Saturday, January 18, 2014

گوشتخواری و دگرگونی احساسات در انسان!ساسات

غذای‌ ما نه تنها بر روی سلامتی ما اثر دارد بلکه بر روی اخلاق و رفتار ما نیز تأثیرگذار است! انتقال احساسات زمانی‌ اتفاق می‌افتد که ما گوشت و اعضای بدن حیوانات را میخوریم! 

گوشت شما را متجاوز می‌کند!
بیشتر کسانی‌ که گوشتخواری میکنند، بخصوص گوشت قرمز و گاو نسبت به گیاهخواران بیشتر مستعد خشمگین شدن هستند.

گوشتخواران مستعد جنگ و ستیزه جویی اند.  تا سلاح بسازند و از آن استفاده کنند و خیلی از آنها با علاقه به شکار میروند. برای آنان کشتن حیوانات یک نوع تفریح است.

بافتهای‌ بدن احساسات را در خود ضبط می کنند!
به این موضوع از طریق اهدای عضو بدن پی‌ بردند، کسانی‌ که به آنها عضوی از بدن شخص دیگری اهدا شده بود, گزارش دادند که احساسات شخص اهدا کننده را به خود گرفته اند. حتی خاطرات آن شخص و حال و هوای آن شخص در زمانی‌ که در قید حیات بوده است.

این موضوع به این دلیل شدنی است که اعضای بدن هر قسمتش قابلیت این را دارد که انرژی را در خود ضبط کند و به همین ترتیب است که برای اهدای قلب، انرژی احساسی اهدا کنندهٔ قلب در بدن شخص گیرنده آزاد می‌شود و گیرندهٔ قلب احساسات آن شخص را دوباره تجربه می‌کند.
همهٔ بافتها و اعضای بدن میتوانند انرژی احساسی‌ را چه در قلب، چه در پوست، چه در عضلات و چه در خون ضبط کنند.

احساسات منفی‌ و مصرف گوشت!
زمانی‌ که گوشت یا هر عضوی از بدن حیوانی را می‌خوریم دقیقا احساسات آن حیوان را در خود ضبط میکنیم. تمام احساسات و انرژیهایی که در گوشت و اعضای بدن حیوان ضبط شده بودند، از طریق خوردن گوشت وارد بدن ما میشوند و تمام احساساتی‌ که حیوان در طول زندگی‌ خود تجربه کرده است وارد بدن ما میشود و روی اخلاق و رفتار ما تاثیر به سزایی می‌گذرد.
زمانی‌ که حیوانات به کشتارگاه فرستاده میشوند و با خشونت با آنها رفتار میشود و زجری که حیوان در تمام روز‌های زندگیش کشیده، همهٔ استرس‌ها, غصّه‌ها و دردها همه در بدن حیواناتی که یک عمر برده و اسیر بوده اند ضبط شده است. 
وقتی‌ لحظهٔ کشتن حیوان فرا می‌رسد، حیوان با ترس و استرس وحشتناکی‌ روبه رو میشود که همهٔ این ترس و وحشت ها هم حتی‌ در آخرین روز‌های زندگی‌ آن حیوان در گوشت و در همهٔ بافت‌های بدن حیوان ضبط میشود.
هنگامی که حیوان کشته میشود ، جنازهٔ حیوان, تمام انرژی خشونتی که با آن رفتار شده و تمام ترس‌ها و تمام احساسات نا امیدی برای زنده ماندنش را در خود دارد .

به عنوان مثال فکر می‌کنید این اتفاقی است که آمریکاییها جنگ را حمایت میکنند و اینهمه خشونت در مدرسه هایشان دیده میشود؟
وقتی‌ حیوان مظلوم و بی‌ گناه ترس مرگ به جانش میافتد و هیچ دفاعی‌ از خودش در مقابل آن آدم جلاد نمیتواند داشته باشد، فکر می‌کنید جز نفرت به آن آدم و خشم از آن آدم جلاد, حس دیگری میتواند داشته باشد ؟؟

انسانها می‌خواهند فراموش کنند که چگونه با حیوانات در کشتارگاه‌ها و دامداری‌ها برخورد می شود! اگر آدمها فقط یکبار به خودشان این جرات را میدادند و کشتار‌گاه‌های مختلف را با چشمان خودشان می‌دیدند و تجربه میکردند و وضعیت آن حیوانهای بیگناه را درک میکردند، به احتمال زیاد اکثر مردم‌ دیگر نمیتوانستند جنازهٔ یک حیوان را وارد بدنشان کنند و این یک حسن برایشان بود که دیگر احساسات حیوانی را وارد بدن خود نکنند!

فواید گیاه خواری!
در همهٔ افرادی که تغییر روش داده اند و غذای‌ کاملا گیاهی مصرف کردند تغییرات رفتاری مشاهده شده است.در همهٔ این افراد رفتاری صلح‌آمیزتر ، امیدوارتر به زندگی‌ و متعادلتر دیده شده است. زیرا در گیاهان هم احساسات ضبط می شوند با این تفاوت که با آنها با خشونت برخورد نمی‌شود و آنها فاقد سیستم عصبی مانند انسان و حیوان هستند و گیاهان تمام احساسات را از طبیعت میگیرند که احساساتی مثبت هستند، چه نور خورشیدی که به گیاه تابیده میشود و چه آب و مواد غذایی که از زمین به خود میگیرند، همه از طریق گیاه وارد بدن ما میشوند و همهٔ این‌ها انرژی حیات، زندگی‌ و کائنات را در خود دارند که از طریق گیاه وارد هر بافتی از بدن ما میشود و این انرژی مثبت زندگی‌ و کائنات روی ما تاثیر به سزایی می‌گذرد .
این مطلب برگرفته از یک سایت آلمانی‌ به نام مرکز سلامتی‌ است.


تاريخ : جمعه بیست و هفتم دی 1392
زینب صالحی از شاگردان استاد می‌نویسد: دیروز فرصتی دست داد و به همراه یکی از دوستان خدمت آقای ملکیان رسیدیم. بعضی از دوستان که میدانستند آقای ملکیان گیاهخوار هستند(1) مایل بودند که دیدگاه ایشان را درباره گیاهخواری بدانند. به ایشان منتقل کردم و گفتم اگر دعوتی از شما صورت بگیرد تمایلی به سخنرانی در 
این زمینه دارید؟

ایشان گفتند چیزی برای گفتن در این زمینه ندارم، جز اینکه کسانی که گیاهخواری میکنند اغلب یکی از این سه انگیزه، یا دو تا از آنها یا هر سه را دارند:
۱. انگیزه طبی و بهداشتی: طبق این دیدگاه فیزیک و ساختار بدن ما به گونه ای است که با گیاهخواری سازگارتر است تا گوشتخواری و اساسا برای گوشتخواری خلق نشده است. از جمله اینکه مثلا ما دندانهای گرد داریم نه تیز.
۲. انگیزه و دلیل اخلاقی که ریشه در آموزه های بودا و فرزانگان شرق باستان دارد. بر اساس این دیدگاه، ما حق نداریم برای برطرف کردن نیازهای خودمان حیوانات را به بدترین اشکال شکنجه کنیم.
۳. انگیزه و دلیل روانشناختی: بر این اساس کسانی که مواد گیاهی مصرف میکنند خصوصیات خوب روانی پیدا میکنند.
آقای ملکیان گفتند که من در ابتدا به دلیل دوم گیاهخوار بودم و بعد صحت اولی و سومی را هم تا حدودی درک کردم و هر سه را تا حدودی درست میدانم.
ایشان گفتند که بیش از این چیزی در این زمینه برای گفتن ندارند و اگر بخواهند در این زمینه سخنرانی کنند بیش از یک دقیقه طول نخواهد کشید! لذا درخواست سخنرانی را نپذیرفتند و این اجازه را دادند که من محتوای گفتگو را در اختیار دوستان قرار دهم. البته مطالب نقل به مضمون است.
-------------------
1.به نقل از برخی دوستان استاد ملکیان 20 سال است که گیاهخوارند.

No comments:

Post a Comment