Thursday, February 5, 2015

جرائم مالی و مشکلات عاطفی

مشکلات عاطفی و جرائم مالی 
ابراهیم نبوی

ملانصرالدین دو تا خواستگار برای دخترهاش پیدا کرده بود، نمی دونست چه تصمیمی بگیره، یکی شون کوزه گر بود و می گفت « اگر امسال آفتاب خوبی بیاد، من یک عالمه کوزه درست می کنم و می گذارم تو آفتاب خشک بشه و پولدار می شم، ولی خدا نکنه بارون بیاد.» اون یکی هم می گفت: « من کشاورزم و اگر امسال بارون خوبی بیاد محصول زیادی به دست می آرم و پولدار می شم، ولی خدا نکنه که آفتاب بیاد.»
خیلی وقت ها مشکلات ما همینطوری است. وقتی توی خبرها هر روز می خونیم که رحیمی به پنج میلیارد تومان رد مال محکوم شده، یا بابک زنجانی باید دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول دولت رو پس بده یا بقول جهانگیری 22 میلیارد پول فروش نفت از کشور خارج شده و معلوم نیست چی شده، برای اینکه بفهمیم چی شده باید بقیه خبرها رو بخونیم.
دهها کارخانه پول پرداخت حقوق به کارگرها رو ندارند، بطور رسمی اعلام شده که تعدادی از فواحش که متاهل هم هستند، به این دلیل با اطلاع همسرشون خود فروشی می کنند که توانایی سیر کردن شکم خودشون و بچه هاشون و همسرشون رو ندارند.
یا همین که می دونیم صدها زندانی سیاسی که برای جلوگیری از بی کفایتی و فساد مالی زندان رفتند، خانواده هاشون پاشیده، زن ها از شوهرها طلاق گرفتند، بچه ها امکان ادامه تحصیل ندارند، خیلی ها خودسوزی و خودکشی کردند، تعداد زیادی دچار بحران های روحی شدند، همه اینها، یا در واقع بخش مهمی از اینها بخاطر همون 22 میلیارد هست.
کشتار مردم در دوره احمدی نژاد، فقط اون صد نفری که برای اعتراض در خیابان گلوله خوردند یا در زندان کشته شدند نیست، سالانه بخاطر یک دولت فاسد صدها هزار نفر، به دلیل اعتیاد، جرائم اجتماعی، ناامیدی، فقر، بیکاری٬ آلودگی هوا و بقیه این چیزها کشته می شن. حالا آقای مسعود ده نمکی می آد فیلم می سازه درباره فقر و فحشا، در حالی که عامل اصلی فقر و فحشا سیاست های مورد تائید خودشه.
می گن اول انقلاب یکی از روسای زندان اوین رو دستگیر و زندانی کرده بودند، بعد از یک هفته ازش پرسیدند: « مشکلی نداری؟» گفت: « چرا، این سلول من خیلی تنگ و تاریکه و خیلی توش اذیت می شم.» بهش گفتند: « این رو که ما نساختیم، خودت ساختی، می خواستی بزرگتر بسازی.» یعنی یکی از کارهایی که یک زندانبان خوب باید بکنه، اینه که وقتی داره زندان می سازه، راحتی زندانی رو در نظر بگیره که وقتی خودش زندانی شد، اذیت نشه.
حکم آقای رحیمی اومد، و بیت معظم احمدی نژاد اطلاعیه داد و اعلام برائت کرد و گفت جرائم محمدرضا رحیمی قبل از دولت نهم رخ داده و به ما مربوط نیست. در حالی که شخص احمدی نژاد گفته بود « اگر ثابت بشه که رحیمی یک ریال دزدی کرده، من معذرت خواهی می کنم و می پذیرم که شایسته پستی که دارم نیستم.»
ایشون که نگفته رحیمی از این به بعد جرم می کنه، اصلا مهم این نیست که چه زمانی جرم کرده، مهم اینه که آقای رئیس جمهور دزدگیر 88 وقتی ایشون رو به عنوان معاون اول نصب می کرد، می دونست که یک دزد و خلافکار رو داره انتخاب می کنه.
آقای رحیمی هم در مقابل نامه نوشته برای آقای احمدی نژاد و گفته که با نظر دولت و شخص احمدی نژاد یک میلیارد و دویست میلیون تومان پول رو دادم به نمایندگان مجلس که برای خودشون تبلیغات انتخاباتی بکنند. بعد هم گفته همه مدارکش موجوده. مثل اینکه شما بگی چون دوستانم پول لازم داشتند، من به اونها پول دادم و رسید هم گرفتم. یا کسی بگه چون زنم مریض بود، رفتم از بانک دزدی کردم و این هم مدرک پزشکی بیماری زنم. اصلا جرم همینه. صدراعظم آلمان چون از امکانات دولتی برای انتخابات حزبی استفاده می کنه مجرمه. جرم دقیقا همینه. شما از پول دولت استفاده کردی برای اینکه گروه مورد علاقه تو نماینده مجلس بشن. خوب! این جرمه.
آقای رحیمی گفته که مادرش بخاطر خبر محاکمه او سکته کرده و فوت کرده. خدا رحمتشون کنه. و گفته که زنش به همین دلیل مریض شده. و حتی خبر داده شده که یکی از نزدیکان رحیمی بخاطر محکوم شدن ایشون خودکشی کرده. خب؟ البته که ما ناراحتیم، ولی معنی اش چیه؟ یکی دزدی کرده و دستگیر شده و مادرش بخاطر دستگیری پسرش فوت کرده. حالا باید چکار کنیم؟
می دونید چند تا مادر فقط بخاطر اینکه احمدی نژاد و رحیمی سرکار باشن و مدیر باشند و رئیس باشند، سالهاست فرزندان شون رو ندیدند؟ می دونید چند تا خانواده از هم پاشیده فقط بخاطر اینکه احمدی نژاد رئیس جمهور بمونه؟ مادر ستار بهشتی، همسر نسرین ستوده، بچه های احمد زیدآبادی، بچه های امیر انتظام که بعد از زندان او دیگه هرگز ندیدشون، آزاده و لیلی پورزند که برای همیشه از دیدن پدرشون محروم شدند. همه اینها بخاطر این بود که چهار تا اسگل درپیتی درجه سه که لیاقت شون جیگرکی بازکردن بود بتونن معاون رئیس جمهور یا رئیس جمهور یا وزیر بمونن.
رحیمی گفته من به دستور احمدی نژاد به 170 نماینده مجلس کمک مالی کردم تا مجددا انتخاب بشن، همون نماینده ها هم اکثریت دو مجلس قبلی رو داشتند. اون نماینده ها هم وقتی قرار بود پرونده رحیمی بررسی بشه، قانونی تصویب کردند که از ایشون تحقیق نشه. اصلا فساد یعنی همین. من به تو پول می دم تا تو قدرت داشته باشی و تو از من حمایت می کنی تا من دزدی کنم. حرف رحیمی یعنی اکثریت مجلس فساد مالی داره. 170 نماینده مجلس از نظر قانون فاسد هستند. حالا٬ رهبر فرزانه اعلام کرده که لازم نیست اسامی ۱۷۰ نفر اعلام بشه. به این می گن رهبر بدون کشششش.
توجه کنید که اگر چنین اندازه ای از فساد در هر کشور غربی، مثلا انگلیس، آمریکا، آلمان، هلند، فرانسه یا کشورهایی از این دست باشه، قطعا دولت سقوط می کنه. حالا این یکی که پاکترین دولت از انفجار بیگ بنگ تا امروز بوده.

No comments:

Post a Comment