Sunday, April 17, 2016

در حاشیه مرگ فرج الله سلحشور

محمد نوری زاد
محمد نوری زاد زاویه: درود نوری زاد سردار ابراهیم جباری را که می شناسید؟ ایشان شوهر خواهر آقای فرج الله سلحشور است و مسئول حفاظت بیت رهبری. ببین در باره سلحشور چها گفته: فرمانده "سپاه ولی‌امر": صهیونیسم بین‌الملل سلحشور را مسموم کرد
فرمانده "سپاه ولی امر" که مسوولیت حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، می‌گوید فرج‌الله سلحشور، کارگردان درگذشته‌ی حامی حکومت توسط «عوامل صهیونیسم بین‌الملل» مسموم شده است....
به نوشته‌ی خبرگزاری "مهر"، ابراهیم جباری، شام‌گاه دوشنبه (۲۳ فروردین-۱۱ اپریل) در مراسم "بزرگ‌داشت" آقای سلحشور گفت: «آثار فرج‌الله سلحشور چون منبعث از قرآن و در راستای اعتقادات انقلابی است، بنابراین در تضاد کامل با اندیشه صهیونیستی قرار دارد. فیلم‌نامه سریال "حضرت موسی" نیز تماما ضد صهیونیستی است. به دلیلِ همین آثار نیز من یقین دارم در سفرهای خارجی، عوامل صهیونیسمِ بین‌الملل ایشان را مسموم کرده‌اند؛ هرچند که نمی‌توانم این ادعا را که ناظر بر شهادت ایشان است، اثبات کنم.»
وی با بیان اینکه آثار سلحشور در بیش از ۴۰ کشور جهان به نمایش گذاشته شده، اضافه کرد: «در سفر به برخی از این کشورها افتخار همراهی با زنده‌یاد سلحشور را داشتم و مشاهده کردم که به محض ورود ایشان، شهرها تعطیل می‌شد و جمعیت زیادی به استقبال می‌آمدند. عالمگیر شدن نام نیک سلحشور فقط و فقط به دلیل ایمان و عقیده راستینش به دین مبین اسلام و کلام‌الله مجید بود.»
در این مراسم، هم‌چنین، علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در اظهاراتی گفت: «در دوره‌ای که نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بودم، روزی برای مذاکره به سفارت کانادا در اتریش رفتم. پس از پایان کار، معاون سفیر از من درخواست کرد وقتی به ایران بازگشتم برایش فیلم‌های ایرانی بفرستم چرا که به زعم او فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی تنها آثاری هستند که می‌توان آن‌ها را با حضور تمامی اعضای خانواده دید. این جریان، نشان‌دهنده بالندگی سینمای متعهد و دینی ایران و به ثمر رسیدن تلاش‌های هنرمندانی چون زنده‌یاد سلحشور است.»
فرج‌الله سلحشور از جمله کارگردانان سینمای ایران بود که ارتباط نزدیکی با رهبر جمهوری اسلامی و چهره‌های تندروی حامی او داشت.
او در مهرماه ۱۳۹۰ در سخنانی که بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد سینمای ایران را "فاحشه‌خانه" و آنجلینا جولی، بازیگر مطرح امریکایی را “فاحشه بین‌المللی” خوانده بود.
وی در خرداد ۱۳۹۴، و در حالی که با بیماری سرطان ریه مبارزه می‌کرد نیز به هفته‌نامه‌ی “تماشاگران امروز” گفت: «آنجلینا جولی یک صهیونیست است و تمام کره زمین هم گناه‌آلود بودن و فساد این زن را، هم می‌دانند و هم دیده‌اند؛ آن وقت به نظر شما این فرد می‌تواند آدم شود؟»
سلحشور روز ۸ اسفند ۱۳۹۴ در بیمارستان "بقیةالله" تهران درگذشت.

No comments:

Post a Comment