Wednesday, January 20, 2016

منتظران معجزه ای چون شق القمر

عکس ‏‎Aman Mashayekhi‎‏
دیداراعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی...!
 
در ملاقات امروز رییس‌جمهور با رهبر چه گذشت؟

صبح امروز حسن روحانی رئیس‌جمهور با رهبر جهت رایزنی درباره ردصلاحیت‌های گسترده اصلاح‌طلبان و اعتدالیون ملاقات کرد. رییس‌جمهور خواستار مداخله رهبری و توصیه به شورای نگهبان برای تجدیدنظر در بررسی ردصلاحیت‌های گسترده توسط هیئت‌های نظارت شده است. ولی رهبری ضمن رد درخواست حسن روحانی بر اجرای آن‌چه که وی آن را «قانون» خوانده و توسط شورای نگهبان در حال اجراست، تاکید نموده است. هم‌چنین وی به حسن روحانی توصیه کرده که در کار شورای نگهبان دخالت نکند تا «مسیر قانونی» انجام شود. آیت‌الله خامنه‌ای در حالی این توصیه را به حسن روحانی رئیس‌جمهور کرده که آن‌چه توسط شورای نگهبان در حال انجام است، بیشتر عملکردهای سلیقه‌ای، سیاسی و جناحی است که به همه چیز شباهت دارد جز قانون! بر اساس همین گزارش گفته می‌شود فردا دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات با رهبر ایران ملاقات خواهند کرد. این خبر در حالی مخابره شده که همزمان با این ملاقات، قرار است هیئت رئیسه و اعضای شورای سیاست‌گزاری اصلاح‌طلبان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کنند. دیدار فردا صبح شورای‌عالی اصلاح‌طلبان با هاشمی رفسنجانی برای متقاعد کردن وی به ملاقات با رهبری و توصیه به شورای نگهبان برای تجدیدنظر در رفتارهای سلیقه‌ای و جناحی آن صورت خواهد پذیرفت.
 
نظر: 
چه اصلاح طلبان و چه غیره لطف کنید و اینقدر خود را خوار نکنید و پیش کسی نروید که شمشیر را از رو بسته است. 
به نظر میرسد او سخن هیچکس را نخواهد پذیرفت و اطرافیان منتظرند تا از سوی یک سخنگویی تحریم انتخابات اعلام شود تا باز هم سناریوی دیگری بسازند. بهترین راه این است که بی سروصدا کسی پای صندوقهای رای حاضر نشود و این سخن را مردم عادی بپراکنند و نه یک گروه تا کسی و گروهی متهم نشود. 
هنگامی که این پیشنهاد عملی شد در هر صورت به زیان حاکمیت است. زیرا نه میتوانند رأیها را جابه جا کنند و نه میتوانند با رأی کم، مدعی شوند که مردم کسانی را برگزیده اند که طرفدار ولایت هستند.
تا فردا منتظر میمانیم که دستکم بخشی از این نظر درست در میآید یا نه تا بخش دومش.

No comments:

Post a Comment