Saturday, November 29, 2014

گزارشی پیرامون خشونت بر زنان که در دولت احمدی نژاد دزدیده شد!!

دولت احمدی نژداد کدام خلاف را در این کشور انجام نداده است؟ و چرا با اینهمه خلافکاریها با او برخورد مناسب نمیشود و او را به محاکمه نمیکشانند؟!!!

گزارش دولت خاتمی از خشونت علیه زنان ' دزدیده شده است'



  • 28 نوامبر 2014 - 07 آذر 1393

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده، می‌گوید نتایج تحقیق وسیعی که درباره خشونت خانگی علیه زنان انجام شد، گم شده است.
خانم مولاوردی گفته است که در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی، کمیته‌ای برای مبارزه با خشونت علیه زنان تشکیل شد که یک پژوهش گسترده در سطح ملی را در این زمینه ترتیب داد.
او گفته است: "با اتمام دوره دولت هشتم این گزارش‌ها به کنار گذاشته می‌شود و توسط دولت نهم و دهم به کار گرفته نشد."
وزارت کشور و دانشگاه‌های مختلف ایرانی مجری این طرح پژوهشی بوده‌اند.
حال معاون امور زنان و خانواده حسن روحانی می‌گوید: "۳۲ جلد کتاب نتایج حاصل از پروژه ملی بررسی اشکال خشونت خانگی علیه زنان گم شده و هیچ نسخه‌ای از آن در وزارت کشور و یا مرکز معاونت امور زنان و خانواده پیدا نکرده‌ایم."
به گفته خانم مولاوردی این پژوهش شامل ۲۸ جلد گزارش‌های در سطح استانی، سه جلد مصاحبه با زنانی که مورد خشونت قرار گرفتند و یک جلد مصاحبه با مردان عامل خشونت است.
او اظهار تاسف کرده است که: "موارد خشونت علیه زنان گزارش نمی‌شود و وقتی موارد آن گزارش نشود، در آمارها هم گنجانده نمی‌شود و عزم و اراده‌ای هم در اکثر کشورها در این رابطه وجود ندارد."
شهیندخت مولاوردی این اظهارات را در جلسه‌ای با عنوان "جهانی عاری از خشونت علیه زنان" بیان کرده است که توسط انجمن اسلامی دانشگاه آزاد مشهد و وکلای زن استان خراسان رضوی برگزار شد.
۲۵ نوامبر (۴ آذر) به عنوان روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نامگذاری شده است.
سازمان ملل می‌گوید بنا به مطالعات بیش از یک سوم زنان جهان یا از طرف مردان نزدیک (همسر، نامزد، دوست و...) مورد خشونت جسمی و یا خشونت جنسی قرار گرفته‌اند یا تجربه این را داشته‌اند که افراد غریبه آنها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار دهند.
همایش به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه آزاد مشهد و جمعی از زنان وکیل کانون وکلای دادگستری استان خراسان رضوی و فعالان اجتماعی برپا شد.

No comments:

Post a Comment