Saturday, June 27, 2015

درخواست رفع حصر و ممنوع التصویری

درخواست رفع حصر و ممنوع التصویری، این بار از سوی یک روحانی

Hasan-Rouhani-saham-news 

مراسم افطار شب گذشته رئیس‌جمهور با جمعی از روحانیون و ائمه جمعه سراسر کشور در سال اجلاس سران، بار دیگر با تشنج همراه شد.

به گزارش«سحام»، رئیس‌جمهور در مراسم افطاری شب گذشته خود، جمعی از روحانیون برجسته قم و سمنان را به سالن اجلاس سران دعوت کرده بود که در این مراسم عده‌ای از ائمه جمعه شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند.
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری سخنان رئیس‌جمهور را در این جلسه منعکس کرده است. حسن روحانی در بخشی از سخنان خود در مراسم شب گذشته گفت: امروز بیش از همیشه به اعتدال در داخل کشور و منطقه و برای وظیفه مهم معرفی اسلام، نیاز داریم. چرا که چشم‌های بسیاری به ویژه از سوی مسلمانانی که در نقاط مختلف و از جمله در منطقه، تحت فشار و ظلم هستند به ایران اسلامی دوخته شده است.
رییس‌جمهوری، برقراری و استقرار نظام اسلامی به عنوان آرزوی دیرین مسلمانان و روحانیون را مسئولیت سنگین دیگری نامید که روحانیت با پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده گرفت.
رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: همه این مسئولیت‌ها از مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی، تداوم مسیر نظام و انقلاب اسلامی و حفظ و استقرار نظام در ابعاد مختلف هم‌چنان برعهده روحانیت است و در کنار همه اینها شرایط خاص امروز مسئولیت‌های جدیدی نیز برای روحانیون به ارمغان آورده است.
رییس‌جمهوری تصریح کرد: روزگاری دغدغه ما این بود که چه کنیم تا جوانان در مسیر استفاده از رادیو و تلویزیون به انحراف کشیده نشوند، اما امروز انبوه شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها و دسترسی به فضای مجازی، دغدغه‌های جدیدی را برای ما ایجاد کرده تا در انتقال فرهنگ صحیح اسلامی به نسل های جوان دچار مشکل نشویم.
روحانی ادامه داد: در کنار موج گسترده اسلام‌هراسی متأسفانه باید گفت که امروز و توسط عده‌ای نیز موج روحانیت‌هراسی در حال به راه افتادن است و این مسئولیت روحانیون را سنگین‌تر از گذشته می‌کند.
رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه دولت نیز در این زمینه مسئولیت‌های سنگینی دارد و البته با شرایط سخت و پیچیده‌ای روبروست، خاطر نشان کرد: همه شاهد بودید که این دولت کار خود را در چه شرایط سختی آغاز کرد اما همه تلاش‌های خود را بکار گرفته‌ایم تا از عمل به مسئولیت‌های خود عقب نمانیم.
دکتر روحانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که تقریباً از آغاز به کار دولت یازدهم به صورت فشرده و جدی در حال انجام بوده است، گفت: قدم‌های بسیار مهمی در این زمینه به پیش برداشته‌ایم اما با توجه به شرایط منطقه و افراطی‌گری و خشونتی که شاهد هستیم به نام دین در منطقه و جهان به اسلام ضربه می‌زند، همچنان مسئولیت‌های سنگینی پیش‌رو داریم.
در آغاز این مراسم ۴ نفر از روحانیون(مبلغی، جوادی آملی، ادیب و طباطبایی) به ایراد سخنرانی پرداختند.
حجت‌الاسلام ادیب یکی از سخنرانان این مراسم با بیان این‌که دولت یازدهم به مفهوم دولت فراجناحی نزدیک‌تر از دولت‌های دیگر است، تصریح کرد: انتظار از دولت تدبیر و امید این است که در مسیر رفع تنش‌های پیش آمده در گذشته قدم بردارد و برای ایجاد آشتی ملی تلاش کند و در راستای همدلی و همزبانی در دفاع از منافع ملی تعریفی جدید از چینش نیروهای سیاسی و اجتماعی سامان دهد.

Adib-saham-news 

به گزارش«سحام»، ادیب در ادامه سخنان خود افزود: بنده از رییس‌جمهوری محترم به عنوان مجری قانون اساسی می‌خواهم که در کنار حراست از دستاوردهای علمی و فن‌آوری نظام، تعریفی دوباره از راه‌کارهای چگونگی دفاع از حقوق مردم براساس اصول قانون اساسی ارایه دهد، چرا که شاهد آن هستیم که متأسفانه براساس تعاریف و استنباط‌‌های غلط، حقوق مردم ضایع می‌شود که نمونه آن تعطیلی کنسرت‌های قانونی و مجوزدار است که من این را نادیده گرفتن حقوق مردم و خلاف قانون اساسی می‌دانم.
این روحانی در ادامه سخنان خود، به «ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی» و «حصر غیرقانونی و غیرشرعی رهبران جنبش سبز» در حضور رئیس‌جمهور اعتراض کرد.
در خلال سخنان ادیب، تعداد قابل توجهی از علما با گفتن جمله «احسنت»، سخنان وی را تایید کردند، اما به ناگاه هفت- هشت نفر از ائمه‌جمعه و روحانیون حاضر در مجلس، فریاد «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند و جلسه را برای لحظاتی به تشنج کشیدند.
در این حین یکی از روحانیون نیز، جمع حاضر را تحریک به ترک مجلس کرد که سخنان وی با بی‌توجهی حاضران مواجه شد و کسی مجلس را ترک نکرد.
پس از سخنان ادیب، حجت‌الاسلام طباطبایی به عنوان آخرین سخنران با تأکید بر این‌که باید رابطه روحانیت و مردم تقویت شود و تقویت این رابطه مشکلات زیادی را حل و فصل خواهد کرد، گفت: متأسفانه گاهی شاهد «غرش‌های جاهلانه» به جای عمل به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه هستیم و از آقای روحانی می‌خواهم پیام مرا به آقای دکتر ظریف برساند و به ایشان بگوید که سختیهای راه و هر طعنی که در مسیرتلاش‌هایتان برای دفاع از حقوق ملت به شما زده می‌شود، برای شما یک حسنه خواهد بود.

tabatabaei-saham-news 
وی هم‌چنین به شعار دهندگان تذکر داد «به جای غرش کردن و شعار دادن‌های بدون منطق، به فکر آبروی اسلام باشند و به داد اسلام برسند.»
Balatarin

No comments:

Post a Comment