Friday, June 27, 2014

کشف رمز جاودانگی!!؟

کشف اکسیر زندگی!

by ufolove 
 

به گزارش سایت DNA info، باستان‌‏شناسان در زیر محل ساخت‌‏و‌‏ساز یک هتل ۲۲ طبقه‌‏ی شیشه‌‏ای در نیویورک، مجموعه‌‏ای تاریخی از نحوه‌‏ی نوشیدن، خوردن، محل زندگی به‌‏همراه دستورالعمل‌‏هایی از داروی همه‌‏ دردها و معجون‌‏هایی برای حفظ سلامتی کشف کرده‌‏اند. این کشف شامل دو بطری شیشه‌‏ای ۲۰۰ ساله، حاوی «اکسیر طول عمر» است. اکنون تیم تحقیقات به‌‏دنبال کشف دستورالعمل اصلی آلمانی اکسیر فرار از مرگ هستند.
به گفته‌‏ «آلیسا لوریا»، رئیس شرکت «چریسالیس»(شرکتی که معمولاً توسط شهرها استخدام می‌‏شود تا بر پروژه‌‏های حفاری نظارت کند): 
«ما تصمیم گرفته‌‏ایم تا با نام تجاری خود، در زمینه‌‏ باستان‌‏شناسی تجربی وارد عمل شویم». محققانی از آلمان به استخدام این شرکت درآمده‌‏اند تا دستورالعمل راهنمای قدیمی پزشکی را کشف کنند. تاکنون مشخص شده است که این معجون حاوی موادی هم‌‏چون گیاه «آلوئه ورا»(صبر زرد) که خاصیتی ضد التهاب دارد، «ریشه‌‏ کوشاد» که برای هضم و گوارش مفید است و همچنین ریواس، زرنباد و زعفران اسپانیایی است که هنوز هم توسط گیاه‌‏پزشکان امروزی مورد بهره برداری قرارمی‌‏گیرد.
Elixir of Long Life recipe
علاوه‌‏بر اکسیر طول عمر، باستان‌‏شناسان دو بطری حاوی داروی تلخ معدی «دکتر هاستتر» را نیز کشف کرده اند. این دارو، زمانی دارویی رایج در قرن نوزدهم بود که حاوی مخلوط پیچیده‌‏ای از موادی هم‌‏چون «پوست درخت پِرو» که دارای خواص ضد مالاریاست و «شیره‌‏ی کینو» که شیره ای است با خاصیت ضد باکتریایی. لوریا و گروه او، محتوای هر دو بطری را بازتولید کردند که به‌‏گفته‌‏ آن‌‏ها بسیار تلخ بود.
افراد بسیاری در تلاش برای یافتن اکسیر حیات بوده‌‏اند. در دوران قرون وسطی، کیمیاگرانی وجود داشتند که به‌‏دنبال سنگ جادو بودند. آن‌‏ها معتقد بودند که سنگ جادو برای ساخت اکسیر حیات به‌‏کار می‌‏رود و همچنین در تبدیل مس به طلا استفاده می‌‏شود. «برنارد تراویسان»، کیمیاگر قرن ۱۵، معتقد بود که انداختن سنگ جادو در آب جیوه آن را تبدیل به اکسیر حیات می‌‏کند؛ همچنین در موارد متعددی کیمیاگرانی هم‌‏چون «کاگلیوستروی بدنام» و «سن ژرمن» بوده‌‏اند که ادعا کردند که اکسیر حیات را کشف کرده‌‏اند.
یافتن اکسیر جاودانگی و یا افزایش طول عمر، تاریخی هزار ساله دارد. پایه این عیقده بر شایعاتی است که پیرامون طول عمر برخی کسان خاص بنا شده است. به‌‏عنوان مثال یکی از پادشاهان سومری به مدت چهار هزار سال حکمرانی کرده است. حتا در عهد عتیق به افرادی اشاره شده که پیش‌‏از طوفان نوح بیش از هزار سال عمر کرده‌‏اند.
در اسطوره‌‏ها و افسانه‌‏های باستانی در فرهنگ‌‏های مختلف، به غذاها و نوشیدنی‎هایی برای «خدایان» اشاره شده که آن‌‏ها را جاودانه می‌‏کرد. برای خدایان یونان، شهد و مائده‌‏ بهشتی وجود داشت، در اسطوره‌‏های زرتشتی و ودایی، به ترتیب اشاره به نوشیدنی‌‏های مخصوصی به نام سوما و هوم شده است و در اسطوره‌‏های مصر آمده است که تات و هرمس، برای جاوادنگی، قطره هایی نقره ای رنگ و طلایی رنگ می‌‏نوشیدند. در اسطوره‌های سومری، پادشاهان سومر، شیری به نام «نین‌هورسگ» (ایزدبانوی بزرگ سومر) می‌‏نوشیدند. در مذهب هندو، خدایان شیری به‌‏نام «آمریتا» می‌‏خورند. شهدی‌‏ که توسط خدایان جمع‌‏آوری شده و به آن‌‏ها قدرت جاودانگی می‌‏دهد و خوردن آن برای انسان‌‏ها ممنوع است. در اساطیر چین نیز اشاره به «هلوهایی جاودانه» شده است.
آیا همه‌‏ این اشاره ها، تنها زاییده‌‏ی تخیل نیاکان باستانی ماست؟ و یا آن‌‏ها واقعاً به رمز جادوانگی رسیده بودند؟ شاید حقایقی دیگر هم در پس اکسیر حیات وجود داشته باشد.
مقاله از وب‌‌‏سایت ancient origin. مقاله‌‏ اصلی را اینجا مشاهده کنید.

No comments:

Post a Comment