Wednesday, November 5, 2014

عجب دزدبازاری است این کشور!!

تذکر به قالیباف در شورای شهر: 

پارک ۵۰۰ میلیاردی با چه مجوزی واگذار شد؟

گزارش‌ها حاکی از این است که از چند ماه پیش در زمین پارک مادر برج‌هایی در حال ساخت است.
رحمت‌الله حافظی، عضو شورای شهر تهران، به محمدباقر قالیباف، شهردار، تذکر داده که روشن کند پارک مادر، در نزدیکی بزرگراه کاشانی در غرب تهران را با چه مجوزی واگذار کرده است.
آقای حافظی این تذکر را چند روز پس از حضور شهردار پایتخت در شورای شهر و توضیحاتش در این زمینه مطرح کرده است.
محمدباقر قالیباف روز سه‌شنبه هفته گذشته به اعضای شورای شهر گفت که از وقتی شهردار تهران شده در پارک مادر هیچ درختی وجود نداشته است، او بر همین مبنا از تغییر کاربری اراضی پارک دفاع کرد.
اما رحمت‌الله حافظی، عضو شورای شهر، می‌گوید شهردار به سوال او درباره مجوز معامله پاسخ نداده است. به گفته او ارزش زمین این پارک بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود و شهردار مطابق قانون موظف است که برای معاملات بیشتر از ۵۰ میلیارد تومانی از شورای شهر مجوز بگیرد.
آقای حافظی می‌گوید زمین پارک مادر در مقابل هزینه‌های پل طبقاتی صدر به مجری این پروژه واگذار شده است. مجری پروژه بزرگراه صدر قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران بوده است.
روزنامه شرق در اردیبهشت امسال گزارش داد که این زمین به بهای ۴۷۰ میلیارد تومان به بانک انصار واگذار شده است. خبری که بانک انصار، وابسته به سپاه پاسداران، آن را تکذیب کرد.
آقای قالیباف در جلسه هفته گذشته در دفاع از شهرداری تاکید کرد: "کاربری زمین ۷ هکتاری موسوم به بوستان مادر در منطقه پنج مطابق با مجوز شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در دوره گذشته انجام شده است."
به گزارش دنیای اقتصاد در آن جلسه مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری محمد حقانی، یکی از اعضای شورای شهر را تهدید کرده که سوابقش در شهرداری تهران را افشا خواهد کرد.

No comments:

Post a Comment