Tuesday, March 11, 2014

پرده برداری از یک آبروریزی ملی پس از پنج سال

پرده برداری از یک آبروریزی ملی پس از پنج سال

«کم سواد»‌هایی که حتی نمی‌توانند یک نامه انگلیسی " بدون غلط " بنویسند (تصویر + فایل صوتی)

موضوع کم سوادی نماینده‌های مخالف دولت روحانی در مجلس دیگر تکراری شده است. دیگر همهٔ ایرانی‌ها می‌دانند که مجلس نشین‌های مخالف توافق ژنو،‌‌ همان «کم سواد»‌هایی هستند که NPT را MPT نوشتند و ۱۱۰ امضا پای غلط املاییشان زدند ! اما امروز می‌خواهم از یک آبروریزی ملی بزرگ که در سال ۱۳۸۷ و در زمان ریاست سعید جلیلی بر تیم مذاکره کننده هسته‌ای با ۱+۵ رخ داد، با شما بگوییم. اتفاقی که هرگز در صداوسیما انعکاس نیافت و در بحبوحهٔ خفقان مطبوعاتی در سال ۱۳۸۷ از پرداختن به آن جلوگیری شد.


داستان از این قرار بود که آقای دکتر! سعید جلیلی، مسئول ارشد تیم مذاکره کنندهٔ هسته‌ای در سال ۱۳۸۷، نامه‌ای در جواب ۱+۵ نوشت که مضحکهٔ عالم و آدم شد. آش انقدر شور شده بود که روس‌های حامی ایران هم بابت آن اتفاق، ایرانی‌ها را به مضحکه گرفتند.



غلط‌های دستوری و املایی نامه دکتر! جلیلی، آنچنان کودکانه و مضحک بود، که سرگئی کیسیلاک روسی (معاون وزیرخارجه روسیه در آن زمان) هم نتوانست بعد از خواندن آن جلوی خندهٔ خود را بگیرد و همان زمان هم نیویورک تایمز بطور مفصل به آن پرداخت و آبروی تیم مذاکره کنندهٔ هسته‌ای ایران به ریاست دکتر!! سعید جلیلی را بُرد.



در ادامه پیشنهاد می‌کنم به فایل صوتی گفتگو با دکتر زمانی نیا، در تیرماه ۱۳۹۲ که حاوی افشاگری‌های جالبی پیرامون «دکتر! سعیدجلیلی» و «ئکتر جوادظریف» است، به ویژه از دقیقه: ۴۷: ۱۸: ۰۰ تا ۴۵: ۲۰: ۰۰ گوش کنید.
{در این بخش از فایل صوتی دکتر زمانی نیا می‌گوید: در حالیکه متن سخنرانی دکتر جواد ظریف در شورای امنیت، به عنوان متن درسی در انگلیس تدریس می‌شود، نیویورک تایمز متن نامهٔ دکتر جلیلی را که مملو از غلط املایی و غلط دستوری است به مضحکه گرفته و نوشته که واضح نیست سعیدجلیلی چه نوشته است؟}
- حجم فایل ۷ مگابایت و مدت آن ۳۲ دقیقه



لینک به مطلب نیویورک تایمز:



پی نوشت: حالا به من بگویید دکتر روحانی حق دارد این جماعت را «کم سواد» خطاب کند یا نه؟!
Shahab Zare

No comments:

Post a Comment