Wednesday, February 11, 2015

حماقتهای حاکمیت و برباد دادن اموال ملت!

دویچه بورس، شرکت اداره کننده بازار بورس فرانکفورت با یک دعوای حقوقی در آمریکا مواجه است که به رابطه یکی از شرکت‌های وابسته‌اش با بانک مرکزی ایران مربوط میشود.
به گزارش رویترز، اسناد قضایی نشان می دهد که صدها تن از اعضای خانواده سربازانی که در سال ۱۹۸۳ در انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت کشته شدند، خواهان دسترسی به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیارد دلار اموال متعلق به بانک مرکزی ایران هستند که توسط شرکت کلیرستریم، وابسته به دویچه بورس، در لوکزامبورگ نگهداری میشود.
ایران متهم است که از طریق حزب الله لبنان انفجار سال ۱۹۸۳ را ترتیب داده و به همین دلیل یک دادگاه آمریکایی ایران را به پرداخت ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار غرامت به بازماندگان قربانیان انفجار محکوم کرده است. شرکت کلیرستریم یک شرکت ارائه کننده خدمات مبادلات مالی است که مقر آن در لوکزامبورگ است.
این شرکت در سال ۲۰۱۳ پذیرفت که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از اموال بانک مرکزی ایران را که در حساب هایش در آمریکا بود، در اختیار شاکیان قراردهد.
دعوای حقوقی جدید بویژه از این جهت قابل توجه است که نشان خواهد داد آمریکا تا چه حد می‌تواند شرکت‌ها و موسسات اروپایی را مجبور به تن دادن به احکام قضایی خود کند.

No comments:

Post a Comment