Saturday, December 26, 2015

کتاب در سال ۲۰۱۵ سال نویسندگان گمنام

ژان ماری روگول، گدای فرانسوی داستان ۲۷ سال بی‌خانمانی و گدایی خود را در کتابی ۱۷۶ صفحه‌ای به نام «من گدایی می‌کنم: زندگی در خیابان»، منتشر کرده است. 

این کتاب در فرانسه تاکنون ۴۰ هزار نسخه فروش رفته و رسانه‌های مختلف از جمله دیلی تلگراف و لیبر «بلژیک» در این مورد مطلب نوشته‌اند. 

داستان نویسنده شدن آقای روگول از زمانی شروع می‌شود که طبق معمول، وی در خیابان شانزه لیزه مشغول گدایی بوده که با ژان لویی دوبره وزیر سابق کشور فرانسه آشنا می‌شود. 
ژان لویی از ژان ماری می‌خواهد از دوچرخه‌اش چند دقیقه‌ای مراقبت کند. ولی آن دو گرم صحبت می‌شوند و آقای دبره از روگول می‌خواهد داستان زندگی اش را بنویسد و وی را با مرکز انتشاراتی معتبری آشنا می‌کند. 
نام آقای دوبره نیز به عنوان نویسنده بر جلد کتاب به چشم می‌خورد.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، آقای ژان ماری همچنان به گدایی ادامه می‌دهد چرا که باید برای دریافت حق نویسنده از فروش کتاب صبر کند. 
وی که در محله‌های شیک فرانسه گدایی می‌کند، می‌گوید احتیاج به ۸۰ یورو درآمد روزانه دارد تا پول خورد و خوراک و سرپناه شب‌اش درآید. 
افراد زیادی برای این نویسنده در فیسبوک پیام می‌گذارند و حتا یک آمریکایی، وی را به رستوران دعوت کرده است. 
ژان ماری روگول می‌گوید پس از دریافت حقوق مولف، آپارتمانی اجاره خواهد کرد و کامپیوتری خواهد خرید تا کتاب‌های بیشتری بنویسد.

No comments:

Post a Comment