Tuesday, February 23, 2016

تاراج یک کشور باستانی (به مناسبت انتخابات مجلسین)



به مناسبت انتخابات مجلسین
تاراج یک کشور باستانی

مدتی پیش آخوند شجونی حرف جالبی زد:


اصلاح طلبان میخواهند بروند مجلس چی رو اصلاح کنند؟
منظور او این بود که همه چیز کشور رو به راه است و چیزی برای اصلاح وجود ندارد!!
اما روی دیگر، یعنی روی اصلی سکه این است که:
آنقدر وضع اقتصادی کشور خراب است که هیچ اصلاحگری نمیتواند آن را سامان دهد.
اصلاح یعنی پیراستن و آراستن وصله پینه کردن. لباسی که گوشه اش مشکل دارد یا پاره شده است، باید اصلاحش کرد؛ ولی هنگامی که همه جای لباس مشکل دارد و پاره پاره شده، دیگر اصلاح معنی و مفهوم خود را از دست میدهد و باید آن لباس را به دور انداخت و لباس دیگری بر تن کرد. البته یادتان نرود که پیش از دورانداختن جیبهایش را خالی کنید!
لباسی که اکنون بر تن این کشور هست، همه بخشهای آن پاره شده و کاملاً از قدوقواره افتاده است. در یکی از جیبهایش پول تلنبارشده که قلمبه زده بیرون. در جیب دیگرش اصلا پولی نست. یک طرفش کاملاً اتوکشیده است و طرف دیگرش اصلاً اتوبردار نیست. پارگیهای فقرو فحشاء همه جا به چشم میخورد... و همین طور...

یک قلمش این است که 1440000000000 تومان برداشت دولت احمدی نژاد است از اموال مردم. در دولت روحانی هم نه تنها جبران نشده که بر آن هم افزوده شده است. قلم دیگرش اینکه 381000000000 تومان بدهی دولت به بانکهاست.
همین دیروز هم علی لاریجانی کاندیدای اصولگرای قم، در مورد اوضاع اقتصادی کشور و اینکه باید نمایندگان فکری برای معیشت مردم بکنند گفت: کشور دویست هزار میلیارد تومان (200000000000000) مقروض است.

این ارقام نشان میدهند که کشور فروخته شده، و کوس رسوایی اش نیز نواخته شده؛ اگر هم تاکنون سرپا ایستاده، با پیشخورکردن حق آیندگان و چاپ پولهای بی پشتوانه، به ظاهر اداره میشود.

نمودهایی از این نابسامانیها اینکه:
بسیاری از کارخانه ها از کار افتاده است.
بسیاری از کارگاهها و کارخانه ها تنها با درصدی از توان و ظرفیت خود کارمیکنند.
بسیاری از کارگران بیکار شده اند.
بسیاری از کارگران محتاج نان شبشان هستند، در حالی که از کارفرمایان بستانکارند.
بسیاری از دوره گردها و دستفروشان یا خودکشی کرده اند و یا نابودشان کرده اند و خانواده هایشان بی سرپرست شده اند.
*******
اما ببینم پولهای کشور کجا رفته و چه شده؟ چه کسانی خورده و برده اند و در کجاها هزینه شده است؟
یک- صرف ساخت تأسیسات اتمی که بسیاری از آنها دود شد و بر هوا رفت.
دو- صرف دور زدن تحریمها برای تأسیسات اتمی و غیره و برامدن امثال بابک زنجانیها و باندهای اختلاسگر میلیاردی که کمتر از سه میلیارد دلار اختلاس کسر شأنشان بود!!
سه- صرف ساخت تسلیحات نظامی و بویژه موشکهایی که در انبارهای زیرزمینی سپاه تلمبار شده، و به قول خودشان آنقدر زیاد است که نمیدانند چکارشان بکنند؛ و نیز صرف ساخت موشکهای بالستیک پرهیزینه. هزینه های سیاسی و اقتصادی.
چهار- صرف هزینه های ماشین جنگی خارج از کشور و آبادکردن برخی کشورهای دیگر.
پنجم- صرف پرداخت حقوق بگیران از دولت که سوای از کارکنان وزارتخانه ها، سپاه- بسیج- مجلس- شورای نگهبان- نهادهای مختلف- سازمانها و نهادهای عریض و طویل تبلیغی، مذهبی و سیاسی- روزنامه های وابسته- و... که کارشان مصرف است و هیچگونه تولید اقتصادی ندارند.

پنجم اسفندماه نودوچهار

No comments:

Post a Comment