Wednesday, January 6, 2016

بیسوادی چیست و احمق الحمقاء کیست؟

اخيراً رئیس جمهور حسن روحاني در دانشگاه گفت ميدان را به بيسوادها ندهيد!
 

بي سوادها فرياد برآوردند كه چرا توهين مي كني!

آقای قاسم توكلي زحمتی کشیده و با توجه به برخی آمارهای مربوط به چگونگی وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور کسی را که به اوضاع زمان و کشور خود ناآگاه است بيسواد خوانده است:
  بیسوادی فقط ناتوانی در خواندن و نوشتن نیست، بیسوادی تنها این نیست که «ان. پی. تی» را «ام. پی. تی» بنویسیم. 

امروزه در عرصه سیاست بیسوادی، ناتوانی در درک معادلات پیچیده اقتصادی و سیاسی حاکم بر جهان است، امروزه بیسوادی ندیدن آمار فساد و جرم و جنایت و تورم و بیکاری و فقر در داخل کشور است.
بیسواد کسی است که رشد اقتصادی منفی 6 درصد را نمی بیند.
بیسواد کسی است که نرخ 35 درصدی بیکاری (در برخی استانهای محروم 50 درصد) را نمی بیند.
بیسواد کسی است که نمیبیند تنها در سال 92 و آن هم تنها در شهر تهران 2700 نفر به علت آلودگی هوا جان باخته اند، که مهمترین علت آن مصرف بنزین بی کیفیت و غیراستاندارد است. (بنگرید به سخنان رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در تاریخ 7 آذر 92)
بیسواد کسی است که نمیداند راه‌ افتادن سونامی سرطان(با رشد حیرت انگیز 181 درصدی در سال 91) نتیجه مصرف بنزین غیراستاندارد به‌عنوان سوخت است. (بنگرید به سخنان اخیر موید حسینی سخنگوی فراکسیون محیط‌‌زیست و توسعه پایدار مجلس در گفتگو با روزنامه شرق).
بیسواد کسی است که زندگی 45 درصد مردم ایران در زیر خط فقر(آن هم با آمارهای سال 1391) را مخالف «عزت» نمیداند اما مذاکره با امریکا و پنج بعلاوه یک را مخالف عزت کشور میداند.
بیسواد کسی است که نرخ 50% «شاخص فلاکت» زندگی مردم برایش اهمیت ندارد اما کراوات بستن یک استاد دانشگاه در سوئیس را مغایر آرمانهای انقلاب می داند. 
بیسواد کسی است که توافق ژنو را «ژنو-چای» (مترادف ترکمنچای) و مغایر با ارزشهای اسلامی میداند اما کاهش سن فحشا به 13 سال و قاچاق دختران ایرانی برای تن فروشی در دبی را مغایر با ارزشهای اسلامی نمیداند.
بی سواد کسی است که با ذره بین بدنبال برجسته کردن معضلات اجتماعی کشورهای اروپایی و امریکا است اما مرگ سالانه 200 هزار نفر از شهروندان کشور خود را به دلیل اعتیاد و عوارض سوء آن نمی بیند! (بنگرید به سخنان بابک دین پرست «معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر»)
بی سواد کسی است که کسب رتبه سوم از حیث داشتن تورم اقتصادی در میان 161 کشور جهان و کسب رتبه 144 از میان 177 کشور جهان از حیث «فساد اداری» او را شرمنده نمی کند اما از انگلیسی صحبت کردن وزیر امور خارجه خشمگین و شرمسار است.
 *****
از بیسواد بگذریم. حالا بیاییم و ببینیم احمق و احمق الحمقاء کیست؟ که با اینهمه نابسامانی در کشور میگوید اصلاح طلبان بیایند چه چیزی را اصلاح کنند مگر کشور مشکلی هم دارد؟

ندیدم در عمر خود همچون شجونی               چنین احمق که در وصفش بمونی

هجویه ای به نام مصاحبه با او: اصلاح طلبان شعور ندارند/ اصلاح طلبان به انگلیس میگویند «نازی، نازی، گل پیازی»

ساير تيترهاي گفتگوي آرمان با شجونی:

◀ احمدي نژاد افراطي نبود، حاشيه داشت
◀ اعتدال براي جامعه اصلا مفيد نيست
◀ ملت كه به اصلاح‌طلبان رأي نمي‌دهند؛ ملت عاقل است
◀ عده‌اي كندروي كردند و بعدا گمان كردند اعضاي جبهه پايداري تندروي كردند
◀ من به مردم مي‌گويم بار ديگر به روحاني رأي ندهند
 

اهم سخنان وي از اين قرار است:
* اصلاح‌طلبان صدر اسلام شعور نداشتند و متوجه نبودند كه در حال فساد و تفرقه‌افكني در بين مسلمانان هستند. اصلاح‌طلبان صدر اسلام شلوغ‌كاري و هياهو مي‌كردند و در بين مسلمانان اختلاف‌افكني مي‌كردند. اصلاح‌طلبان امروزي نيز مانند آنها هستند.
*اعتدال براي جامعه اصلا مفيد نيست. اعتدال معنا و مفهوم ندارد.

*دولت گذشته در كجا افراط داشته است. احمدي‌نژاد اصلا افراطي نبود. احمدي‌نژاد حاشيه داشت و به همين دليل کنار رفت و مردم ديگر به آن تفكر رأي ندادند. ما چهار سال دولت اول احمدي‌نژاد با وي همراه بوديم اما چهار سال دوم از وي دوري كرديم و با سياست‌هايش مخالفت كرديم.
* جناب علي لاريجاني اگر با اصولگرايان در انتخابات حاضر مي‌شد به سودش بود. اينكه ايشان عنوان كردند به صورت مستقل در انتخابات حضور خواهند داشت چه معنايي دارد؟
* اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس اصلا موفق نمي‌شوند. چه كسي گفته موفق مي‌شوند. ملت كه به اصلاح‌طلبان رأي نمي‌دهند. ملت عاقل است. براي من مشخص نيست اصلاح‌طلبان چه چيزي را مي‌خواهند اصلاح كنند. كجاي مملکت ما ايراد دارد كه نياز به اصلاح داشته باشد.
*اصولگرايان حتما در مجلس پيروز مي‌شوند. از ابتدا تاكنون مجلس و همه‌چيز دست اصولگرايان بوده است. نبايد ممكلت را به دست مجهول‌الهويه‌ها داد. همه ما بايد اصولگرا باشيم.
*جبهه پايداري هم جزئي از جريان اصولگرايي است و حتما در مجلس آينده حضور خواهند داشت. جبهه پايداري اصلا تندروي نكرده است. عده‌اي كندروي كردند و بعدا گمان كردند اعضاي جبهه پايداري تندروي كردند. فلفل تند است نه جبهه پايداري. جبهه پايداري جوان و با حرارت است. مسلمان بايد با حرارت و باغيرت باشد.
*بنده سال‌ها با آقاي روحاني در جامعه روحانيت مبارز همراه و همگام بودم. به نظر من صحیح نیست که یک روحاني عمامه به سر به مردم كليد نشان ‌دهد و وعده دهد كه تا 100روز ديگر مشكلات اقتصادي مردم را حل مي‌كند اما به وعده خود عمل نمی‌كند. به همين دليل من به مردم مي‌گويم بار ديگر به وي رأي ندهند.

No comments:

Post a Comment