Monday, August 25, 2014

دفاع ناکارامد آقای صبا!



دفاع ناکارامد آقای صبا!
دفاع ناکارامد و مثالهای نامربوط آقای صبا مدیر بخش فارسی بی بی سی در توجیه "به کار بردن عنوان خوبی که هر گروه بدی بر خود نهاده است" نه تنها قانع کننده نبود بلکه بیشتر دلایلی بود بر محکومیت خود بی بی سی!

مثلا: "جمهوری اسلامی ایران" را که خیلیها قبول ندارند چون در سازمان ملل بدین گونه ثبت شده ما هم به کار میبریم". خوب. این چه ربطی به موضوع دارد؟
جمهوری اسلامی هرچه باشد یک کشور رسمی است.
آیا یک گروه غیررسمی میتواند هم ارز با یک کشور رسمی باشد؟
آیا عنوان دولت اسلامی برای این گروه در سازمان ملل ثبت شده؟
آیا آنها کشوری تشکیل داده اند؟ آیا آنها واقعا دولتی شکل داده اند؟
آیا آنها مسلمان واقعی اند؟

یا هدف ابرقدرتها آن است که اسلام و تروریست را در هم بیامیزند تا این موضوع را به جهانیان القاء کند؟ چنانکه پیش از این نیز کرده اند و این در حالی است که بیشترین گروههای اسلامی تروریست از خواست ابرقدرتها نشأت گرفته و نه از دین اسلام.
مسلم است که خبرگزاریها با این خوانشها آنان را در راه و روش خود استوارتر خواهندساخت! در این راستا آنان خود را کسانی خواهند دید که در بسیاری از معادلات جهانی مؤثر خواهند بود و بدین ترتیب بهانه ای به دست خواهند آورد تا بدان وسیله هرچه بیشتر جوانان خام را به سوی خود و اهدالف خود بکشانند. اگر دولت 
بریتانیا(آن گونه که گفته اند) خطر آنان برای جهانیان و بویژه کشورش را جدی گرفته و تصمیم بر حذف آنان گرفته است شایسته است اول اسم و رسم آنان را تغییردهد.

پیشنهاد: کمترین کاری که بی بی سی و دیگر خبرگزاریها و دولتها میتوانند انجام دهند آن است که آنان را "گروهی که خود را دولت اسلامی اعلام کرده اند"(گدا) بخوانند و به زبانهای دیگر نیز چنین عنوانی را با کمی تغییر.
نگارنده مطلبی را چند روز پیش از قتل شنیع خبرنگار آمریکایی به دست این گروه نوشت و در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. ببینید پیشبینی صورت گرفته که بر مبنای شناخت درست از کنشهای آنها بود تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است!!:

عجب دنیائیه!!؟
آمریکا عده ای را سروسامان داد و تجهیز کرد تا با دولت سوریه بجنگند همان گونه که طالبان را برای افغانستان درست کرد. این عده اسم خودشان را گذاشتند داعش(مخفف: دولت اسلامی عراق و شام!). کارشان این بوده و هست که با شبکه ای که در مساجد کشورهای مختلف اروپایی و آسیای میانه و غیره دارند از میان جوانانی که خام و بیتجربه و از معادلات جهانی و ترفند ابرقدرتها بیخبرند یارگیری میکنند تا به آنها ملحق شوند و بدین ترتیب گروهشان گسترش یابد.
روش کاری اینان جز ایجاد وحشت و کشتار هرآنکه غیرخودی است نیست و روشهایشان با هیچ اسلوبی جز ترور کور جور در نمیآید. آنان هنگامی که به عراق رسیدند با ایجاد وحشت و ترفندهای مختلف شیطانی بر بخشهایی از عراق مسلط شدند و خود را بنیاندگذار یک دولت اسلامی فراگیر خواندند!! که عنوانی بسیار بلندبالا و لقمه ای بزرگ و گلوگیر است که جز در صدر اسلام تاکنون خبری از آن نبوده است.
این گروه نه شکل ظاهرش به دولت میخورد و نه رفتار و کردارش به اسلام. آنان جز واژه تروریست شایسته القاب دیگری نیستند. ولی میبینیم چه سهل و آسان همه دنیا حتی رؤسای جمهوری چون اوباما از آنان پیروی کرده و آنان را دولت اسلامی میخوانند که با این خوانش هم به اسلام ستم کرده اند و هم به جامعه بشری.
ای رسانه ها و ای دولتها!عقلتان کجا رفته است؟! آیا اگر مگسی روزی ادعاکند که من عقابم از او میپذیرید و از آن پس او را عقاب خطاب میکنید؟ اگر یک قاتل بگوید من منجی بشرم و سر مقتول را هم به دست گرفته باشد به او خواهید گفت ای منجی انسانها ما را نیز از این وضع برهان؟!! ...
3/6/93 - احمد شماع زاده

No comments:

Post a Comment