Tuesday, November 17, 2015

نامه نرگس محمدی به دادستان

نامه نرگس محمدی به دادستان: به رفتارهای غیر شرعی و غیر قانونی اعتراض دارم

  • 16 نوامبر 2015 - 25 آبان 1394

نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران در نامه‌ای سرگشاده به محمود جعفری دولت آبادی، دادستان تهران نوشت: "اعتراض شدید خود را نسبت به رفتارهای غیرقانونی و غیر شرعی و غیر انسانی صورت گرفته اعلام می‌دارم و از آن مقام قضائی محترم تقاضای رسیدگی فوری دارم."
در بخشی از این نامه آمده است: "به راستی به چه دلیل و با چه منطقی، ١۵ مهر در حین اعزام اورژانسی، در داخل آمبولانس و بعد در اورژانس بیمارستان امام خمینی، چندین ساعت دست‌بند به دست‌های من و تختخواب و برانکارد زده شد که خود موجب بروز یک حمله عصبی دیگر در داخل آمبولانس شد؟ آیا دست‌بند زدن به بیماری که با تشنج‌های عصبی مکرر قادر به ایستادن نیست، خود رفتاری غیر انسانی و شکنجه‌ای آشکار نیست؟ به چه دلیل معاینه اینجانب توسط پزشک در تاریخ ١٩ مهر در اورژانس بیمارستان، با دست‌بند انجام شد و حتی توجهی به درخواست پزشک هم نشد."
این فعال حقوق بشر با تاکید بر اینکه به دلیل رفتارهای نامناسب مراحل درمان را نیمه کاره رها کرده است، نوشت: "اینجانب به دلیل اصرار مامور نظامی برای حضور در محل انجام نوار قلب و اکو، از معاینه و معالجه و اعزام خود به بیمارستان صرف نظر کردم و آندرسکوپی، کلونوسکوپی و نمونه‌برداری من به دلیل اصرار حضور مامور نظامی در اتاق عمل انجام نشد و بخش مهمی از معالجه صورت نپذیرفت. در هر سه مورد اعلام کردم زمانی‌که برای معاینه یا معالجه یا عمل، ناچار به درآوردن لباس هستم، جز پزشک معالج، حضور هیچ فرد نظامی را قبول نخواهم کرد و باید به حریم مابین پزشک و بیمار احترام بگذارید و این اقدام شما شرعا، اخلاقا و قانونا مشکل دارد و اصرار بر آن توسط ماموران نظامی برای بیماری که به‌هیچ عنوان حاضر به پذیرش آن نیست را آزار روحی و روانی می‌دانم که حتی حاضر است از درمان و معالجه خود صرف‌نظر کند."
به گفته خانم محمدی، ماموران نظامی_امنیتی در ۴ آبانماه از وی خواستند تا وسایلش را جمع کند تا به بیمارستان بقیه الله منتقل شود. اما این فعال حقوق بشر با این انتقال مخالف بوده است.
او در بخشی از نامه‌اش با اشاره به این موضوع نوشت: "نامه‌ای به ریاست زندان اوین اعلام کردم که به هیچ عنوان حاضر به بستری شدن در بیمارستان بقیه الله نیستم و اگر ماندن من در این بیمارستان ممکن نیست، ٢۴ ساعت مهلت بدهید تا نسخه‌های پزشکی‌ام را تحویل بگیرم. در تاریخ ۶ آبان ماه به زندان اوین بازگشتم. اما بخشی از معالجاتم از جمله آندروسکوپی، کلونوسکوپی و نمونه برداری انجام نشد و طبق دستور کتبی پزشک معالجم، ضرورت دارد که انجام شود. لذا از شما تقاضا دارم دستور بفرمایید امکان این عمل بدون حضور مأموران نظامی انجام پذیرد. اتاق عمل یک در بیشتر ندارد و تنها پزشک معالج و پزشک بیهوشی در اتاق حضور دارند و مأمور نظامی- امنیتی می‌تواند پشت در اتاق عمل مأموریت خود را انجام دهد."
این فعال حقوق بشر با تاکید بر "تبعیض آشکار و سخت‌گیری‌های افراطی علیه زنان زندانی سیاسی- عقیدتی" (در اعزام‌ها، شرایط بستری شدن‎ها و نحوه نگهداری) عنوان کرد که این موضوع را در "تداوم تبعیض علیه زنان در جامعه" می‌داند، و به آن معترض است.
نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر از تاریخ ۱۵ اردیبهشت سالجاری با حضور ماموران امنیتی در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.
نرگس محمدی پیش از این در خرداد ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و در مهر ماه ۱۳۹۰ به سه اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و تبلیغ علیه نظام" به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که این رأی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس کاهش یافت.
او سوم اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۱برای اجرای حکمش به زندان اوین فراخوانده شد و به سلول انفرادی بند ۲۰۹ اوین برده شد و پس از آن در تاریخ ۲۲ خرداد ماه به دلایل نامشخصی به زندان زنجان انتقال یافت.
بیماری این فعال حقوق بشر که در دوران بازجویی‌های سال ۸۹ دچار بیماری اعصاب و فلج عضلانی شده بود، در زندان زنجان تشدید شد و در نهایت در تیر ماه از زندان به بیمارستان ولیعصر زنجان منتقل شد و پس از آن، بر اساس تشخیص پزشکان حکم "عدم تحمل کیفر" گرفت و آزاد شد.
با این حال او دوباره از اردیبهشت ماه در زندان به سر می برد.

No comments:

Post a Comment