Thursday, June 18, 2015

قداره کشان و هفت تیرکشان و سرنوشت مذاکرات هسته ای...

از دو راه بیرون نیست یا این جمع رهبری را رهبری میکنند و یا از سوی رهبر رهبری میشوند! کدام حقیقت دارد؟

اینکه حسن روحانی را بی عرضه خوانده اند درست است زیرا همان خدماتی را که محمد خاتمی به رهبری کرد و چوبش را خورد و میخورد آقای روحانی هم دارد به همان راه میرود و از خود جسارتی به خرج نمیدهد و مطمئناً پس از خاتمه ریاستش به سرنوشت خاتمی گرفتار خواهد شد. اینجا جنگل است یا باید بزنی یا زده شوی یا باید بخوری یا خورده شوی... دستکم اگر نمیخواهی بزنی از خودت جانانه دفاع کن!!

شما به بسیج بودجه میدهی تا بیایند در سخنرانی ات بر علیهت شعار دهند و جلو سخنانت را بگیرند؟! مسلم است که جرأت کم کردن بودجه آنان را ندارید. 

پس وظایف ریاست جمهوری همان میشود که بنی صدر گفت: رئیس جمهور قلم خود نویس ولایت فقیه. همین است و بس. و اگر همین است، بهتر است انسان خود به حساب خود برسد پیش از آنکه دیگران به حسابش برسند! 

و پیش از انکه به زیر بکشانندش خود کنار رود!

 

توهین به روحانی و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در مراسم تشییع کشته‌شدگان جنگ


دادن شعار علیه مذاکره کنندگان هسته‌ای و رئیس مجلس و "بی عرضه" خواندن حسن روحانی رئیس جمهور و تهدید تلویحی او به برکناری توسط یک سخنران مراسم تشییع ۲۷۰ نفر از کشته شدگان جنگ ایران و عراق، انتقاد مسئولان دولتی را به دنبال داشته است.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز چهارشنبه ۲۷ خرداد با اشاره به "تخریب دولت و تیم هسته ای در رخدادهای ملی"، این کار را "خلاف مصالح ملی" دانست.

همزمان، علی جنتی، وزیر ارشاد شعار دادن علیه دولت و مذاکرات هسته ای در جریان مراسم دیروز را دارای "هدف های انتخاباتی" دانست و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد "توهین به رئیس جمهور و رئیس مجلس" توسط یکی از سخنرانان مراسم گفت: "نهادی که سخنران مربوطه را دعوت می‌کند٬ مسئولیت را برعهده دارد و حتما از این افراد خواسته می‌شود که بگویند چه اتفاقی افتاده است."

در بخشی از مراسم بزرگداشت کشته شدگان جنگ، محمود کریمی از مداحان معروف تهران با مخاطب قرار دادن غیر مستقیم رئیس جمهور گفت: "اینجا می‌نشینی و توافق هسته‌ای و آب این مملکت را به تحریم ربط می‌دهی. اگر عرضه نداری برو کنار."

سخنران اصلی این مراسم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که او نیز با تاکید بر اینکه "سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به ایران بر نمی‌گردد" گفت: "در ایران نباید علامت غلط و حرف‌های غیر واقعی به دنیا ارائه شود. نباید بگوییم ما آب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است."

آقای روحانی در ابتدای هفته پیش گفته بود: "تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود."

"بی غیرت" خطاب کردن رئیس مجلس

محمود کریمی در بخش دیگری از سخنرانی روز سه شنبه خود، هشدار داد که مردم در مقابل ابوالحسن بنی صدر، نخستین رئیس جمهور ایران هم تا مدتی "به احترام" آیت الله خمینی "دست نگه داشتند"، اما این وضعیت بعد از موضع گیری رهبر سابق جمهوری اسلامی تغییر کرد.

آقای کریمی، با اشاره غیرمستقیم به علی لاریجانی رئیس مجلس ایران هم گفت: "آقای مسئولی که در جمهوری اسلامی به خاطر پز دادن مقابل یک دیپلمات با هزار قلم آرایش و سر باز و فقط یک کلاه نمادین بر روی سر می روی و با او حال و احوال و مذاکره می کنی؛ خاک بر سرت بی غیرت!"

اشاره این مداح محافظه کار، ظاهرا به تصاویر منتشر شده از ماریچه اسخاکه، نماینده هلندی پارلمان اروپا، در دیدار با علی لاریجانی است. به دنبال انتشار این تصاویر، که در جریان ملاقات ده روز قبل هیئتی از نمایندگان پارلمان اروپا با رئیس مجلس ایران صورت گرفت، گروهی از محافظه کاران پوشش خانم اسخاکه را مغایر موازین اسلامی دانستند.

در گزارش ها و اخبار منتشر شده از شبکه های مختلف تلویزیون سراسری ایران از مراسم دیروز، بسیاری از شعارهای مخالفان دولت و مذاکرات هسته ای به نمایش درآمد که این موضوع نیز، واکنش هایی را به دنبال داشت.

نمایش این شعارها در شرایطی صورت گرفت که صدا و سیما هم با پخش صحنه های دست تکان دادن محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران برای عده ای از هوادارانش در جریان راهپیمایی، به گفتگو با او پرداخت.

'اگر دولت دیگری بود رهبر را تحت فشار نمی گذاشت'

در واکنشی جداگانه به وقایع مراسم تشییع کشته شدگان جنگ، امروز حسن هاشمی، وزیر بهداشت ایران در وب‌سایت شخصی خود "برگزاری میتینگ سیاسی در سایه نام بلند پاک‌ترین فرزندان این مرز و بوم" را "پیمودن راه نفاق و خیانت به آمال شهیدان" دانسته است.

همزمان، پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور، در صفحه اینستاگرام خود به یکی از پلاکاردهای حمل شده در مراسم اشاره کرده که مضمون آن چنین بوده است: "شهدا شرمنده ایم... که دکتر ظریف با قاتلان شما خوش و خندان است."

آقای اسماعیلی نوشته که این پلاکاردها در حالی در مراسم دیروز به نمایش درآمده که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، "بدون هماهنگی های مرسوم" در همین مراسم حضور داشته است.

در مقابل، سایت رجانیوز، نزدیک به جبهه پایداری، نوشته حتی اگر ادعای معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور در مورد حضور آقای ظریف درست باشد، چرا وزیر خارجه به میان "مردم" نیامده است؟

رجانیوز ادامه داده: "عملکرد دستگاه سیاست خارجی کشور در دو سال گذشته چگونه بوده که آقای ظریف ترجیح می دهد دیگر در جمع های مردمی که در آن شعار مرگ بر آمریکا و سازش ناپذیری سر داده می شود، حضور پیدا نکند؟"

این سایت، همچنین سخنان سعید قاسمی را نقل کرده که در میان جمعی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع کشته شدگان جنگ بیان شده است.

وی با اشاره به دولت حسن روحانی گفته است: "شمایی که این مذاکرات را در این دولت کشاندید و به رهبر تحمیل کردید، والله اگر که دولت دیگری آمده بود و با نگرش دیگری، هیچ‌وقت رهبر و ملت را تحت فشار این مذاکرات نمی‌گذاشت."

No comments:

Post a Comment