Tuesday, June 12, 2012

غذا درمانی حالتهای روانی



اغلب ما بعد از یک روز سخت و دشوار، یک وعده غذایی یا میان وعده ای را می خوریم که ما را آرام کند مانند: کلوچه ها، چیپس سیب زمینی، بیسکوئیت و ... .

وقتی  جشن  می گیریم  کیک  می خوریم.
وقتی که ناراحت می شویم و می خواهیم خبر بدی را که شنیده ایم به قول معروف راحت هضمش کنیم، بستنی را ترجیح می دهیم.
خوب این چه اشکالی دارد؟
مشکلی که در این جا به وجود می آید این است که به همان سرعتی که مزه این خوراکی ها در دهان شما از بین می رود، اندازه دور کمر تان از بین نخواهد رفت، مخصوصاً اگر آن ها مملو از قند و چربی نیز باشند(مانند کیک شکلاتی).
 
این گونه خوراکی ها موجب می شوند که سطح قند خون به سرعت بالا رود و برای جبران این حالت در بدن، انسولین به سرعت ترشح شده و در نتیجه قند خون خیلی سریع تر از آن پایین می آید، به همین دلیل است که وقتی شما غذایی را می خورید که شیرین است، بعد از مدت کوتاهی احساس گرسنگی بیشتری می کنید. در واقع شما در یک سیکل معیوب قرار می گیرید.
با این حال تحقیقات علمی نشان می دهد که شما می توانید وضع روحی - روانی خود را با غذاها بهبود ببخشید.
نکات زیر را زمانی که به تجدید قوای ذهنی نیاز دارید، به کار برید:
 

غمگین هستید؟

اسیدهای چرب امگا-3غذاهایی را انتخاب نمایید که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D زیادی باشند.. تحقیقات نشان می دهد که این ها می توانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند.
برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 می توانید تخم بزرک(بذر کتان) و ماهی های چرب مانند قزل آلا را انتخاب نمایید.
از منابع خوب ویتامین D نیز می توان به شیر های غنی شده با این ویتامین و زرده تخم مرغ اشاره کرد. البته نور خورشید نیز منبع خوبی از این ویتامین است.

ویتامین b6استرس دارید؟

در جستجوی غذاهایی باشید که غنی از ویتامین های گروه B باشند، تا تولید سرتونین در مغزتان افزایش یابد و در نتیجه آرامش به سراغ شما آمده و راحت شوید.
برای دریافت ویتامین B6 ، بادام، پسته و گردو انتخاب های خوبی هستند.
برای دریافت ویتامین B12، بشقاب تان را پر از قزل آلا یا میگو کنید و یا این که یک کاسه بزرگ ماست کم چرب میل نمایید.
 

منابع غذایی ویتامین ثدر سختی هستید؟

یک راست بروید سراغ غذاهایی که غنی از ویتامین C هستند. این ویتامین رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. در واقع این ویتامین یک آنتی اکسیدان فوق العاده است. زغال اخته، کلم بروکلی، فلفل سبز، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی گزینه های خوبی برای این ویتامین می باشند.

 

موز و آواکادوعصبانی هستید؟

این حالت خود را با پتاسیم از بین ببرید. پتاسیم، الکترولیتی است که به کاهش فشار خون کمک می کند.
موز، آواکادو، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید از منابع خوب این ماده معدنی می باشند.
 

 

منابع غذایی منیزیمبی خوابی به سرتان زده است؟

برای یک خواب عمیق به سمت غذاهای غنی از منیزیم مانند نخود، عدس، جو دو سر، تخم کدو  و اسفناج بروید.
این ماده معدنی به آرامش عضلات، رگ های خونی و لوله گوارش کمک می کند تا سطح ماده شیمیایی آرامبخش یعنی همان سرتونین در شما افزایش یابد.
 
حالا با دقت پیشنهادات غذایی فوق را نگاه کنید و ببینید همه این ها علاوه بر این که نیازهای تغذیه ای شما را به خوبی برآورده می سازند، از افزایش وزن تان نیز جلوگیری می کنند.






دانه ای موثر در درمان بیخوابی

این دانه در درمان بی خوابی موثر بوده، دارای خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و ضد سرطان است

کنجد، موثر در درمان بیخوابی
کنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، دارای خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و ضد سرطان است
دانه‌های کنجد حاوی مواد چربی، آنتی اکسیدان‌ها، روغن کنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و کلسیم است و بدین ترتیب دانه‌های کنجد بسیار مغذی و بسیار پر انرژی هستند.
خواص درمانی کنجد:
کنجد خواص درمانی چشمگیری دارد. منبع غنی اسید آمینه کنجد رشد تومورها را متوقف می‌کند و به رفع مسمومیت کبد و کلیه‌ها و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
کنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم وهمجنین خاصیت ضد سرطان دارد. خواص ضد قارچ و ضد باکتری از دیگر تأثیرات آن است.
روغن کنجد درجلوگیری از فساد دندان کاربرد دارد. همچنین در درمان التهاب و تورم لثه مفید است. برگ‌های کنجد سرشار از مواد لعابی هستند که در گذشته با دیگر گیاهان برای درمان اسهال خونی و وبا کار برد داشته‌اند.
آرد کنجد سرشار از اسید آمینه است و 3 برابر شیر کلسیم دارد. آرد کنجد یا کنجد به خوبی در سالادها، خوراک‌های مرغ یا گوشت و سبزیجات پخته شده به کار رفته و همچنین در معطر ساختن پنیر، سالادهای تخم مرغ، سس‌هایی که اساس آن کره یا نان معطر هست کاربرد دارد.
کنجد معدن مواد معدنی قابل جذب است و دارای منیزیم، کلسیم، آهن، سیلیس، آلومینیوم، کروم، مس، نیکل، سدیم و چندین فلز و شبه فلز دیگر است. اثر کنجد بیشتر به علت داشتن ویتامین‌های زیاد آن، به ویژه ویتامین‌های ب است.
کنجد یک غذای با ارزش برای انسان است که دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد.
کنجد، قوت، جوانی، تعادل زندگانی و صحت را به انسان می‌بخشد. اثر آن در تعویض سلول‌های کهنه بدن بسیار سریع است و در تسهیل تفکر عمل آن قابل تحسین است و در رفع آلامی مانند سرطان، سل، کم خونی بی نظیر است.

No comments:

Post a Comment