Monday, April 20, 2015

گره کور مذاکرات هسته ای مشخص شد!!(تکراری ولی هنوز به روزه)



گره کور مذاکرات هسته ای مشخص شد!!(تکراری ولی هنوز به روزه)

چندین ماه بود که شنیده میشد ایران در مذاکرات هسته ای خواهان برداشته شدن تمام تحریمها به صورت یکجاست. هرکس چنین خبری را میشنید بی آنکه آن را سبک سنگین کند حمل بر وطن دوستی طرف ایرانی میکرد! ولی غافل از اینکه نیتهای پنهانی پشت این خواسته ظاهراً نیکو نهفته است که تنها چند روزی از آشکارشدنش میگذرد!! یعنی مشخص شد که دولت موافق لغو گام به گام تحریمهاست ولی رهبر مخالف آن!! و در این صورت اگر تغیییری در خواست رهبر ایجاد نشود تمام زحمتهای دولت به باد خواهد رفت!! و ملت بیش از پیش زیان خواهد دید و فقروفحشاء در جامعه فزونی خواهد گرفت.
اما چرا؟؟؟

دو مقدمه برای روشن شدن موضوع:
یک: دولت یعنی ملت. دولت اگر متمول باشد مردم خوش و خرمند و اگر نداشته باشد مردم فقیر و درمانده! دولت مسئول مردم است و وظیفه اش احقاق حقوق شهروندان و سروسامان دادن به وضع نابسامان اقتصادی(فقر) و اجتماعی(فحشاء) است.
دو: رهبر اولاً به هیچکس پاسخگو نیست. ثانیاً او خود را مسئول مردم کشور نمیداند و فراملیتی عمل میکند و اولین اولویتش سروسامان دادن به ماشین جنگی و تبلیغی خارج از کشور است. سوخت این ماشین پول است که اگر نباشد از حرکت باز میایستد.

چرا دولت موافق لغو گام به گام تحریمهاست؟
جامعه مانند یک بدن عمل میکند. اگر در بدن ویروسی وارد شود باید خرده خرده مداوایش کنید. اگر بخواهید یکجا همه قرصها و کپسولها را واردش کنید تا زودتر نتیجه بگیرید برعکس بر او شوک وارد میکنید و موجب اختلال در دستگاههای بدن شده و چه بسا که موجب مرگش شوید.

این از نظر طبیعی و طبیعت کار ولی از نظر سیاسی و سیاست کار اینکه:
دولت با برداشته شدن گام به گام تحریمها مشکلات اقتصادی و مسائل اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی را کم کم و بدون واردشدن شوک مداوا میکند و کشور به طور طبیعی سروسامان میگیرد.

چرا رهبر مخالف لغو گام به گام تحریمهاست؟
اگر تحریمها یکجا برداشته نشوند طبق نظری که ارائه شد به نفع دولت است ولی در آن صورت دولت نمیتواند به رهبر پولی بدهد تا سوخت ماشینش فراهم شود و به قول معروف از دستی که مو ندارد نمیتوانی مویی بکنی. به عبارتی دیگر سر رهبر بی کلاه میماند!

پرسشی که پاسخ به آن دشوار است:
چرا رهبر که اینهمه نهادهای اقتصادی کلان را در اختیار دارد از آنها برای راه اندازی ماشین جنگی و تبلیغی خود بهره ای نمیگیرد و بر سر خوان دولتی مینشیند که در این مقطع دیگر توان مهمان نوازی ندارد و پای خرش در گل مانده است؟ دولتی که مالش مال الله و خزانه اش بیت المال است و باید ابتدا صرف مردم کشورش شود و اگر چیزی باقی ماند هزینه اهداف خارج از کشور شود.

نکته:‌ از یاد نبریم که وضعیت اقتصای و اجتماعی نابسامان امروز و گرفتاری دولت امروز نتیجه تأمین بی حساب و کتاب سوخت همان ماشین از بیت المال توسط دولت پیشین بود و به همین دلیل هم کسی حق ندارد آن دولت منقضی را مورد پرسش قراردهد.
چهاردهم بهمن ماه نودوسه

No comments:

Post a Comment