Wednesday, January 15, 2014

آنگاه که قیام عاشورا به یک مداح خلافکار پیوند خورد!!

آنگاه که قیام عاشورا به یک مداح خلافکار پیوند خورد!!

رونق بازار فریب و دغل و دروغ و ریا در این کهنه رباط بدانجا رسیده است که برای دفاع از یک شخص خلافکار مدعی آن میشوند که به زیر سؤال بردن او به زیر سؤال بردن اصل عاشورا!! است. چقدر سخیف است!! چقدر ظلم است!! چقدر ستم بر شهدای عاشوراست!! چقدر به داشته ها و دانسته های نادرست خود مطمئن شدن است!! زهی بیشرمی!!
خانه مداحان در بیانیه خود آورده است: "آنچه در پس پرده ماجرای رخ داده می‌گذرد، نشانه گرفتن هیات‌های عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشورا است."!!
و این درحالی است که همه مشکلات از آنجا ناشی شد که شلیک کننده گلوله از سوی دادگاه که احضار شد به دادگاه نرفت. اگر او پیرو علی بود دستکم مانند علی(در برابر یک شاکی یهودی) در دادگاه حاضر میشد و به حکم قانون تن در میداد و هیچ مشکلی پیش نمیآمد و شاید هم با یک معذرت خواهی مشکل حل میشد. چنانکه شاکی خصوصی او که پیشتر از سوی همانندان خانه مداحان و یا خود آنها لقب اراذل و اوباش گرفته بود به قول خودش شکایت خود را به دلیل تعلقاتی که به اهل بیت دارد پس گرفته است. هرچند هیچ ربطی میان مجازات برای انجام یک عمل خلاف قانون و مخل نظم و امنیت عمومی با کار و پیشه کسی وجود ندارد و باید همه در برابر قانون مساوی باشند درسی که علی(ع) به ما آموخت.
از سوی دیگر برخی حقوقدانان هم گفته اند به دلیل نقض شدن امنیت عمومی پرونده میتواند توسط مدعی العموم پیگیری شود. که به نظر نمیرسد در این کشور گل و بلبل چنین شود زیرا متهم میشوند که یک تخلف را چقدر کش میدهند.

No comments:

Post a Comment