورت هم موضوع هسته ای ایران حل و فصل خواهد شد و هم صلح خاورمیانه به بار خواهد نشست. با اعلام این استراتژی وضعیت فلسطینیان دگرگون خواهدشد و کشور فلسطین از جمله دولت خودگردان دستکم در بخش عمده ای از سرزمینیهای فلسطین تشکیل خواهدشد و زندگی مردمانش تا اندازه زیادی روند عادی خود را بازخواهد یافت.

××××××


این نوشته ممکن است کاستیهای زیادی داشته باشد چون نگارنده استراتژیست نیست ولی حقایقی را بیان کرده که رعایت آن برای دوام جامعه های انسانی نه تنها سودمند بلکه سرنوشت سازند.


به امید روزی که لجبازی و عصبیت بر مبنای خودخواهی در سیاست جهان و جوامع انسانی جای خود را به عقلگرایی بر مبنای احترام به حقوق دیگران بدهد. چنانکه معصوم این جمله زندگی بخش را برای ما بیان کرد تا درس گیریم و در زندگی به کار بریم:


آنچه برای خود میپسندی برای دیگران بپسند و آنچه بر خود نمیپسندی بر دیگران مپسند.

مهرماه نودوسه- احمد شماع زاده

No comments:

Post a Comment