Saturday, November 28, 2015

وای بر ملتی که دانشمندانش خوار شوند!!!

این لینک را اگر ندیده اید حتماً ببینید تا دکتر سعید مدنی را بهتر بشناسید:

اعتراض آرمان ذاکری به اخراج استادان دانشگاه و زندانی کردن دکتر سعید مدنی در برنامه زنده تلویزیون: https://www.youtube.com/watch?v=tiklsfwiMnE

از: محمد محبی
عکس ‏محمد محبی‏

دستتان بشکند!  
خوب به این تصویر بنگرید. این تصور دو قاچاقچی، یا دو جانی، یا دو دزد و اختلاس گر و پول شو و رشوه بگیر و رشوه دهنده نیست. حتا اگر دزد و قاچاقچی و ... هم بودند، ضرب و شتم آنها هیچ توجیه قانونی و عقلانی و وجدانی نداشت. چه رسد به این دو!!! اما این تصویر دو نخبه باشرافت و باسواد ایرانی در زندان رجایی شهر کرج است؛ که مورد ضرب و شتم واقع شده اند. 
سمت چپ، ‫#‏دکترمحمدسعیدمدنی‬، پژوهشگر و جامعه شناس برجسته که به جرات می توانم بگویم که کمتر کسی در ایران مانند او به متدولوژی پژوهش در حوزه های مختلف جامعه شناسی وارد باشد. کسی که درباره معضلات گوناگون اجتماعی پژوهشهای دقیق علمی انجام داده است. 
سمت راست، ‫#‏دکترسعیدرضوی_فقیه‬ ، کسی که سالها استاد گروه فلسفه در دانشگاه تبریز بود و فعال باسابقه جنبش دانشجویی. 
اگر این دو نخبه ارزشمند، به جای دانشگاهها و پژوهشگاهها در زندان هستند، ایراد بزرگی بر جامعه ماست. اما اینکه داخل زندان هم این گونه ضرب و شتم میشوند، دیگر ایراد نیست؛ ننگ است، مایه سرافکندگی است. 
روی سخنم با آن مامورانی است که در جهت انجام دستورات مافوق شان این گلهای سرسبد باغ میهن گرامی ما را مورد یورش قرار داده اند، آن هم به خاطر لقمه نانی! 

برادر، تو فکر میکنی که داری نان میخوری؟ 
زهر مار و کاهش جان می خوری! 
شما مامور معذور نیستی. بر دستور نادرست، تکلیف تمرد است.

No comments:

Post a Comment