Monday, June 9, 2014

نماهنگ هستی



نماهنگ هستی
انا لله

به جهان خرم از آنم که جهان خرم ازوست

در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد
عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد
(انی کنت کنزا مخفیا فاحببت ان اعرف فخلقت الخلق)

آغاز آفرینش با ظهور و انفطار ذره خداوندی
بسم الله الذی خلق النور من النور

پیدایش عرش بی سامان و ناپایدار
وکان عرشه علی الماء

عرش از شدت انفطار و ناپایداری همچون خانه ای بر آب بود


شکل گیری سیستم کیهانی

آفرینش حلزون کیهانی با هفت لایه در شش مرحله و سامان یافتن عرش
خلق السماوات والارض و ما بینهما فی سته ایام ثم استوی علی العرش ...فقضیهن سبع سماوات فی یومین و اوحی فی کل سماء امرها

پیدایش سیستم کیهانی

شکل گیری سیستم حیاتی
فروفرستادن آب و مایه های زندگی از فضای کیهانی بر زمین و پیدایش تکیاختگان آغازین
و انزلنا من السماء ماء بقدر فاسکناه فی الارض...
و جعلنا من الماء کل شیء حی

پیدایش سیستم حیاتی

تکامل سیستم حیاتی و پیدایش گونه های مختلف جانداران
والله خلق کل دابه من ماء...
و من آیاته خلق السماوات والارض و ما بث فیها من دابه
پیدایش کاملترین انسان نما(انسان نئاندرتال)
آفرینش جن(هموساپینها) از حرارت(انرژی)
والجان خلقناه من قبل من ناراسموم
جن

آفرینش بشراز گل(ماده)
انی خالق بشر من طین
بشر(کالبد)

تکامل کالبد- آراستن و پیراستن کالبد- دمیدن روح الهی در کالبد تکامل یافته و تسویه شده- سجده فرشتگان
بدأ خلق الانسان من طین ثم جعل نسله من سلاله من ماء مهین ثم سواه و نفخ فیه من روحه... فاذا سویته و نفخت فیه من روحی فقعوا له ساجدین
آدم
(با دو بازوی:)
دانش                                                          ایمان
>>>><<<< 
هرچند طرح شماتیک رایانه ای نماهنگ هستی تا همینجا هم کمبودهای بسیاری دارد ولی در این مرحله این طرح از سادگی به پیچیدگی میرود و از نظر طراحی با مشکلهای زیادی روبه رو هستم که نمیتوانم حتا به همین صورت ادامه دهم. زیرا دو بازوی دانش و ایمان انسان با کنش واکنشها و تأثیر و تأثرهایی که بر یکدیگر و بر انسان و جامعه او دارند به ترتیب فرهنگ مادی و فرهنگ معنوی انسان را شکل میدهند که منجر به شکل گیری سیستم مدنی میشود. کارکرد درست سیستم مدنی انسان را متمدن میسازد.
طراحی دستی این طرح موجود است و به نظر میرسد تنها متخصص این کار میتواند طرح شماتیک رایانه ای نماهنگ هستی را اجراکند. احمد شماع زاده
>>>><<<< 
سیستم مدنی

تکامل سیستم مدنی
تمدن
عاشقم بر همه عالم که همه عالم ازوست

و انا الیه راجعون

روشنگری:
بخشهای کیهانشانسی و انسانشناسی نماهنگ هستی در کتاب هستی شناسی در مکتب قرآن نگارش شده که همه گفتارها و مباحث آن کتاب در محیط وب به طور پراکنده موجود است. دو گفتار مهبانگ در قرآن و شکل کیهان در قرآن از بخش کیهانشناسی و دو گفتار جایگاه جنّیان و آدمیان در سیر تکاملی انسان، و جن موجودی که از نو باید شناخت از بخش انسانشناسی مهمترین گفتارهای آن کتاب در ارتباط مستقیم با این طرح هستند.
بخش آخر این طرح زیر عنوان اصول مدنیت نگاشته شده که در محیط وب موجود است. تنها بخشی از این طرح که نگارش نشده بخشی است که به شماتیک کردن آن نیز موفق نشده ام و دارای پیچیدگیهای زیادی است که مبحثی جامعه شناختی است و به شکلگیری سیستم مدنی مربوط میشود.
احمد شماع زاده

No comments:

Post a Comment