Thursday, September 11, 2014

عروسی یک زن یهودی با یک مرد مسلمان


عروسی یک زن یهودی با یک مرد مسلمان
 
گروهی از راست‌‌گرایان اسرائيلی تظاهراتی علیه ازدواج زنی یهودی و مردی مسلمان برگزار کردند و کوشیدند به محل جشن عروسی آنان حمله کنند. پلیس اسرائيل با تشکیل زنجیر انسانی مانع حمله آنان شد.

http://mj5.persianfun.info/img/93/5/Muslim-Jew-Wedding/01.jpg
این ازدواج در اسرائیل جنجالی شد. بسیاری از شهروندان یهودی در حمایت از این ازدواج در محل برگزاری جشن عروسی گرد آمدند و با بادکنک‌های رنگی و پلاکاردهای خود از این زوج جسور پشتیبانی کردند.

http://mj5.persianfun.info/img/93/5/Muslim-Jew-Wedding/02.jpg
این در حالی است که حدود ۲۰۰ نفر از یهودیان افراطی در اعتراض به این ازدواج دست به تظاهرات زدند. بر روی پلاکارد این دختر جوان نوشته شده است: "ازدواج یک یهودی با یک عرب!، شرم‌تان باد".


http://mj5.persianfun.info/img/93/5/Muslim-Jew-Wedding/03.jpg
پلیس با دخالت خود مانع از درگیری بین یهودیان افراطی و کسانی شد که برای پشتیبانی از این ازدواج تجمع کرده‌ بودند. افراطی‌ها با شعار "مرگ بر عرب‌ها" مخالفت خود را با این ازدواج بیان کردند.


http://mj5.persianfun.info/img/93/5/Muslim-Jew-Wedding/04.jpg
حال آنکه شماری از نیروهای پیشرو و مترقی از این ازدواج جسورانه حمایت می‌کردند. عکس صحنه‌ای از حامیان این ازدواج را نشان می‌دهد. این جشن عروسی روز یکشنبه ۱۷ اوت در سالنی در نزدیکی تل‌آویو برگزار شد.


http://mj5.persianfun.info/img/93/5/Muslim-Jew-Wedding/05.jpg
جامعه اسرائیل، جامعه‌ای چند فرهنگه است. یکی از ویژگی‌های چنین ازدواج‌هایی نیز این است که این گونه‌گونی فرهنگی و دینی جامعه اسرائیل را به نمایش می‌گذارد. خانواده داماد با پوشش‌های اسلامی خود و خانواده عروس در کنار هم و زیر یک سقف مشغول شادمانی و پایکوبی هستند.
 
http://mj5.persianfun.info/img/93/5/Muslim-Jew-Wedding/06.jpg
پلیس اسرائیل مانع از ورود نیروهای افراطی به سالن برگزاری عروسی شد. ۲۰۰ نفر از نیروهای افراطی با تجمع خود مخالفت‌شان را با این ازدواج نشان دادند. دخالت پلیس اسرائیل مانع از آن شد که مراسم عروسی به خشونت کشیده شود.


http://mj5.persianfun.info/img/93/5/Muslim-Jew-Wedding/07.jpg
ازدواج محمود منصور با مارآل ملکا از نظر یهودیان افراطی پذیرفته نیست. این در حالی است که مسلمانان و یهودیان در جامعه اسرائیل در کنار هم زندگی می‌کنند. قشرهای افراطی چنین پدیده‌ای را بر نمی‌تابند. اما جامعه اسرائیل نیز دستخوش دگرگونی‌های جدی است و این ازدواج نیز یکی از جلوه‌های این دگرگونی‌هاست.
 

No comments:

Post a Comment