Tuesday, March 11, 2014

سندی برای آیندگان

هاشمی رفسنجانی: به روحانی گفتم به مردم وفادار باشید

سه شنبه 11 مارس 2014 - 20 اسفند 1392

دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که به حسن روحانی رئیس جمهور ایران توصیه کرده "به مردم وفادار باشد."
آقای هاشمی رفسنجانی گفته است "پس از انتخابات به آقای روحانی گفتم به وعده‌هایی که به مردم دادید، وفادار باشید چون اصل اسلامی و انسانی و شرط اعتماد مردم است. مردم باید احساس کنند که می‌خواهی به وعده‌ها عمل کنی. الحمدلله تا به حال ایستاده است. هنوز ندیدم که از شعارهایش برگشته باشد."

'دو ساعت‌و‌نیم مشکلات احمدی‌نژاد را توضیح دادم'


در جریان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران که خرداد امسال برگزار شد، پس از رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی از سوی شورای نگهبان، او از نامزدی حسن روحانی حمایت کرد.روزنامه اعتماد بیان کرده است.
"
[برای انتخابات ریاست جمهوری] اول به آقای ناطق پیشنهاد کردیم که نپذیرفت. بعد به آقای روحانی گفتیم که پذیرفت، منتها مشروط کرده بود که رهبری مایل باشند. با رهبری ملاقات کردند و رهبری هم تشویق کردند که بیایند. من هم قول حمایت داده بودم"
اکبر هاشمی رفسنجانی
به گفته اکبر هاشمی رفسنجانی، برای انتخابات ریاست جمهوری اول به علی اکبر ناطق نوری پیشنهاد شد که نپذیرفت، "بعد به آقای روحانی گفتیم که پذیرفت، منتها مشروط کرده بود که رهبری مایل باشند. با رهبری ملاقات کردند و رهبری هم تشویق کردند که بیایند. من هم قول حمایت داده بودم. ایشان بر آن اساس آمدند. بعد از آنکه بنا به ملاحظاتی آمدم، ایشان می‌خواست کناره‌گیری کند که گفتم فعلا بمانید چون معلوم نیست چه حوادثی پیش می‌آید."
آقای هاشمی رفسنجانی گفته است "وقتی می‌خواستند مرا رد صلاحیت کنند، آقای روحانی گفت در این شرایط چه کار کنیم؟ گفتم صبر کنید. بعد که مانع ایجاد کردند، ایشان مصمم شد و من هم قول حمایت صریح دادم که چند روز بعد اعلام کردم."
آقای هاشمی رفسنجانی درباره اختلافاتش با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران هم گفته "همین قدر بدانید که پیش از انتخابات ۸۸، اعضای کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان که شخصیت‌های بزرگی در جامعه هستند، به دفتر من آمدند تا بفهمند که چرا من با آقای احمدی‌نژاد مخالفت می‌کنم. دو ساعت و نیم مشکلات احمدی‌نژاد را برای آنها توضیح دادم. گذشته و آینده‌اش را گفتم. یکی از علمای بزرگ که در آن جلسه حضور داشت، به تازگی گفته‌اند سخنان آقای هاشمی در آن جلسه را امروز طابق النعل بالنعل می‌بینیم."
"
به آقای روحانی گفتم به وعده‌هایی که به مردم دادید، وفادار باشید... الحمدلله تا به حال ایستاده است. هنوز ندیدم که از شعارهایش برگشته باشد"
اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته "متن آن گفت‌وگو هم آماده انتشار است و نوار آن در دبیرخانه خبرگان موجود است ولی نمی‌خواهم در این شرایط منتشر کنم که بگویند افتاده را پای می‌زنند."
آقای هاشمی رفسنجانی در زمان انتخاب محمود احمدی نژاد به دومین دوره ریاست جمهوری، رئیس مجلس خبرگان هم بود اما به دنبال حمایت از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از جمله سخنرانی در نماز جمعه به حمایت از معترضان، با انتقاد حامیان آیت الله علی خامنه ای مواجه شد و سرانجام از حضور مجدد در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان خودداری کرد.
او به روزنامه اعتماد چاپ تهران گفته "من حرف‌هایم را در همان نماز جمعه ۲۶ تیر ۸۸ گفتم و هنوز هم به آنها معتقدم."

No comments:

Post a Comment