Wednesday, January 27, 2016

رد صلاحیت سیدحسن خمینی!

چکیده : رد صلاحیت نوه بنیانگذار انقلاب در روزهایی که به سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می شویم بیشترین واکنش ها را از سوی کاربران به همراه داشت. کاربران شبکه های مجازی این رد صلاحیت گسترده را دنباله حصر و حذف دلسوزان انقلاب دانستند. آنان در نوشته های خود تاکید کردند که انقلاب از دستان صاحبان اصلی آن در حال خارج شدن است...

کلمه – گروه خبر: از صبح امروز که اخبار رد صلاحیت‌های گسترده کاندیداهای مجلس خبرگان توسط شورای نگهبان منتشر شد، کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به آن واکنش زیادی داشتند.
رد صلاحیت نوه بنیانگذار انقلاب در روزهایی که به سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می شویم بیشترین واکنش ها را از سوی کاربران به همراه داشت.
کاربران شبکه های مجازی این رد صلاحیت گسترده را دنباله حصر و حذف دلسوزان انقلاب دانستند. آنان در نوشته های خود تاکید کردند که انقلاب از دستان صاحبان اصلی آن در حال خارج شدن است.
در زیر گوشه ای از واکنش های کاربران را با هم می خوانیم:
جمهوری اسلامی در یک مورد شوخی ندارد: حذف. حتی اگر دایره این حذف از نخست وزیر دوران جنگ و رئیس مجلس سوم و ششم بگذرد و به حسن خمینی برسد. سال ها پیش چه کسی گمان می کرد نوه آیت الله خمینی روزی از سوی فقهای شورای نگهبان رد صلاحیت شود؟ اما شد. قدرت شوخی ندارد. شاید اگر خود آیت الله هم بود حذف می شد. حتما می گویند قانون است. نه قانون نیست تفسیری قهقرایی از قانون است که ناظران یک انتخابات را همه کاره کرده. جنتی و دوستانش هم خبرگان را تایید صلاحیت می کنند و هم رقبای خود را گلچین می کنند و هم قرار است بر مقامی نظارت کنند که خودشان را منصوب کرده است.
با احتساب ۸۴ کرسی در مجلس خبرگان و تایید ۱۶۶ نفر برای این انتخابات تعداد نامزدها از دو برابر کرسی های مجلس خبرگان کمتر است. این بدان معناست که حتی نظریه “یک کیلو گلابی” مرحوم آذری قمی هم اینبار ملاک عمل نیست و ناچار در برخی از حوزه ها کلا گلابی نداریم..
در سی و هفتمین سالگرد انقلاب ۵۷ صلاحیت سید حسن خمینی نوه بینان گذار جمهوری اسلامی ایران رد شد تا عمق شکاف میان لایه های قدرت در ایران بیشتر و بیشتر نمایان گردد.
ما و کارنامه‌ی پاکسازیِ رهبران و فرزندان انقلاب در آستانه‌ی سی و هفتمین سالگرد بهمن ۵۷
۱
•نوه‌ی پسریِ آیت‌الله خمینی؛ حسن خمینی (رد صلاحیت در مجلس خبرگان پنجم)
نوه‌ی دختریِ آیت‌الله خمینی؛ مرتضی اشراقی (رد صلاحیت در انتخابات مجلس دهم)
اعظم طالقانی، دختر آیت‌الله طالقانی (رد صلاحیت در انتخابات ادوار مجلس و ریاست جمهوری)
علیرضا بهشتی، فرزند آیت‌الله دکتر بهشتی (زندانی به اتهام «مشارکت در فتنه‌ی ۸۸»)
محسن و فاطمه هاشمی، فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (رد صلاحیت در انتخابات مجلس دهم)
عاتقه صدیقی، همسر شهید محمد علی رجایی دومین رییس جمهور (رد صلاحیت در مجلس چهارم)
فاطمه چهل‌امیرانی، همسر شهید حمید باکری سردار نامدار جنگ (رد صلاحیت در مجلس چهارم)
سید علی‌محمد دستغیب، فقیهِ عضو خبرگان و خواهرزاده‌ی سید عبدالحسین دستغیب، دومین شهید محراب (حذف از خبرگان چهارم به اتهام حمایت از «فتنه‌ی ۸۸»)
مجید جعفری‌تبار، مفسّر و استاد ارشد قرائات قرآنی در قم و نوه‌ی محمد صدوقی، سومین شهید محراب (زندانی به اتهام انحراف از دین)
محمد اشرفی اصفهانی، فرزند عطاءالله اشرفی اصفهانی، چهارمین شهید محراب (ردصلاحیت در انتخابات مجلس دهم)… بر این فهرست باز هم می‌توان افزود.
۲
•حذف و حصر خانگی قائم‌مقام رهبری (آیت‌الله حسینعلی منتظری)، حذف نخستین رییس جمهور (ابوالحسن بنی‌صدر)، حذف و حصر نخستین و آخرین نخست‌وزیر (مهدی بازرگان و میرحسین موسوی)، رد صلاحیت چهارمین رییس جمهور (اکبر هاشمی رفسنجانی) ممنوعیت تصویر، خبر و سفرِ پنجمین رییس جمهور (سید محمد خاتمی) حصر خانگی رییس مجالس سوم و ششم (مهدی کروبی)
۳
حذف سیاسى بیش از ۲۵ وزیر از کابینه‌های اول تا ششم، بیش از ۲۰۰ نماینده از ادوار مختلف مجلس، تعطیلی دهها حزب و تشکل سیاسی و زندانی کردن دبیرکل، رهبران و اعضای صدر و میانی. بازداشت هزاران و اعدام صدها عضو و هوادار احزاب مختلف بدون محاکمه و طیّ روند قانونی (دهه‌ی ۶۰)
۴
بر این فهرست می‌توان حصر خانگی مراجعی چون آیت‌الله سید کاظم شریعتمداری، آیت‌الله سید حسن قمی، آیت‌الله سید صادق شیرازی و آیت‌الله شیخ احمد آذری قمی (بنیانگذار جامعه‌ی مدرسین حوزه علمیه قم) را نیز افزود و از مهار سازمان‌یافته‌ی «زنان» در عرصه‌های مدیریت و قانونگذاری و نیز حذف اقلیت‌های دینی، مذهبی و آئینى (مسیحیان، مسلمانان اهل سنت و بهائیان) نیز سخن گفت.

No comments:

Post a Comment