Tuesday, June 24, 2014

بازداشت مهدی خزعلی و ریحانه طباطبائی

ریحانه طباطبایی زندانی شد

بی بی سی- شنبه 21 ژوئن 2014 - 31 خرداد 1393

وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، می‌گوید ریحانه طباطبایی، روزنامه‌نگار ایرانی و از هواداران جبهه مشارکت، شنبه ٣١ خرداد، بازداشت شده است.
همچنین مهدی خزعلی، فعال سیاسی منتقد حکومت ایران و عبدالحسین هراتی، از مقام‌های سابق دانشگاه آزاد اسلامی نیز روز جمعه بازداشت شده‌اند. دکتر مهدی خزعلی از بدو ورود به بازداشتگاه و همبندشدن با جانیان و قاتلان اعتصاب غذای خشک کرده است.
ریحانه طباطبایی در زمستان سال ١٣٩١ و در جریان کلیک بازداشت گسترده روزنامه‌نگاران ایرانی به زندان افتاده بود.
کلمه می‌گوید "عضویت در ستاد ملی جوانان در انتخابات سال ۹۲، شرکت در همایش جوانان اصلاح طلب در شهرکرد و توهین به سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در فیسبوک" اتهامات تازه خانم طباطبایی هستند.
ایران یکی از بزرگترین زندان‌های روزنامه‌نگاران در جهان است.
هفته گذشته سازمان گزارشگران بدون مرز با اعلام کلیک نگرانی از وضعیت روزنامه‌نگاران ایرانی گفت علیرغم گذشتن حدود یک سال از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، وعده‌های او عملی نشده و هنوز پیشرفتی قابل ملاحظه‌ در عرصه آزادی اطلاع رسانی رخ نداده است.
کمیته حفاظت از روزنامه نگاران نیز به تازگی در گزارش گفت: "ایران یکی از سرکوبگرترین کشورهای جهان در عرصه آزادی اطلاع‌رسانی است به طوری که در رده بندی جهانی آزادی مطبوعات سال جاری میلادی، در بین ۱۸۰ کشور در رده ۱۷۳ قرار داشته است."

No comments:

Post a Comment