Thursday, July 10, 2014

دادگاه تجدید نظر نیویورک و فقر در ایران!

امام علی:

ما رأیت مالا موفورا الا فی جانبه مال مضیع

و به زبان حال امروز ما:

مال رأیت فقر کثیر الا فی جانبه اموال مضیع

پس از خواندن اولین گزارش دومین را نیز بخوانید تا به مفهوم جمله بالا برسید:

دادگاه تجدید نظر نیویورک به زیان بانک مرکزی ایران رای داد

بی بی سی- گرينويچ - پنج شنبه 10 ژوئيه 2014 - 19 تیر 1393
ساختمان بنیاد علوی
ساختمان بنیاد علوی را ابتدا بنیاد پهلوی قبل از انقلاب خریده بود

یک دادگاه تجدید نظر در نیویورک با رد درخواست بانک مرکزی ایران دستور داده است یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار اموال ایران میان خانواده های آمریکایی هایی که از جمله در بمبگذاری سال ۱۹۸۳ در بیروت کشته شده اند توزیع شود.
حکم روز چهارشنبه را هیاتی متشکل از سه قاضی در شعبه دوم دادگاه تجدید نظر دولت فدرال در منهتن نیویورک صادر کرد.
وکلای این شاکیان گفته اند که وقتی فرآیند تجدید نظر تکمیل شد هر کدام احتمالا حدود ۱۸ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.
حکم روز چهارشنبه تازه ترین مورد در یک رشته تصمیم دادگاه های آمریکاست که به دولت ایران دستور می دهد به خانواده های قربانیان چند حادثه تروریستی به خصوص بمبگذاری بیروت غرامت بپردازد.
پرونده تازه در سال ۲۰۱۰ به جریان افتاد زمانی که خانواده های قربانیان بمبگذاری بیروت متوجه شدند اموال مرتبط با بانک مرکزی ایران در حسابی در «سیتی بانک» نیویورک نگهداری می شود.
در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ دادگاهی فدرال در نیویورک تحت نظر قاضی کاترین فارست به نفع خانواده های قربانیان رای داد.
بانک مرکزی ایران همان سال درخواست تجدید نظر و استدلال کرد که این حکم ناقض تعهدات آمریکا براساس معاهده ۱۹۵۵ با ایران است. بانک مرکزی پس از رد این تجدید نظر اکنون می تواند به دیوان عالی آمریکا رجوع کند.
به گزارش آسوشیتدپرس جیمز بونر از وکلای قربانیان پس از صدور حکم تازه گفت این «یک روز عالی برای موکلان مستحق ماست که چند دهه منتظر عدالت به خاطر اقدامات تروریستی ایران بوده اند.»
حکم قاضی کاترین فارست به دولت آمریکا همچنین اجازه می داد یک برج بزرگ متعلق به بنیاد علوی و شرکت آسا را مصادره کند و به فروش بگذارد.
ساختمان ۳۶ طبقه بنیاد علوی در خیابان پنجم منهتن نیویورک قرار دارد که از محلات مجلل این شهر است. همه حساب‌های بانکی مرتبط با این برج نیز مصادره شده است.
این بنیاد براساس حکم قاضی فارست به اتهام نقض تحریم‌های ایران و همکاری مالی با تهران، مجرم شناخته شده است.
آن حکم بزرگ‌ترین مصادره اموال بر اساس قوانین ضد تروریسم آمریکا خوانده شد.
در بمبگذاری ۱۹۸۳ بیروت حدود هزار کیلوگرم مواد منفجره با کامیون به داخل مقر تفنگداران نیروی دریایی در اطراف بیرون منتقل و منفجر شد. شاکیان مستقیما ایران و رهبر وقت آن آیت الله خمینی را مسئول آن حمله معرفی کردند.
سربازان آمریکایی کشته و زخمی شده در آن حمله بخشی از یک نیروی حافظ صلح بین المللی در لبنان بودند.

ایران برای مبارزه با 'سوء تغذیه' بین نیازمندان مواد غذایی توزیع می‌کند

بی بی سی- پنج شنبه 10 ژوئيه 2014 - 19 تیر 1393
طرح توزیع سبد کالا به وسیله دولت در زمستان گذشته با انتقاد زیادی همراه بود

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شروع برنامه حمایتی"امنیت غذایی" در قالب توزیع کالا خبر داده که بین هفت میلیون و پانصدهزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع می شود.
 
به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این طرح با هدف "حمایت غذایی برای مبارزه با فقر و جلوگیری از سوء تغذیه" انجام می شود. برای اجرای طرح حمایت غذایی ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و هر سال چهار بار کالاهایی بین افراد نیازمند توزیع می شود و به گفته آقای ربیعی "این طرح به منظور حمایت از آن دسته افرادی که کمبود پروتئین و ویتامین در سفره خود دارند، در نظر گرفته شده است."
در این طرح به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، "گوشت، مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و خرما" داده می شود.
در طرح "حمایت غذایی" خانوارهای مشمول طرح به فروشگاههای تعیین شده مراجعه می کنند و بر اساس کارت های اعتباری می توانند به گفته آقای ربیعی "متناسب با میزان تقاضای خود، میزان کالا را مشخص کنند به طور مثال اگر یک خانوارده روستایی تمایلی به مصرف مرغ ندارد در مقابل از برنج استقبال می کند، این انعطاف برای آنها وجود دارد که به صورت ترکیبی از میزان اعتبار تعیین شده استفاده کنند."
بنابر تصمیم دولت، اعتبار خانوار یک نفره ۳۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۶۰ هزار تومان و خانوارهای بیش از دو نفر به ازای هر نفر اضافی ده هزار تومان است. حداکثر سقف خرید خانوارهای مشمول طرح نیز ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود.
به گفته آقای ربیعی خانوارها چهار ماه فرصت دارند تا از این اعتبار خود برای خرید کالاهای پیش بینی شده استفاده کنند.
این طرح در حالی به اجرا گذاشته شده است که در بهمن ماه سال گذشته دولت آقای روحانی طرح مشابهی را با عنوان سبد کالا اجرا کرد که با انتقاد زیادی همراه بود. در این طرح نیز به خانوارهای مشمول ۱۰ کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، دو بطری روغن مایع، دو بسته پنیر بسته‌بندی شده، یک شانه تخم‌مرغ یا ۲۴ عدد داده می شد.
خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کارکنان و بازنشستگان سازمان‌های دولتی و طلاب، خبرنگاران، دانشجویان متاهل از جمله کسانی بودند که این کمک غیرنقدی به آن‌ها تعلق گرفت.
نحوه توزیع کالا، نحوه تامین اعتبار و حذف کارگران با درآمد بالای ۵۰۰ هزار تومان از جمله انتقادات مربوط به طرح سبد کالا بود.

No comments:

Post a Comment