Friday, November 6, 2015

یک ماه از بازداشت "حسن شیخ آقایی" گذشت

تداوم بازداشت حسن شیخ آقایی مدیرمسئول سایت روانگه در مهاباد

Hasan-sheikh-Aghaei-sahamnews 

با گذشت نزدیک به یک‌ماه از بازداشت «حسن شیخ آقایی»، مدیرمسئول سایت خبری-تحلیلی «روانگه» در مهاباد، از سرنوشت وی خبری در دست نیست و فعالیت این سایت نیز پس از بازداشت مدیرمسئول آن متوقف شده است.

به گزارش «سحام»، ماموران امنیتی روز ۱۵ مهرماه سال‌جاری «حسن شیخ آقایی» روزنامه‌نگار، کاریکاتوریست و مدیرمسئول سایت خبری-تحلیلی روانگه را در محل کارش بازداشت کردند. بر اساس گزارش منابع محلی، «این فعال مدنی کُرد در پی مراجعه ماموران امنیتی به داروخانه‌اش بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد». قرار بازداشت موقت مدیر مسئول سایت روانگه مهاباد، توسط «علی مهر» دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد صادر شده است.

آژانس خبری موکریان نیز از بازداشت چند ساعته یکی دیگر از اعضای شورای سردبیری سایت روانگه خبر داده و نوشته است: «به دنبال بازداشت این دو نفر، فعالیت سایت خبری- تحلیلی روانگه متوقف شده است.»
شورای سردبیری سایت روانگه اعلام کرده است که «مدیریت سایت به دلایل فنی از دست مدیران خارج شده و آن‌ها هیچ کنترلی بر روی سایت ندارند. بدیهی است که سایت خبری-تحلیلی روانگه تا اطلاع ثانوی هیچ مسؤلیتی در برابر ویرایش احتمالی محتویات این سایت بر عهده نمی گیرد.»

مسئولان قضایی و امنیتی در پاسخ به مراجعات مکرر همکاران و خانواده حسن شیخ آقایی، گفته‌اند که این روزنامه‌نگار «شاید» به ارومیه منتقل شده باشد.
حسن شیخ آقایی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا است و دکترای داروسازی نیز دارد. وی پیش‌تر نیز یک‌بار به دنبال حوادث پس از کودتای انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه سال ۸۸ بازداشت شده بود.

همزمان با بازداشت شیخ آقایی ، یک عضو دیگر شورای سردبیری سایت روانگه به نام «یونس قربانی‌فر» نیز در منزل شخصی خود بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شده است.

No comments:

Post a Comment