Tuesday, December 22, 2015

دولت احمدی نژاد ویرانگر ارزشهای ایرانی و اسلامی

از حمله مغول چنین یورشی علیه ایرانیت و اسلامیت رخ نداده

احمد صد حاج سید جوادی، از بنیانگذاران نهضت آزادی
احمد صد حاج سید جوادی، از بنیانگذاران نهضت آزادی
در پنجاهمین سالگرد تأسیس نهضت آزادی، یکی از بنیان‌گذاران این نهضت، در عین انتقاد از اقدامات نادرست دولت دهم می‌گوید که از «حمله مغول» به این‌سو «ایرانیت و اسلامیت» به حد کنونی مورد «یورش» قرار نگرفته است.

به گزارش وبسایت‌ «میزان‌خبر»، احمد صدر حاج سید جوادی، از اعضای شورای انقلاب و وزیر پیشین دادگستری در این نامه که روز سه شنبه منتشر شده، از «تصمیم‌سازی‌های نادرست و مغایر منافع ملی دولت دهم و رئیس آن»، از جمله «تقلب آشکار در انتخابات ۱۳۸۸،‌سرکوب و کشتار و زمینه‌سازی برای صدور احکام بلاموجه اعدام افراد بی‌گناه» ابراز نگرانی می‌کند.

این عضو نهضت آزادی، نهضتی که با تأکید بر هویت ایرانی و اسلامی بنیان شده است، همچنین با اشاره به مواردی از اقدامات دولت نظیر «ترویج خرافه‌گرایی و ویران ساختن ارزش‌های اخلاقی» و «نقض مستمر و فراگیر حقوق بشر و اصول قانون اسلای و آرمان‌های اصیل و واقعی انقلاب ۱۳۵۷» می‌افزاید: «اعلام می‌دارم که از حمله مغول به این‌سو، چنین یورش و تهاجمی علیه «ایرانیت و اسلامیت» به نحو توامان رخ نداده است.»

آقای حاج‌سید جوادی در ادامه «حبس معترضان و فعالان سیاسی و اجتماعی» را از دیگر دغدغه‌های خود دانسته و با این‌حال ضمن تأکید بر «فشارها و تضییقات بی‌سابقه» بر نهضت آزادی ایران، اظهار می‌کند: «تمامیت‌خواهان بدانند که این نهضت، متوقف شدنی نیست.»

به دنبال انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، فشار بر فعالان سیاسی و اجتماعی در ایران افزایش یافت که در این میان اعضای نهضت آزادی نیز از این قائده مستثنی نماندند.

ابراهیم یزدی، دبیر کل سابق این تشکل از زمان ناآرامی‌های بعد از انتخابات بارهای بازداشت شد. وی آخرین بار پس از مدت‌ها حبس در اسفندماه سال ۸۹ آزاد شد و به دنبال خبر کناره‌گیری وی از دبیر کلی نهضت آزادی ایران منتشر شد. اعضای نهضت آزادی می‌گویند وی پیش از آزادی از حبس اخیر خود وادار به اعلام کناره‌گیری از سمت خود شده است.

علاوه بر این، در جریان سرکوبی جنبش سبز، شماری از اعضای این نهضت، از جمله در شاخه جوانان و بانوان بازداشت شده‌اند.

احمد صدر حاج سید‌جوادی در پیام خود با اشاره به فشارهای وارد شده بر این نهضت اعلام می‌کند که نهضت آزادی اکنون «به نهضتی برای آزادی ملت ایران ارتقا یافته» و از آن‌جایی که این نهضت «با خواست حکومت‌ها ایجاد نشده است، ‌سرنوشت خود را با اراده هیچ اراده‌گرایی رقم نخواهد زد».

این عضو ارشد نهضت آزادی در ادامه به ایرانیان،‌به ویژه جوانان توصیه می‌کند که ناامید نشوند و با تأکید بر این‌که در حال حاضر «بیش از هر زمان دیگری به آینده ایران و تحقق آزادی و دموکراسی» باور دارد، می‌گوید: «تأکید مجدد دارد که در مسیر سبزی که پیش رو دارید، پیوندها را مستحکمتر ]کرده[ و با اتحاد و هم‌دلی پیش روید.»

No comments:

Post a Comment