Sunday, November 29, 2015

از روسیه باید یاد گرفت !!!

نظر: 
متن زیر را که از تلگرام برگرفته ام درست ظاهراً یک شخص وطن دوست نوشته است؛ ولی در مورد ایران امروز صدق نمیکند. دولتمردان روسیه برای پیشبرد کشورشان حاکم شده اند ولی حاکمان(منظور دولت نیست گردانندگان نظام است) ایران منافع خود را در نظر میگیرند. 
مثال را از همین ترکیه و عربستان میزنم. شما میگویی تحریم حج. خب اگر حج را تحریم کنند که نه تنها پولی از حاجیان نصیب آنها نمیشود بلکه باید پولهایی را هم که از آنان گرفته اند به آنان بازگردانند. یا عمره هم همین طور است. اینها همه سوداوری دارد برای نهادهای حاکم. 
شما دیدید که ترکیه چند سال پیش یک محموله دستکم هجده میلیارد دلاری ایران را تصاحب کرد و جمهوری ظاهراً اسلامی هیچ مقاومتی و هیچ اعتراضی نکرد. چرا؟ چون راه را کج رفته بودند و کار غیرقانونی و قاچاق کرده بودن. کارهای آنها توجیه ندارد. 
روسیه که این کارها را میکند دستش پر است. او با ماهواره ها همه فعالیتهای ترکیه و نهمکاریهای او را با داعش زیر نظر داشته ولی برای چنین روزی صدایش را درنیاورده بود.

از روسیه باید یاد گرفت !!!
وقتی که ترکیه به هواپیمای روسی حمله کرد و آنرا هدف قرار داد ، دولت روسیه بجای راه‌اندازی و برگزاری راه‌پیمائی‌های آنچنانی و گسترده در روسیه بر علیه ترکیه فقط  یک اقدام عملی کرد! تحریم همه جانبه ترکیه :
- تمام آژانس‌های مسافرتی فروش‌بلیط تفریحی و سیاحتی به ترکیه را قطع کردند .
- تمام تجار و شرکت‌ها روسی  تجارت با ترکیه را بحالت تعلیق درآوردند .
- ورود تمام کامیون‌های ترک به روسیه و ‌بلعکس  ممنوع  و در نتیجه در مرز گرجستان صف طولانی تشکیل شد.
- واردات مرغ از ترکیه از این هفته قطع خواهد شد.
- اقدامات دیگر در راه است .

اگر بدانیم دست کم حدود ۳۰ درصد اقتصاد ترکیه به روسیه  وابسته است . نیک خواهیم دانست که روسیه دارد چه بلایی بر‌سر‌ترکیه می‌آورد ؟!!! در واقع ترکیه تاوان سنگینی ‌برای واژگونی هواپیمای سوخو ۲۴ روسیه در همین چند روز پرداخته است و قطعا از موضع خود عقب‌نشینی خواهد کرد !!!!
باید آموخت بجای تحریک بی‌فایده مردم، کافیست اقدام عملی و درست انجام داد.
خودمان را بنگریم .
پلیس ترکیه به گردشگران ایرانی و دختران ایرانی توهین کرده و آنان را ضرب و شتم می‌کند . کاری نمی‌کنیم !!!!!!
پلیس عربستان به جوانان ایرانی تعرض می‌کند  فقط مدت کوتاهی تهدید به تحریم سفر به عربستان میکنیم . و جوک میسازیم!
سرانجام سفر حج را ادامه می‌دهیم و فاجعه منا ببار می‌آید !!!!!
به این می‌گویند دیپلماسی آشفته، سرگردان و پوشالی ؟!!!!!!
بپذیرید اگر شما هم جای عربستان و ترکیه بودید با این دیپلماسی ایران رفتاری شایسته‌تر از این که می‌کنید با ایرانیان نداشتید !!!!!
پس :
از روسیه باید یاد گرفت !!!!

No comments:

Post a Comment