Tuesday, April 5, 2016

قوه قضا یا نیرویی بر علیه ستمکشیده؟ مرگ بر ستمگر!

شکایتم در هیچ دادگاهی رسیدگی نشد
  دوشنبه, ۱۶ام فروردین, ۱۳۹۵
saeed-Hoseinzadeh-Amadnews
 » سعید حسین‌زاده

پس از پایان دوران بازجویی و بازپرسی و ارسال پرونده به دادگاه، طبق گفته‌ی بازپرس «آقای خورشیدی» و قاضی مقیسه، تنها اتهامی که در کیفرخواست وارد شد، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» بود که استعلام وضعیت قضایی هم همین را نشان می‌داد. «اشد مجازات» این اتهام یک‌سال بیشتر نیست.

saeed-Hoseinzadeh-Amadnews 

به فاصله‌ی کمی و پس از چند اتفاق که بیان بعضی‌اش صلاح نیست، ولی مهم‌ترینش تنظیم شکایت‌هایی بود که علیه تیم بازجویی (بازجوهای قرارگاه ثارالله سپاه) به اتهام آدم‌ربایی (دستگیری بدون حکم جلب)، اعمال خلاف قانون و شرع حین جلسات بازجویی (از جمله تهدید، توهین، وعده کذب، آزار و اذیت‌های روحی و جسمی) سرقت اموال و … علیه قاضی مقیسه به علت توهین، تهدید و پرخاشگری سر وکیل و مادرم و جلوگیری از آزادی به قید قرار کفالت صادره، انجام دادیم، روند پرونده بیشتر تغییر کرد. 
برخلاف قانون و با اعمال نفوذ، اتهامات دیگری وارد پرونده شد. با توجه به آسیب دیدگی‌هایی که از بند دو الف داشتم و وضعیت نامناسب جسمی، وکیل سابقم لایحه‌ی جداگانه‌ای هم برای تبدیل به تامین (قبول قرار کفالت) به دادگاه داده بود که قاضی مقیسه حتا از اظهار نظر روی لایحه هم خودداری می‌کرد. در جلسه‌ دادگاه، قاضی به بررسی و محکومیت به اشد مجازات از اتهاماتی نظیر «توهین به رهبر»، «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» و … پرداخت که این باعث بروز تناقضات مشخص و مضحک در حکم و استعلام وضعیت قضایی من شد. 
دادگاه تجدیدنظر هم که توسط آقایان زرگر و بابایی اداره می‌شد در عمل بی‌سابقه‌ای علناً قانون جدید آیین دادرسی کیفری را نقض کرد و حکم من را بدون برگزار کردن جلسه‌ی رسیدگی تأیید کرد…

saeed-Hoseinzadeh-Amadnews 

پی‌نوشت: شکایت‌های ما که بلافاصله در اختیار بازجوها و مقیسه قرار گرفته بود، هرگز به هیچ دادگاهی ارسال نشد.

No comments:

Post a Comment