Tuesday, April 7, 2015

پیوستن 25 هزار جوان بی تجربه مسلمان به داعش و القاعده



بیش از ۲۵ هزار تن جوان مسلمان به داعش و القاعده پیوسته اند!!
2 آوریل 2015 - 13 فروردین 1394

بر اساس گزارشی که سازمان ملل منتشر کرده، بیش از ۲۵ هزار جوان مسلمان به گروه‌هایی مانند القاعده و داعش پیوسته‌اند. کارشناسان می‌گویند سرازیر شدن جنگجویان خارجی به کشورهایی که این گروه‌ها در آنها فعالیت دارند، از هر زمان دیگری بیشتر است و در فاصله زمانی اواسط سال ۲۰۱۴ تا مارس ۲۰۱۵ رشدی ۷۱ درصدی داشته است.  آنان دست کم از صد کشور به کشورهایی چون عراق، سوریه، لیبی و پاکستان سفر کرده‌اند.
در گزارش سازمان ملل آمده است که این موضوع، تهدیدی آنی و درازمدت برای امنیت جهان است و هشدار داده شده که شکست گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش، در عراق و سوریه ممکن است به پراکنده شدن جنگجویان باتجربه در سراسر جهان منجر شود.(این یک شیطنت است و به گونه ای وانمود میکند که همان بهتر که با آنان مبارزه نشود تا تنها کشورهای مسلمان مشکلات را تحمل کنند و اروپائیان در امان بمانند در صورتی که این یک گمان است و هدف ایجادکنندگان این گروهها که در رأس آنها اسرائیل قرار دارد این است که کشورهای مسلمان را به خود مشغول کنند  منابعشان را غارت کنند و نسلشان تباه شود تا اسرائیل در امان بماند. احتمال دارد نویسنده گزارش خود یا اسرائیلی باشد و یا فریب آنان را خورده باشد که چنین تحلیلی را نوشته است.)
شورای امنیت سازمان ملل متحد شش ماه پیش از تعدادی کارشناس خواسته بود که در مورد تهدید ناشی از پیوستن جنگجویان خارجی به داعش و دیگر گروه‌های پیکارجو تحقیق کنند. این کارشناسان در گزارشی که اواخر ماه گذشته میلادی در اختیار سازمان ملل قرار دادند، گفتند یک دهه قبل، تعداد افرادی که به اینگونه گروه‌ها ملحق می‌شدند هزار نفر بود اما اکنون تعداد آنها "از هر زمان دیگری بیشتر شده است."
این کارشناسان در گزارش خود می‌گویند سوریه و عراق میزبان ۲۲ هزار جنگجوی خارجی هستند. همچنین ۶۵۰۰ جنگجوی خارجی در افغانستان و صدها نفر در یمن، لیبی، پاکستان و سومالی حضور دارند. تعداد زیادی از این جنگجویان از تونس، مراکش، فرانسه و روسیه(منظور از روسیه چچنهای تندروی هستند که به القاعده و داعش پیوسته اند.) آمده‌اند.
تعداد افرادی که از کشورهای مالدیو، فنلاند و ترینیداد و توباگو به کشورهای پایگاه فعالیت داعش و القاعده سفر کرده‌اند نیز افزایش یافته است.
کارشناسان این گزارش می‌گویند هزاران جنگجوی خارجی در سوریه و عراق کار و زندگی می‌کنند، و این دو کشور همچون افغانستان دهه ۱۹۹۰ محل آموزش افراط‌گرایان با ملیت‌های مختلف شده است.
سازمان ملل در این گزارش خواهان آن شده که کشورهای عضو این سازمان برای شناسایی این جنگجویان خارجی، تبادل اطلاعاتی بیشتری با هم داشته باشند.

No comments:

Post a Comment