Wednesday, April 18, 2012

پیامگیر تلفن شاعران


پیامگیر تلفن شعرای نامدار قدیمی



پیامگیر حافظ:
رفته ام بیرون من از کاشانه خود غم مخور!
تا مگر بینم رخ جانانه خود غم مخور!
بشنوی پاسخ ز حافظ گر که بگذاری پیام
زآن زمان کو باز گردم خانه خود غم مخور
!

پیامگیر سعدی:
از آوای دل انگیز تو مستم
نباشم خانه و شرمنده هستم
به پیغام تو خواهم گفت پاسخ
فلک گر فرصتی دادی به دستم

پیامگیر فردوسی:
نمیباشم امروز اندر سرای
که رسم ادب را بیارم به جای
به پیغامت ای دوست گویم جواب
چو فردا بر آید بلند آفتاب

پیامگیر خیام:
این چرخ فلک عمر مرا داد به باد
ممنون توام که کرده ای از من یاد
رفتم سر کو
ی منزل کوزه فروش
آیم چو به خانه پاسخت خواهم داد!

پیغام گیر منوچهری:
از شرم به رنگ باده باشد رویم
در خانه نباشم که سلامی گویم
بگذاری اگر پیام پاسخ دهمت
زان پیش که سرخ گردد رویم!

پیامگیر مولانا:
از خانه ام رفتم برون بهر سماع رقصان شوم
شوری برانگیزم به پا, خندان شوم شادان شوم
برگو به من پیغام خود, هم نمره و هم نام خود

فردا تو را پاسخ دهم, جان تو را قربان شوم

پیامگیر بابا طاهر:
تلیفون کرده ای جانم فدایت!
الهی مو به قوربون صدایت!
چو از صحرا بیایم نازنینم
فرستم پاسخی از دل برایت !
 
با سپاس، امیر طالب آزادی
ویرایشگر: احمد شماع زاده

No comments:

Post a Comment