Wednesday, August 13, 2014

بابک جان!...اینم یه پول ناقابلی از کیسه ملته! نوش جونت عزیز!!

با امضای وزرای دولت قبل ۲.۷ میلیارد دلار را به بابک زنجانی دادند

بی بی سی- سه شنبه 12 اوت 2014 - 21 مرداد 1393
بیژن نامدار زنگنه

وزیر نفت ایران، در پاسخ به این سوال آیا پول های در اختیار بابک زنجانی ردیابی است یا نه، گفت: "چرا قابل ردیابی نباشد؟ مگر می شود تنهایی چنین کاری را انجام دهد؟"
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفت: "۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در دولت قبل با امضای چند وزیر و رئیس کل بانک مرکزی به حساب بانک جعلی بابک زنجانی در تاجیکستان واریز شد و کلا از بین رفت."
اقای زنگنه سه شنبه ۲۱ مرداد (۱۲ اوت) در یک برنامه اقتصادی شبکه یک تلویزیون ایران گفت که آقای زنجانی این مبلغ را به پشتوانه تاسیس "یک بانک بی اعتبار که تمام دارایی اش شاید ۵۰۰ هزار دلار نبود" از خزانه دولت سابق گرفته است.
وزیر نفت ایران دربخش دیگری از اظهارات امروز خود گفت: "بابک زنجانی یک سری اموال در ایران دارد که قرار شده برای ارزیابی به دولت داده شود ولی این اموال خیلی کمتر از بدهی هشت هزار میلیارد تومانی است که بابک زنجانی به خزانه دارد." پیشتر، اعلام شده بود که ارزش اموال و دارایی های آقای زنجانی حدود سه هزار میلیارد تومان است.
بیزن نامدار زنگنه ادامه داد: "نفت را به زنجانی دادند تا آن را فروخته و پولش را تحویل بدهد ولی او این کار را انجام نداد. بخشی هم از پول های دیگر به زنجانی داده اند یعنی بخشی از وام هایی که به شرکت نفت برای اجرای طرح ها داده بودند را به زنجانی تحویل دادند تا به پیمانکاران پرداخت کند، اما وی پول ها را خورد."
آقای زنجانی پیش از دستگیری گفته بود که به دلیل تحریم‌های بانکی نتوانسته بخشی از ارز حاصل از فروش نفت را به وزارت نفت منتقل کند، اما غلامحسین اژه‌ای دادستان کل کشور بعدا اعلام کرد: "هیات‌هایی به کشورهای مالزی و همسایه فرستاده شد تا ادعاهای او را بررسی کنند و دیدند که اموالی در خارج ندارد."
حسن روحانی رئیس جمهور، پنجشنبه هفته پیش، در اظهاراتی که اشاره به آقای زنجانی تلقی شد گفت: "نفت‌ها را به یک عده دادند، بردند و خوردند. نفهمیدم چه کسی این وسط دور زده شد، ملت ایران را دور زدند."
حسن روحانی
آقای روحانی اظهار داشت: "آدرس می‌دادند فلان حساب خارجی ما این قدر میلیارد است. میلیارد که نبود، میلیون و هزار دلار که نبود، یک دلار هم نبود."
رئیس جمهور ایران با انتقاد از مسئولینی که در زمان دولت گذشته می گفتند "تحریم مهم نیست" افزود: "دور زدنشان را دیدیم که چگونه بود."

وزیر نفت ایران، امروز در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ایران مبنی بر اینکه آیا پول های در اختیار بابک زنجانی ردیابی است یا نه، گفت: "چرا قابل ردیابی نباشد؟ مگر می شود تنهایی چنین کاری را انجام دهد؟"
وی توضیح بیشتری در مورد نحوه ردیابی این پول ها نداد.

No comments:

Post a Comment