Monday, December 28, 2015

تنها هوا آلوده نیست، همه آلوده‌ایم

تنها هوا آلوده نیست، همه آلوده‌ایم
غلامرضا کمالی پناه در سرمقاله ابتکار(یکشنبه شش آبان) با اشاره به الودگی هوای این چند روز تهران نوشته فقط هوا آلوده نیست همه آلوده ایم و توضیح داده: ار طلاق،آمار ایدز، آمارسرطان،آمار ترک تحصیلی‌ها ،آمار سرقت و جرم و جنایت، آمار پرونده‌های دادگاهها،آمار روز افزون بیکاری، آمار روان پریشی‌ها و افسردگی ها، آمار اختلاس‌های هزاران هزار میلیاردی و چه وچه نشانه آن است که بدجوری آلودگی در جسم وجان جامعه جاخوش کرده است.
نویسنده سپس پرسیده: این که برخی از سیاسیون برای سوار شدن بر مرکب قدرت هر نوع انگ و اتهامی را به رقیب وارد می‌کنند آلودگی نیست؟ این که برخی از روحانیون برای نابودی وتخریب رقیب همدین و هم میهن خود از هر اصطلاح و ابزاری استفاده می‌کنند رسوخ آلودگی به حوزه الگوهای مذهبی و دینی نیست؟ اخیرا یکی از روحانیون، حضور روحانی سرشناس و محترم دیگر را در مجلس خبرگان به «ویروس ایدز» تشبیه کرده است. راستی ریشه این همه آلوده گویی و آلوده نگری و آلوده رفتاری و آلوده زیستی و ...از کجا نشات گرفته است؟
سرمقاله ابتکار در نهایت نوشته: کسانی هم که با زدوبندهای سیاسی و جناحی در مصدر امور قرار می‌گیرند اعتقادی به مبارزه با مفاسد ندارند و بعضا خود اینها زمینه ساز این مفاسد می‌شوند. نمونه‌های آن را در پرونده‌های سه هزارو هشت هزار میلیاردی و پرونده تامین اجتماعی و ... دیده‌ایم. سال‌هاست که برای رهایی موقتی از آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرها به تعطیلی مدارس روی آورده‌ایم. اما باید جست و جو کرد که برای رهایی از آلودگی همه جانبه جامعه کدام بخش را تعطیل باید کرد؟

No comments:

Post a Comment