Monday, August 18, 2014

مدح علی! کدام علی؟

مدح علی! کدام علی؟
سال گذشته نوشتم:
کلیپی در یوتیوب یافت میشود که مداحی جوان دسته­ ای از جوانان را به دورخود جمع کرده و در ضمن سینه زنی مدح علی گوید. اشتباه نکنید منظور "آن علی که مولای متقیان و امیر مؤمنان" است نیست بلکه "سید علی خودمان" است.
روزی مرحوم فخرالدین حجازی جلو آیت الله­ خمینی مدح او را گفت. ایشان چنان نهیبی به او زد که پس از آن, خود, خود را بایکوت کرد و به یاد ندارم پس از آن در جایی سخنرانی کرده باشد هرچند وی سخنوری چیره دست و ماهر بود و از اوایل دهه چهل هرجا که حضور می­یافت پای سخنش مینشستیم.
"ببینیم سیدعلی با این مداح چگونه رفتار میکند. آیا به پیروی از مقتدایش(به ادعای خود) این باب را به فوریت میبندد یا آن را باز میگذارد تا هنجار شود. البته شواهد رقیقتر در همین زمینه نشان میدهد که این باب بسته نخواهد شد و اگر شد تغییری در روش و تاکتیک خواهد بود".
اکنون مینویسم:
به تازگی کلیپی در شبکه­ های اجتماعی به زبان عربی یافت میشود که این یکی دیگر خودجوش و مردمی هم نیست بلکه سفارشی و برنامه­ ریزی شده است و نشان از آن دارد که پیش­بینی نگارنده کاملا درست بوده است. این کلیپ به گونه­ ای تنظیم شده که اگر کسی صدا را بشنود و تصویرها را نبیند تصورمیکند منظور از این همه مدح و ثنا علی فاطمه(علیهما سلام) است و نه سیدعلی خودمان! بویژه آن تصویری که نشان دادن قدمهای مولاعلی را در "سریال امام علی" به ذهن تداعی میکند و قصد ادیتور(سازنده و برنامه­ ریز) کلیپ هم همین بوده است!! 

وای از عوامفریبی که این روزها کولاک میکند!!
فاعتبروا یا اولی­الابصار(پندگیرید ای بینشداران)!!

No comments:

Post a Comment