Sunday, June 3, 2012

اگر خدا نخواهد(بخواهد)

اگر خدا نخواهد(بخواهد)

وقتی تیم ملی ایران پس از دو ماه بازی در بازیهای مقدماتی برای صعود به بازیهای المپیک 98 فرانسه با یک گل زیبای خداداد عزیزی استرالیا را مغلوب کرد و به رقابتهای فرانسه راه یافت- ماه مبارک رمضان 1418 و 1376 خورشیدی بود و من در ورشو کارشناس فرهنگی سفارت بودم. یکی از همکاران گفت: خیلی عجیبه گفتیم دیگه ایران بالا نمیاد ولی دیدی سرنوشت چطور تغییرکرد؟ و من گفتم: "سرنوشت نیست. خدا خواست به ملت ایران بگوید اگر شما دو ماه بدوید و تنها روی خودتان حساب کنید و من نخواهم موفق نمیشوید ولی اگر من بخواهم در مدت تنها چند دقیقه و بلکه چند ثانیه شما را دگرگون میکنم و این تنها خواست الهی بود و بس"(ایران تا پنج دقیقه آخر دو گل عقب بود و صعود ما منتفی تلقی شده بود.). البته خداوند بی حساب به کسی پاداش نمیدهد زیرا مردم ایران برای راهیابی به المپیک بسیار دعاکرده بودند.

پس از چند ماه در روزنامه اطلاعات بین المللی مورخ 76/12/6 از قول خداداد عزیزی چنین خواندم: "در مورد گل دوم به استرالیا صراحتا میگویم که خداوند به من کمک کرد. زمانی که خواستم ضربه را بزنم توپ از روی زمین پرید. شاید اگر توپ روی زمین بود مارک بوسینج(دروازه بان استرالیا) راحت توپ را مهار میکرد. چون او از دستها و پاهای بلندی برخوردار است و این گونه توپها را خنثی میکند".

در بازیهای المپیک- ایران توانست آمریکا را شکست دهد. فردای آن روز بود که سیل تلفن- تلکس و ایمیل به سوی سفارت سرازیر شد و لهستانیهای ضد آمریکایی این واقعه را به ملت ایران تبریک گفتند. در آن سالها لهستان جوانان ضد آمریکایی زیادی داشت. ولی اکنون این روند دگرگون شده و هر روزه جوانان غربزده این کشور بیشتر میشوند بویژه پس از پیوستن آنان به اتحادیه اروپا.    
احمد شماع زاده - 1390

No comments:

Post a Comment