Friday, March 18, 2016

بخشش یا خونبهای تحمیلی؟!!

اولیای دمی که 750 میلیون تومان گرفته اند تا این مرد زحمتکش را پس از تحمل شش سال زندان رها سازند، آیا میدانند که این نان گلوگیر است و هیچگاه به خوشی از گلویشان پایین نمیرود؟ اگر هم ظاهراً برود ولی بعدها مشکلاتی را برایشان به وجود میآورد؛ من که یقین دارم و آینده آن را ثابت خواهد کرد. نانی که با بگیر و ببند به دست آمده باشد خوردنی نیست. ولی معمّایی در میان است، و نمیدانم چرا مینویسند با گذشت اولیای دم. اگر گذشت بود که نباید پولی میگرفتند. این هم خود گونه ای ستم است که پول خون در درگیری کشته شده را بگیری و منت هم بر سر متهم بگذاری!!

از سوی دیگر آن هنگام که قاضی نمیتواند چیزی را با دلیل و برهان به آن برسد میگویند با علم قاضی!! آقای قاضی شما چگونه چنین علمی را یافتی؟ فکر نمیکنم علمت واقعی بوده و نیز دادگاه تجدید نظر به درستی و به حق تأیید کرده باشد؛ زیرا:
- متهم به وظیفه عمل میکرده و اصلاً کارش همین است که مانع کار شکارچیان غیرمجاز شود. 

- مقتول در در درگیری مسلحانه کشته شده. معنایش این است که مقتول نیز تیراندازی کرده  و ربطی به کشتن عمد و مستقیم کسی که نمیتواند از خود دفاع کند ندارد.
اگر موضوع برعکس شده بود و محیط بان کشته شده بود چه؟

- جنگلبان، نگهبان و... کارشان همچون پلیس است. آیا اگر پلیسی در درگیری مسلحانه کسی را بکشد، او را به دادگاهی اینچنینی میسپارند؟

- باورکردنش خیلی مشکل است که مقتول وابستگی به نظام نداشه باشد و شخص با نفوذی نبوده باشد. این ستمها معمولا در شرایطی صورت میگیرد که مقتول به گونه ای وابستگی به نظام داشته باشد. البته اهالی محل بهتر میتوانند قضاوت کنند. من گمانه زنی کردم. انشاءالله که چنین نباشد.
احمد شماع زاده


خبرگزاری هرانا - غلامحسین خالدی محیط بان دنا، با گذشت اولیای دم از قصاص، پس از شش سال، از زندان مرکزی یاسوج آزاد شد. وی در بدو آزادی مورد استقبال خانواده، خیرین و فعالان محیط زیست قرار گرفت.

غلام حسین خالدی محیط بان پارک ملی دنا که بر اساس "علم قاضی" به اتهام قتل یک شکارچی غیرمجاز در درگیری مسلحانه در دادگاه بدوی و تجدید نظر یاسوج به اعدام محکوم شده بود، سرانجام با مشارکت خیرین با خانواده اولیای دم برای پرداخت مبلغ 750 میلیون تومان به مصالحه رسید که این مبلغ با مشارکت جمع کثیری از شهروندان ایرانی تهیه و امروز این محیط بان از زندان آزاد گشت.
gholam hossein khaledi

گذشت از قصاص؛ محیط بان دنا از زندان مرکزی یاسوج آزاد شد

خبرگزاری هرانا ـ غلامحسین خالدی محیط بان دنا، با گذشت اولیای دم از قصاص، پس از شش سال، از زندان مرکزی یاسوج آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، غلام حسین خالدی محیط بان پارک ملی دنا که در دادگاه بدوی و تجدید نظر یاسوج به اعدام محکوم شده بود، با بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت و دقایقی پیش از زندان آزاد شد.
آیین بخشش این محیط بان دنا امروز جمعه باحضور آیت الله ملک حسینی و بزرگان ایلات و طوایف، ریش سفیدان منطقه، مسئولین قضایی و … در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد و خانواده مرحوم “پایه گذاران” با حضور در این مراسم به بخشش خود رسمیت بخشیدند و “غلامحسین خالدی” پس از شش سال از زندان مرکزی یاسوج آزاد شد.

No comments:

Post a Comment