Monday, March 17, 2014

دلیلی بر فاسد بودن احمدی نژاد و دولتش

دلیلی بر فاسد بودن احمدی نژاد و دولتش و برکناری وزیر بهداشتش که فاسد نبود. 

چه کسی از پیش میداند که پس از مدتی واردات خودرو ممنوع میشود؟

چه کسی نمیداند که پس از ممنوعیت ورود کالایی قیمت آن بالا میرود؟

چه کسی و چه شرکتهایی میتوانند با ارز دولتی خودرو وارد کنند؟ 

چه کس و کسانی تا اجازه ندهند کاری صورت نمیگیرد؟
چرا نام اشخاص ذیربط از گزارش حذف شده است؟
آری همه حساب شده است. همه دزدند و آنگاه دم از آماده سازی کشور برای امام زمان میزنند!!! امام زمان که بیاید اول به حساب شما میرسد. مو را از ماست میکشد و دمار از روزگارتان در میآورد.
واردات خودروهای لوکس

بی بی سی - دوشنبه 17 مارس 2014 - 26 اسفند 1392




گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران، در مورد وضعیت خودروهای وارداتی امروز دوشنبه ۲۶ اسفندماه در صحن علنی مجلس خوانده شد.
در این گزارش آمده است که در مهرماه سال ۱۳۹۱ "ناگهان شاهد افزایش حجم ورود خودروهای گران قیمت آن هم درست پیش از اعلام ممنوعیت این خودروها بودیم."
براساس این گزارش بخش عمده‌ای از این واردات از نمونه‌های خودروهای گرانقیمت بود که مدتی بعد ممنوعیت ثبت سفارش و واردات آن به اجرا گذاشته شد.
به گفته تهیه کنندگان این گزارش، با توجه به تحریم‌های مالی و اقتصادی اعمال شده علیه ایران، افزایش قیمت ارز و محدودیت‌های جدی برای واردات کالا، ورود خودروهای گرانقیمت قاعدتا می بایست جزو آخرین اولویت‌ها باشد.
اما براساس گزارش گمرک کل کشور در سال ۱۳۹۱ وادرات انواع خودرو بالغ بر ۴۴ هزار و ۳۱۴ دستگاه بوده که نسبت به سال پیش از آن ۱۱.۳ درصد رشد داشته است.
در آبانماه سال ۱۳۹۱مجتبی قاسمی، مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ایران گفت که شرکت هایی که با ارز دولتی کالا وارد میکردند، در مجموع ۱۱۷ میلیارد تومان سوءاستفاده کرده اند.
گفته شد این شرکت ها با ارز دولتی کالا وارد کرده و آن را به قیمت آزاد در بازار فروخته اند.
به گفته آقای قاسمی بیش از ۱۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان این رقم مربوط به چهار شرکت بزرگ وارد کننده خودرو بوده است.
کلیکچهار شرکت بزرگ وارد کننده خودرو است.
در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ هم با اشاره به همین گزارش‌ها آماده است: "کلیه ثبت سفارش‌ خودروها، تخصیص ارز و پرداخت عوارض و حقوق گمرکی براساس ارز مرجع انجام شده، در حالیکه قیمت فروش آنها بر مبنای ارز آزاد سه هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه شده و به بازار عرضه شده است. لذت از این رهگذر حداقل ۳۶.۴ درصد متوسط سود و رانت در هر خودرو نصیب وارد کنندگان و واسطه‌ها شده است."
این به آن معنا است که به طور متوسط بابت فروش هر یک دستگاه خودرو اسپورتج کیادر ایران به قیمت تقریبی ۱۲۰ میلیون تومان، حدود ۴۴ میلیون تومان سود نصیب وارد کننده و واسطه شده است.
گزارش کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به مسئله ارز مرجع و تخصیص آن به کالاهای اساسی و ضروری اعلام کرده که خودرو در اولویت ۸ و ۱۰ بوده و حتی شامل تخصیص ارز مبادله‌ای نمی شده و ارز مورد نیاز آن باید از ارزهای آزاد تامین می‌شده است.

براساس گزارش خبرگزاری‌های ایران عمده خودروهای لوکس از طریق امارات و تعداد اندکی از آنها از طریق آلمان، ترکیه و کویت وارد ایران می‌شوند
مرضیه وحید دستجردی، وزیر پیشین بهداشت ایران در دولت محمود احمدی نژاد از معدود اعضای دولت بود که با انتقاد از روند واردات خودرو گفته بود که از ارز دولتی برای واردات خودرو استفاده شده ولی نمی داند چه بر سر ارز تخصیص یافته به واردات دارو آمده است.
محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت کمتر از یک ماه پس از پخش این مصاحبه تلویزیونی خانم دستجردی، تنها وزیر زن در تاریخ جمهوری اسلامی را از وزارت برکنار کرد.
براساس گزارش خبرگزاری‌های ایران عمده خودروهای لوکس از طریق امارات و تعداد اندکی از آنها از طریق آلمان، ترکیه و کویت وارد ایران می‌شوند.
کمیسیون اصل ۹۰ با تاکید بر تخلفات صورت گرفته اعلام کرد: "متاسفانه دستگاه‌های مسئول نه تنها نسبت به تعهدات خود اقدامی نکردند، بلکه همزمان با افزایش نرخ ارز، تعرفه ۹۰ درصدی را به ۴۵ درصد کاهش دادند، و عملا منافع رانت خواران تامین و نسبت به بیت المال و حقوق مصرف کننده بی توجهی شد."
نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایران گفت: "متاسفانه اسامی وارد کننده‌های دانه درشت خودروهای لوکس خارجی در گزارش کمیسیون اصول نود ذکر نشده است."

No comments:

Post a Comment