Wednesday, July 9, 2014

بهره گیری زیرکانه از دولت و ملت



بهره گیری زیرکانه از دولت و ملت

هنگامی که در انتخابات سال 1376 شایع شد که ممکن است تقلب صورت بگیرد(برعکس سال 1388 که همین شایعه دوباره جان گرفت ولی کسی جلودارش نشد) رهبر قویا وارد عمل شد و گفت(نقل به مضومن):
هیچکس حق ندارد کوچکترین کاری کند که انتخابات مخدوش شود. نتیجه آن شد که خاتمی پیروز شد.
در دور اول ریاست جمهوری به دلیل رعایت بیش از حد خاتمی در بسیاری موارد مردم به انتظاراتی که داشتند دست نیافتند و ناراضی بودند در نتیجه  دردور دوم بسیاری تصمیم داشتند به خاتمی رأی ندهند و یا در انتخابات شرکت نکنند ولی به هر روی خاتمی نه به مانند دور اول باز پیروز انتخابات شد. وی در دوران ریاست جمهوری خود بسیار به رهبر خدمت کرد و اهرمی شد تا اوضاع بر طبق خواست رهبر پیش رود حتا با وجود رخدادهایی همچون کوی دانشگاه و قتلهای زنجیره ای.
خاتمی به خیر و خوشی دولت را به احمدی نژاد سپرد و رفت اما مدتی نگذشت که از سه موهبت الهی محروم و ممنوع شده بود و خود نمیدانست!! و هرگاه با پیشامدی متوجه شد که ممنوع الفلان است تا اینکه این روزها گفته میشود این ممنوعیتها با اشاره رهبر بوده است! یعنی مزد خدماتش را کف دستش نهاد!
در مورد احمدی نژاد از آغاز قرار بر این بود که در زمینه هایی همکاری و تبعیت تام و تمام صورت گیرد ولی در زمینه هایی دیگر دستش را باز گذاشته بود. ولی احمدی نژاد نیز از موقعیت به دست آورده زیرکانه بهره میگرفت و به اهداف خود میرسید ولی از آنجا که این رفتارها ریشه در همان توافقها داشت نمیشد با او رفتار خشنی داشت حتا پس از پایان دوره ریاست جمهوری!
در انتخابات نودودو نظر سنجیها نشان میداد که بسیاری از مردم در انتخابات شرکت نمیکنند. رهبر وارد عمل شد و جمله هایی گفت تا مردم را پای صندوق بکشاند و از آبروریزی جلوگیری شود. مثلا: اگر به نظام پایبند نیستید به خاطر کشور هم که شده در انتخابات شرکت کنید.
مردم وارد شدند و روحانی را انتخاب کردند هرچند باز هم بیست و هشت در صد مردم یعنی دوازده میلیون نفر! در انتخابات شرکت نکردند.
رهبر تاکنون از دولت روحانی یکی به نعل و یکی به میخ بهره برداری کرده تا بلکه موضوع هسته ای به پایانش نزدیک شود.
یکی از دلایل اینکه استیضاح وزیر علوم را به خاطر همزمانی با مذاکرات هسته ای به تعویق انداختند(تا کی؟ لابد تا پس از ختم مذاکرات!) و گرنه کار به این سادگی نبود. هنگامی که رهبر مستقیما به وزیرعلوم میگوید دانشگاه جای آرامی باید باشد! یعنی با حذفهایی که احمدی نژاد انجام داد و دانشگاهها را یکدست! یا غیرسیاسی کرد نباید این آرامش ناشی از یکدست شدن دانشگاهها را با بازگشت برخی ها از میان برد.
روندی را که تاکنون شاهدش بوده ایم این درس را به ما میدهد:
آنگاه که دولت روحانی موفق یا ناموفق از موضوع هسته ای بیرون بیاید دوره سختی را درپیش خواهد داشت و بسیاری خواهند کوشید تا آنجا که میتوانند و از دستشان برمیآید مزد درشتگوییها و برخی عملکردهای این یکسال او و وزیرانش را به او بدهند!!

No comments:

Post a Comment